Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trappers. pedalen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Trappers. pedalen

ErikB81 schreef:
wo 19 jun, 2019 17:25
Dat zou goed kunnen, ze hebben alles meegemaakt, zon, regen, sneeuw en pekel. Maar ik vermoed ook dat het aan de kracht ligt die ik er soms op zet, het voelt alsof er opeens een kogeltje vermalen wordt. Voor die paar euro is het ook geen slechte koop, maar trappers van 7 euro ga ik ook niet uit elkaar halen, vooral niet als ik aan het werk ben.
Dat kan natuurlijk dat je te sterk bent voor deze trappers. Ik heb dat gevoel met mijn spillebeentjes nooit gehad in ieder geval. Ik heb ze meteen weer even in het vet gezet en afgesteld, net. Het is een kleine moeite.
Zijn er ook fietsers die al ervaring hebben met "schuurpapier" antislip cq griptape?
Zoals deze: https://www.bike4travel.nl/pedalen/4903 ... dalen.html

Ik heb nu platforms met pinnen, en die vijl ik al korter maar ik vind het toch wel "zolenslopers".

Ik heb gezien dat als de grip minder wordt je het vervangen kunt met griptape, die al voor zes euro voor circa een meter bij skateboard-shops te krijgen is. (jeugdsentiment. :) ) Moet je nog wel even zelf op maat snijden.
Fietsertje71 schreef:
wo 11 sep, 2019 17:40

Ik heb nu platforms met pinnen, en die vijl ik al korter maar ik vind het toch wel "zolenslopers".
Dat valt dan nog mee. Sommige mensen klikken de pinnetjes vast aan hun schenen. Auwtsch. :shock:
Niemand die platform pedalen rijdt met griptape? (soort van grof schuurpapier.)
Ik herinner me van anderen jaren gelden dat ze dan klaagden over verstoppen van dit oppervlak bij klei en dergelijke. Zelf geen ervaring
Leon schreef: Ik herinner me van anderen jaren gelden dat ze dan klaagden over verstoppen van dit oppervlak bij klei en dergelijke. Zelf geen ervaring
De grieptape loopt inderdaad vol met vervuiling wat de gripwerking opheft. Ergon heeft of had ook een dergelijk pedaal. Ik ken iemand die ze had en inderdaad geen succes.

Bijlagen

Ik rij met Crank Brothers Eggbeaters. Inklikken aan vier kanten en lekker simpel uiterlijk.
Ik heb gekozen voor Contec MTB grind's (met goedkopere lagers) en als die lagers voortijdig verslijten neem ik denk ik Contec CPI-NY's (met geïntegreerde lagers)
Trappers.png
Trappers.png (86.32 KiB) 1236 keer bekeken
Lekker groot pedaal met bescheiden, plastic pinnetjes die niet scherp zijn maar wel voldoende grip geven.
Heb zelf de Ergon pedalen op mijn stadsfiets. Lekker breed, maar ook deze ontwikkelen op een gegeven moment een kraakje. Toch ergens een kogeltje wat losgeschoten is misschien.

Tot nu toe veel plezier gehad aan pedalen van MKS. Dubbele of zelfs driedubbele gesealde lagers, al dan niet met Ezy-verbinding waarbij je het gehele pedaal zo los kan klikken.