Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mijn nieuwe Santos 3+ - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Mijn nieuwe Santos 3+

205 berichten
Japio - dank voor alle goede wensen. Ga er vast veel plezier van hebben. Balen van het ongeval - foto van voor en na ongeval? Ben gewoon benieuwd hoe je fiets eruit ziet. Hoop dat je hem vlug weer terug hebt. Een los slot zou een optie zijn geweest als meneer Zwijn niet met de goede ringslot optie zou zijn gekomen. Ik wilde graag de verzekering met tracker omdat hij dan voor nieuwwaarde verzekerd blijft (5 jaar). Met dit slot Abus 5650L is er als ik het goed heb geen opvulbusje nodig. Als dit slot er niet was geweest dan was het inderdaad en art2 los slot geworden.

Poppink - foto houd je te goed. Als ik foto's heb zal ik ze plaatsten. Leuk te horen dat je het een leuk topic vind.
Inge, naar welke fietsverzekering ben je dan aan het kijken, want bij de ANWB kost me die grap zo'n 200 euro per jaar (op basis van een fiets van 4000 euro) en dat vindt ik nogal wat over 5 jaar. (een kwart van de prijs van je nieuwe fiets) al krijg je in het vijfde jaar natuurlijk wel weer een nieuwe fiets terug als die niet gevonden wordt.
Inge1 schreef:
do 12 sep, 2019 16:35
Dat zou zo maar kunnen dat Robert en/Jorma meelezen.
Krijg je van Santos en/of Beagle Bikes trouwens wel een leuke korting voor al deze gratis reclame? Of op zijn minst een extraatje. Want dat mag toch wel gewaardeerd worden!
De fietsenmaker hier in het dorp had altijd zijn antwoord klaar als een klant bij het kopen van een fiets vroeg of er nog wat af kon:
“Ja... de verf!”
En als de klant vroeg of hij er nog wat bij kreeg antwoordde hij:
“Ja... het bonnetje!”

:lol:

(Hij is overigens geen Santos dealer)
Peter - Ik denk dat het de blijven fietsverzekering heet. Ik vind het ook prijzig maar mocht hij gestolen worden of om wat voor reden beschadigen dan wordt het betaald. Wat ik ook fijn vind, althans dat vertelde Jorma me, dat je werelddekking hebt. Dus als ik over een paar jaar in OZ ben en er gebeurd iets (diefstal, beschadigen of de vliegtuig maatschappij maakt een zootje van mijn fiets) dan krijg ik gewoon een nieuwe fiets. Ik ga de verzekering via Jorma afsluiten - geen idee of dat prijstechnisch voordeliger is maar vind het wel fijn dat BeagleBikes achter deze verzekering staat.
Jij hebt hem bij Enra lopen, toch? Of zijn Peter en Japro 2 verschillende personen? Hoe is dat bij Enra als je hem voor 5 jaar verzekerd - heb je dan ook werelddekking, 5jaar nieuwwaarde en is hij verzekerd voor diefstal en beschadigen? En hoe jouw verzekering bij Enra?

Bel - ik ben niet zo commercieel ingesteld. Jorma had me überhaupt al korting gegeven ongeacht een draadje wat je gratis reclame noemt. Verder vind ik het erg belangrijk dat er goed wordt meegedacht, de tijd wordt genomen om zaken goed door te spreken, en een onderlinge klik. Wat ik altijd erg op prijs stel is perfectionisme om een zo mooi mogelijke fiets voor elkaar te krijgen en dat vind ik het belangrijkste.

Edwin - slimme fietsenmaker😉. Bij Jorma hoef je er niet om te vragen die korting krijg je gewoon ( natuurlijk wel bij afname nieuwe fiets)
Inge1 schreef: Bij Jorma hoef je er niet om te vragen die korting krijg je gewoon ( natuurlijk wel bij afname nieuwe fiets)
Kijk, zo hoort het! :D Was je eigenlijk nog bij andere dealers wezen kijken?
Ik ben bij Horizon langs geweest maar heb niet echt iets met Idworx en Velotraum. Kok en Snel ben ik geen fan van. En was al bekend met BeagleBikes en wist dat ik daar goed geholpen zou worden. Dus het was makkelijk - woonachtig te Utrecht en goede fietsenzaak in dezelfde plaats.
En ja je hebt helemaal gelijk dat het zo hoort.

