Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mijn nieuwe Santos 3+ - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Mijn nieuwe Santos 3+

205 berichten
Hier ook Unigarant (alleen diefstal). Lage premie en de verzekeraar heeft goede recensies kwa schadeafhandeling.
Dat is goed te weten. Dank je Fedor!
Tijd voor foto's - gisteren een sneak preview gehad en volgende week woensdag mag ik hem ophalen :lol: :lol: :lol: . Ze zijn niet mega scherp want komen vanuit what's app maar geeft in ieder geval een idee.
Komend weekend ga ik mijn blog bijwerken en daar komen ze ook op - maar dan scherp.

Wijziging - dankzij Edwin geleerd dat je via bijlages ook foto's kunt plaatsen. Vandaar de aanpassing en het feit dat nu de 1e foto scherp is. De anderen zijn nog gewoon via dubbelklikken scherp te zien.
E269977C-1112-4A72-A759-5612714CB8D3 bewerkt door Edwin.jpeg
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Foto’s onscherp omdat ze uit WhatsApp komen? Da’s nieuw :lol:

Maar ik begrijp je wel, het zijn gewoon goeie “teasers”. En voor wat we kunnen zien wordt het een mooi totaalplaatje!
Inge1 schreef:
do 17 okt, 2019 07:07
Ze zijn niet mega scherp
Ha ha, dat lijkt me het understatement van het jaar.
Maar wát je kunt zien ziet er veelbelovend uit!

Peter
Als je de bovenste foto aanklikt kom je in je fotoalbum terecht waar je de foto’s haarscherp kunt zien, althans op mijn iPhone.

Mooie fiets hoor! Die kleurencombinatie... chique!
Lekker lekker... wat ik er van kan zien :D
Leuk om te zien! Fraai dat die kleur van de afmontage in de belettering terugkomt.

Is het Jones stuur nu ook als optie bij Santos al verkrijgbaar? Leek me wel iets voor je fietsenwinkel om te monteren, maar grappig dat 'ie er daar al op zit.

Ben wel benieuwd naar welke breedte velgen men gebruikt heeft, 2.8 inch banden zijn dit toch? Blijft er met deze bandenmaat nog veel aan speling tussen band en frame over?
Dank voor de complimenten!

Travelmaster - ik vermoed dat het photobucket is die ze onscherp houdt maar goed van het weekend zie je ze haar scherp op mijn blog. Of even op en foto doorklikken en dan zie je ze ook scherp.

Jurr - ik heb geen idee welke breedte de velg heeft - er zitten 70 mm G one allrounds op. Net even voor je gekeken en dat is inderdaad 2.8". Als ik het goed heb onthouden - maar heb er nog niet serieus naar gekeken - dan is er nog meer dan genoeg speling tussen spatbord en band. Zal als ik hem woensdag ophaal hiervan een foto voor je maken. Mocht ik het vergeten herinner me er dan even aan.
Het stuur is nog niet bij Santos verkrijgbaar, maar heeft Beagle Bikes voor me geregeld. Op termijn zou het me niet verbazen als Santos hem ook als optie gaat aanbieden.
Ook Inge's bike staat er in dezelfde kleur op als de belettering van Santos.
Heel mooi! Wat me wel opvalt is dat de Son lampen standaard altijd bijna recht naar beneden gezet worden, terwijl Schmidt het zó ontworpen heeft dat je de lamp recht vooruit kunt zetten en de bundel dan perfect staat.
En nu gaan Santossen op deze fiets!
Zal met de lampafstelling wat gaan experimenteren en kijken wat de beste lichtbundel geeft.
willem.m schreef:
do 17 okt, 2019 12:57
En nu gaan Santossen op deze fiets!
Oftewel 1200 km in 3 jaar tijd fietsen en dan weer te koop zetten :roll:

Grapje hè mensen, er zijn ook genoeg Santosrijders die hun fiets wel gebruiken waar hij voor bedoeld is... :wink:
Berger schreef:
do 17 okt, 2019 15:02
willem.m schreef:
do 17 okt, 2019 12:57
En nu gaan Santossen op deze fiets!
Oftewel 1200 km in 3 jaar tijd fietsen en dan weer te koop zetten :roll:

Grapje hè mensen, er zijn ook genoeg Santosrijders die hun fiets wel gebruiken waar hij voor bedoeld is... :wink:
FelineDetailedAmethystgemclam-size_restricted.gif
FelineDetailedAmethystgemclam-size_restricted.gif (454.28 KiB) 2670 keer bekeken
Inge1 schreef:
do 17 okt, 2019 13:42
Zal met de lampafstelling wat gaan experimenteren en kijken wat de beste lichtbundel geeft.
Da's persoonlijk natuurlijk, maar zoals ie nu staat heb je 2-3m licht voor je, terwijl een Edelux door z'n mooie reflector wel 25m kan verlichten zonder tegenliggers te verblinden. :D
Idd bovenste foto even aanklikken dan goed te zien.
Mooi fietsie

Anja
Laat je het midden van je Jones Bar ook inwikkelen met stuurlint Inge? Ik heb dat gedaan bij de fiets van m'n vrouw en mijn Big Dummy, erg blij mee als extra handpositie.
Shadow - dat stuurlint wikkelen laat ik inderdaad doen. Houdt wat fijner vast als het metaal van de Jones bar.
Ziet er zo al héél goed uit, ben wel benieuwd naar het stuur, dat kende ik nog niet.
Inge1 schreef:
vr 18 okt, 2019 06:27
Shadow - dat stuurlint wikkelen laat ik inderdaad doen. Houdt wat fijner vast als het metaal van de Jones bar.
Ja dat is zeker, je hebt jammer genoeg wel voor Ergon grips gekozen en niet de ESI grips die veel meer ruimte geven? Nu kun je van de uiteinden alleen het gedeelte gebruiken met de Ergon grip?

9A4186E0-703D-4857-A574-2AB8AC9ABFC2.jpeg
Ik heb v-brake handles én derailleur shifters er nog voor zitten, zoals jij het nu hebt zit je te breed en te dichtbij ben ik bang, fijn voor manoeuvreren op lage snelheden, maar niet voor langere tijd.