Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Frame een nieuwe kleur geven - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Frame een nieuwe kleur geven

Leuk! Mooi geworden, hoewel ik ook een fan ben van de originele kleurstelling met gebruikssporen.

Meer fiets(-her-)bouw topics graag ;)
Tijdens mijn werkzaamheden heb ik, hoe goed overal gezocht ook, nergens een framenummer kunnen vinden. Zijn die verplicht of niet soms? Of heb ik met een nepmerk van Chinese makelij te maken? Raar hoor.
Wellicht dat deze webpagina je verder helpt.
https://centrumfietsdiefstal.nl/operati ... ramenummer
Martin E. van Doornik schreef:
wo 14 aug, 2019 19:49
Vandaag is de laatste hand aan de fiets gelegd, derailleurkabels gespannen en afgesteld, banden opgepompt, enz. Dan een proefritje gemaakt. Bleek dat de zadelpen nog niet vast genoeg was en het stuur iets scheef, de klapstandaard rammelde iets. Thuis gekomen opnieuw nagezien en alles vastgezet. Hier zijn de foto's! Maar goed dat het bewolkt is, dan zie je geen hinderlijke schaduwen, want het licht is goed over de fiets verdeeld.
Weliswaar genomen met de smartphone, want de batterijen van m'n digitale camera zijn leeg en ik heb geen nieuwe....


20190814_164909-klein.jpg
20190814_164836-klein.jpg
20190814_165001-klein.jpg
Hoi, ik zat wat te bladeren door allerlei posts hier en kwam dit tegen. Een mooi project en leuk om te lezen.
Nu zat ik naar die foto's te kijken en nu leek het wel of er scheuren in je voorwiel zitten om de spaken op een paar plekken. Ik kan me ook vergissen. Maar zo ziet het er wel uit, of het is vuil o.i.d.
Maar nogmaals, de fiets is er aanzienlijk op vooruit gegaan!
Groet, Steff
Hallo Steff, er zitten geen scheuren in hoor, alleen wat vuil van teer bij fietsen over asfaltwegen onder de hete zon. Bij echte scheuren zou de fiets zwabberen en niet verder rijden. Deze fiets staat en "woont" nu in Zweden. De foto is van 20 september 2020.

20 ‎sept. ‎2020, ‏‎15.10.18.JPG
Wordt de nieuwe kleur faluröd? :wink: .
Speeder300 schreef:
za 27 mar, 2021 10:25
Wordt de nieuwe kleur faluröd? :wink: .
Nej!

Net afgelopen week een oud voorwerp een tweede leven gegeven, gisteren klaar. Een oude ladder, die in mijn molen staat, heb ik opgeknapt. Beide poten flink geschuurd en nieuwe sporten erin gezet en ook iets breder gemaakt. Vier middagen werk.
Dubbelfoto.jpg
Het wordt tijd voor een nieuw forum:

FORUMOVERZICHT / MOLENS / MIJN MOLEN: TECHNIEK EN ONDERDELEN

Wel mooi opgeknapt hoor, Martin!
Ik wil alleen maar aangeven dat ik oude dingen na wat opknappen een tweede leven wil geven. Bijvoorbeeld een afgedankt glas-in-lood raam een nieuwe bestemming geven en zoveel meer.
Er wordt tegenwoordig veel te makkelijk weggegooid zonder over na te denken.