Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Concurrentie voor Rohloff? - Forum Wereldfietser

Concurrentie voor Rohloff?

kijk hier eens naar: www.kindernay.com

- schakelbereik iets groter dan Rohloff, 543% tegenover 519
- 400 gram lichter, 1400 gram ipv 1800
- hydraulisch schakelen
- ontwikkeld voor e-mtb's dus kan waarschijnlijk wel wat hebben
- eenvoudig van velg wisselen doordat de versnellingsnaaf los te koppelen is van het wiel
- complete set met shifters ca 1.100 euro

Ben benieuwd!

meer plaatjes vind je hier:
https://cdn-cyclingtips.pressidium.com/ ... -new-2.jpg
Op Eurobike hebben we een filmpje ervan gemaakt. Die volgt later op onze site.

Maar ik het is geen concurrentie. Al is het alleen maar omdat het -nog- niet Gates compatibel is. Vooral omdat de schakelkabel (of eigenlijk leiding want hydraulisch) in de weg zit.
Eerder (3 jaar geleden geplaatst) topic over Kindernay: viewtopic.php?f=8&t=28381
Eric Schuijt schreef:
zo 08 sep, 2019 21:30
Op Eurobike hebben we een filmpje ervan gemaakt. Die volgt later op onze site.

Maar ik het is geen concurrentie. Al is het alleen maar omdat het -nog- niet Gates compatibel is. Vooral omdat de schakelkabel (of eigenlijk leiding want hydraulisch) in de weg zit.
Ik denk dat Rohloff zich nog geen zorgen hoeft te maken, maar ze zouden wel eens wat kunnen gaan doen aan de punten die Kindernay nu aanpakt; 12mm thru axle, schakelen zoals een derailleur met 2 flippers en het gewicht.
Ik lees op de website van Kindernay dat ze een riem mogelijk moet zijn als hun daar een markt voor zien.
Die komt er dus wel aan.
De Facebook van Bike4Travel meldt dat ze er eentje besteld hebben, ben wel benieuwd hoe het rijdt :)
Screenshot_20190910-134934_Samsung Internet.jpg