Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Speling stuur irriteert - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Speling stuur irriteert

Ik heb dezelfde stuurpen als TS (idd handig om zaken af te kunnen spellen) en geen speling. Wel bleek bij mij het balhoofd net wat te los te zitten waardoor daar een lichte beweging in zat. Das was dus makkelijk verholpen.

Bij een nieuwe fiets gewoon terug naar de dealer overigens.
Terra schreef:
vr 17 mei, 2019 16:22
Wim schreef:
vr 17 mei, 2019 14:04
Mag ik aannemen dat je weet hoe het lager strakker komt en losser (lang niet iedereen weet dat)?
wat bedoel je precies?
Ik hoor in ieder geval tot de categorie "lang niet iedereen", ik heb nog een ouderwets balhoofd met een grote moer (en een slimme kartel-ring).
Ik ben dus nieuwsgierig, ik leer graag bij.

Groeten BSM
Leon schreef: Al het altijd goed gemonteerd is en altijd goed is aangedraaid: vrijwel onmogelijk, of het is een flutpen. Als het één keer echt verkeerd is aangedraaid en er door de tandjes is heengeramd: ja. Maar een dergelijke mishandeling noem ik geen slijtage, dat noem ik mishandeling.
Zou niet zeggen dat het een flutpen is of dat er door de tanden is heengeramd. Enige slijtage is er wel te zien wat bij mij misschien de oorzaak van de speling is(?) Het is geen ahead zoals die van TS. Hoewel ik wel kijk naar een oplossing vind ik de speling niet heel hinderlijk. Speling op het balhoofd vind ik irritanter.

Bijlagen

Terra schreef:
vr 17 mei, 2019 16:22
Wim schreef:
vr 17 mei, 2019 14:04
Mag ik aannemen dat je weet hoe het lager strakker komt en losser (lang niet iedereen weet dat)?
wat bedoel je precies?
www.m-gineering.nl, iets met ahead balhoofd afstellen. Eerste keer proberen NIET op je nieuwe fiets.
Sinds enige tijd nu ook de vaste stuurpen van bike4travel gemonteerd ipv de verstelbare zoom van Santos en ik moet zeggen dat het me uitstekend bevalt. De voorkant van de fiets is nu een solide, stijf geheel en daarmee de hele fiets natuurlijk. Het geeft ook wat rust, omdat je niet meer met die mogelijke speling ( het defect) bezig bent.
Dat is ook wat waard! Mijn vrouw fietst met een Jones bar gemonteerd in een verstelbare (goedkope) Ritchey stuurpen; geen enkel probleem of bijgeluiden. Een keer wou ze wat meer rechtop zitten en een Ergotec pen genomen; niks als gekraak :x duurder is niet altijd beter, te hoog is te hoog 8)
Een verstelbare stuurpen is zinvol als je, ook na het 'opmeten', nog niet zeker weet welke zitpositie je het beste bevalt. Dan ga je eerst wat ritten maken of op fietsvakantie, en pas je die positie desgewenst aan. Zodra je weet hoe je wilt zitten, vervang je 'm door een vaste stuurpen. Weg speling en weg (kans op) gekraak. En het ziet er ook minder suf uit. :D