Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura rem achter afstellen - Forum Wereldfietser

Magura rem achter afstellen

Ik heb nieuwe rem blokjes in mijn Magura achterrem gezet alles netjes gedaan spanning terug gedraaid wiel er uit blokjes vernieuwd wiel terug en spanning weer terug maar dat is probleem er is bijna geen speling tussen remblok en wiel moet bij de handrem de stelschroef zo los zetten dat de handel een beetje heen en weer gaat staat niet onder spanning als ik dat wel doe lopen de blokken tegen velg.
Wat doe ik fout?
De blokken zijn door erkend fietsenmaker geen B merk (Snel Utrecht)
In het verleden ook iets vergelijkbaars meegemaakt met de achterrem en door het ontluchten/olie vervangen was het opgelost.
Lopen de remblokjes duidelijk aan één zijde tegen de velg met veel ruimte aan de andere kant?
Wat bij mij gebeurt is dat de spaakspanning terug/verloopt aan de cassettekant en het wiel daardoor niet meer in het midden staat.

(Dit kun je controleren door de band van de velg te halen, de velg op twee gelijke glazen/kopjes op een vlakke tafel te leggen en een stapeltje muntjes onder bij de as tot de schroef. )
Fietsertje71 schreef:
ma 12 aug, 2019 09:00
Lopen de remblokjes duidelijk aan één zijde tegen de velg met veel ruimte aan de andere kant?
Wat bij mij gebeurt is dat de spaakspanning terug/verloopt aan de cassettekant en het wiel daardoor niet meer in het midden staat.

(Dit kun je controleren door de band van de velg te halen, de velg op twee gelijke glazen/kopjes op een vlakke tafel te leggen en een stapeltje muntjes onder bij de as tot de schroef. )
voor een visuele uitleg zie www.m-gineering.nl bij leesvoer en dan oude tips.
saagstree schreef:
ma 12 aug, 2019 08:43
Wat doe ik fout?
Sorry wegens OT, maar zet eens een punt af en toe... Iets meer respect voor de lezer graag .
Ja Meester.............