Als ik voor Avaghon had gekozen zou het Bike4Travel zijn geworden, natuurlijk. Ook met hun heb ik goede ervaringen. Dat was de andere fiets waar ik voor zou kunnen hebben kiezen - de X29. Maar omdat excentrische trapas mooier vind en het wel fijn vind om in Utrecht te kopen is het Santos geworden - natuurlijk ook door het fijne contact wat ik met Robbert en Jorma heb.
Een vakantiedekking van je fietsverzekering is leuk, ook belangrijker is dat je een verzekering (fiets of vakantie) afsluit die ook voor gelijkwaardig vervangend vervoer zorgt, wat heel gebruikelijk is als je met de auto onderweg bent, maar niet als de fiets je vervoersmiddel is.
Daar heb je helemaal gelijk in - doch liever de vakantie een beetje verpest en een nieuwe fiets dan helemaal niets.
Mijn fiets is inderdaad bij ENRA (optimaal) verzekerd en heeft op 2 punten na werelddekkingen en een vervangende fiets (ook in het vijfde jaar) tenminste als ik het plaatje mag geloven. https://www.enra.nl/verzekeringen/enra- ... rzekering/

Ik betaal hiervoor iets meer dan 100 euro per jaar, en ik vindt dat mooi genoeg.
Ik vindt bij ENRA alleen niets van een GPS-tracker mogelijkheid terug, en toen ik de verzekering afsloot al helemaal niet.
Peter, over een vervangende fiets lees ik niets.
Bert van Sprang schreef:
zo 15 sep, 2019 16:04
Peter, over een vervangende fiets lees ik niets.
Een nieuwe vindt ik ook goed, een ligfiets is in de oorden waar ik heen ga toch bijna niet aan te komen, dus dat is ook geen gepast vervangend vervoer. Ik moet nog zien of iemand van wie de fiets wordt gejat in het buitenland blij zal worden van het vervangend vervoer, de fietsen die we (wereldfietsers) meenemen zijn van die kwaliteit die je daar vaak niet op straat ziet, als ze er al zijn.
Peter - dank je wel. Zal eens naar de verzekering gaan kijken die je noemt. En vergelijken met die van de ANWB.
En....? zijn er al foto's van de fiets in aanbouw? Of moeten we geduld hebben tot de fiets geleverd is?

Ben heel benieuwd! :wink:
Ik vrees dat je geduld :cry: moet hebben, Edwin.
groverr schreef:
do 05 sep, 2019 18:19
Ik heb een ingetogen kleur gekozen, omdat hij niet hoeft op te vallen als hij vast staat (met een dik slot) tijdens het dagelijks gebruik. De vorm is al gek genoeg, waardoor hij erg uniek is. Als je hem niet onbeheerd achterlaat kan je er natuurlijk wat contrasterende kleurtjes kiezen.
Ik heb voor een TM 3+ gekozen in een knalroze kleur en dan ook nog eens met rode letters! Wie wil die nu stelen? 😂 en als hij gestolen wordt, hij is zo uniek dat ie opvalt! Maar ik laat hem zelfs dan niet onbeheerd achter, ben er super zuinig op!
Goed op slot zetten en niet te lang onbeheerd laten :D
Caroline: plaats je een foto - ben benieuwd naar die heftige combi.

Shadow - volgens mij moet dat goed op slot zetten met iedere beetje knappe fiets.
Caroline7 schreef: Ik heb voor een TM 3+ gekozen in een knalroze kleur en dan ook nog eens met rode letters! Wie wil die nu stelen? en als hij gestolen wordt, hij is zo uniek dat ie opvalt! Maar ik laat hem zelfs dan niet onbeheerd achter, ben er super zuinig op!
Helaas leveren sommige dieven hun diensten ook aan huis. Dus ook in de schuur of berging de fiets op slot.
ANWB verzekering is alleen handig als jouw 'Santos' dealer ook diegene is die de verzekering afsluit. Kijk maar eens goed in de kleine lettertjes reparatie en vervanging wordt geregeld door de dealer die de verzekering heeft afgesloten. Je krijgt dus geen zak geld om dat ergens anders te laten uitvoeren of een nieuwe fiets te kopen.