Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Remkabel. Duur? - Forum Wereldfietser

Remkabel. Duur?

Ik was vandaag in een fietsenzaak. Ik kocht een rem en versnellings kabel en moest €11,95 betalen.

Op mijn vraag waarom deze zo duur zijn, was het antwoord:

Deze zijn van BB, zijn van rvs en goed staal gemaakt en in de fabriek is de rek er al uitgehaald. Bij andere kabels is de rek er niet uitgehaald en blijf je maar bij stellen

Ik heb ze gekocht omdat ik ze nodig had.

Wat zijn jullie ervaringen met kabels.
RVS kabels zijn duurder. En bij een fietsenmaker betaal je de hoofdprijs, want ook die mensen moeten hun winst pakken.
Ik koop wel altijd RVS kabels, want roestige remkabels zien er niet mooi uit, ook al doen ze het meestal prima.

Ik heb een paar jaar geleden een voorraad kabels in de aanbieding besteld bij Rose, gewoon van Shimano, de goedkope variant (zonder teflon). Die waren toen per stuk 1 euro ongeveer. Die doen het prima en ik heb nog steeds een voorraad.

Ik heb ook wel goedkope kabels gebruikt, zonder merk, die deden het ook prima, maar die gingen snel roesten. Ik heb nooit verschil gemerkt in de rek van kabels.
Tjonge jonge, je kreeg er wel voor €3,50 toelichting bij :lol:
BB=BBB. rvs remkabel tegenwoordig (in de winkel) €2,0. Schakelkabel idem.
supermario schreef:
vr 20 sep, 2019 19:03
Wat zijn jullie ervaringen met kabels.
Ik probeer er altijd genoeg op voorraad te hebben want als je er een tekort komt moet je naar de winkel en die is meestal dicht op die ene dag. Als de winkel wel open is koop je er twee maar blijken er later thuis nog drie extra achteraan in de la te liggen.
Dat van die rek is nieuw voor mij.

Die van Sjefke zijn erg sympathiek geprijsd.
Als je op internet een setje bestelt ben je meestal veel gunstiger uit dan wanneer je losse kabels bestelt.
supermario schreef:
vr 20 sep, 2019 19:03
Ik was vandaag in een fietsenzaak. Ik kocht een rem en versnellings kabel en moest €11,95 betalen.

Op mijn vraag waarom deze zo duur zijn, was het antwoord:

Deze zijn van BB, zijn van rvs en goed staal gemaakt en in de fabriek is de rek er al uitgehaald. Bij andere kabels is de rek er niet uitgehaald en blijf je maar bij stellen

Ik heb ze gekocht omdat ik ze nodig had.

Wat zijn jullie ervaringen met kabels.
Was dit niet inclusief buitenkabel? Of echt alleen binnen kabel.
Die van BBB is inderdaad de rek uitgehaald en voorzien van teflon coating. 12,- voor 1 kabel is inderdaad aan de prijs. Maar originele van Shimano, Sram en Campa zijn dat ook. Helaas.
M276

Het was alleen de kabel, geen buiten kabel

Jwkei

Het was €12 voor 2 kabels.

Mario
Ik zal maar niet vertellen wat m’n Jagwire setjes gesealde kabel gekost hebben dan :roll:
Shadow schreef:
vr 20 sep, 2019 21:23
Ik zal maar niet vertellen wat m’n Jagwire setjes gesealde kabel gekost hebben dan :roll:
2 keer de helft, maar dat is wel even een andere klasse, en dat gaat langer dan 1 seizoen mee. Daarnaast is het een complete set, dus dat is appels en peren. De Elite Link Shift zijn nog weer duurder, maar kunnen in hele mooie krappe bochten gelegd worden zonder op rem of schakelprecisie in te boeten.

Voor als je echt geld te veel hebt is dit misschien iets, https://www.bike24.de/1.php?content=8;p ... price_desc
Ik denk dat Mario meer heeft aan dit soort tips:
https://www.rosebikes.nl/shimano-lx-rem ... =standaard
Ik heb trouwens nog nooit een RVS remkabel gebroken. Ze gaan langer mee dan de tijd waarin ik ze vervang omdat er iets verandert aan mijn fiets of zo, elke paar jaar of iets langer.
Ik hoef schakelkabels ook zelden bij te stellen.
Kijk dan even bij Mantel, die leveren vanaf 29 euro gratis de volgende dag mits op voorraad natuurlijk.
https://www.mantel.com/rem-binnenkabels
Ik vindt 9.95 wel heel veel voor een winkel die een scheet over de grens zit.
Je bestelt ze daar natuurlijk niet alleen voor die kabels maar voor een jaarvoorraad aan blinkende onderdelen.
_Peter_ schreef:
vr 20 sep, 2019 22:12
Shadow schreef:
vr 20 sep, 2019 21:23
Ik zal maar niet vertellen wat m’n Jagwire setjes gesealde kabel gekost hebben dan :roll:
2 keer de helft, maar dat is wel even een andere klasse, en dat gaat langer dan 1 seizoen mee. Daarnaast is het een complete set, dus dat is appels en peren. De Elite Link Shift zijn nog weer duurder, maar kunnen in hele mooie krappe bochten gelegd worden zonder op rem of schakelprecisie in te boeten.

Voor als je echt geld te veel hebt is dit misschien iets, https://www.bike24.de/1.php?content=8;p ... price_desc
Griebus! Hoe kom je er op?
En dan zeggen ze dat Duitsers gek zijn, die Oostenrijkers zijn nog net iets gekker. Het kost wel wat om minder gewicht mee te nemen, afvallen is denk ik goedkoper.