Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mijn nieuwe Santos 3+ - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

Mijn nieuwe Santos 3+

205 berichten
Op de Santos zit een Abus 5650L, wat is de hoogte van dat slot (tussen huis en beugel)? Met jouw 70mm banden + spatborden past het goed, ben benieuwd of deze bij mij ook zou passen (maar ik heb nogal hoge velgen).

Wat is de breedte van de spatborden? 65mm of breder? Wel mooi dat de combi 70mm band + spatbord nog past.
Da’s waar ook... :idea: er zit bij mij ook nog een Trelock ringslot op.

En op de Koga van mijn vrouw eentje van Abus.
Fedor - zal ik als ik weer thuis ben nazoeken voor je. Heb in ieder geval genoeg ruimte tussen slot en velg. Welke maat spatborden geen idee maar vermoed die die in de configurator staan bij Santos en dacht dat dat 65mm was. Je mag altijd in Utrecht langs komen om het zelf te bekijken... koffie staat klaar.

Misschien dat Edwin als hij thuis is.. en tijd heeft.. dat voor je zou kunnen bekijken.

Edwin - Trelock ringslot zit er bij mijn ook nog op. Gewicht 580 gr. dus voor de weight weenies kun je als je het eraf haalt weer bijna 600 gr. besparen.
Shadow en Bdr - dank voor de fijne suggestie om eerst de remgrepen te plaatsen en dan de barend. Ik heb de ruimte tussen de innerbarends en de Ergon handvaten opgevuld, dwz Johan (BeagleBikes) heeft dat gedaan, met foam stukken zodat alles nu mooi op elkaar aansluit. Tijdens het korte ritje naar huis merkte ik al een wereld van verschil in confort. Top! Jullie wijze raad :D
Veel plezier ermee!