Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rvs boutjes - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Rvs boutjes

pigion schreef:
wo 25 sep, 2019 11:54
Roestvast staal..... heeft ook (veel) nadelen).
Ik heb 35 jaar gewerkt in de Petrochemische industrie en het "wonder" van RVS meegemaakt. Na een geweldige opgang kwamen de nadelen aan het ligt. Prachtig materiaal doch gebruik het alleen als het zinvol is.

- Genoemd is al de lagere treksterkte. Voor zwaar belaste belaste bouten liever gewoon stalen exemplaren nemen.
- Alleen materiaal A4 (AISI 316) nemen als het in contact komt met chloor-ionen. Beter A2 (AISI 304) nemen. Is sterker en echt goed genoeg.
- Altijd speciale keramische pasta op het schroefdraad aanbrengen. RVS schroefdraad is heel gevoelig voor "vreten". Ook in spuitbus verkrijgbaar.

Pigion
Begrijp ik het goed dat het beter is gewone stalen bouten te gebruiken en vervangen bij roest?
pigion schreef:
wo 25 sep, 2019 11:54
- Alleen materiaal A4 (AISI 316) nemen als het in contact komt met chloor-ionen. Beter A2 (AISI 304) nemen. Is sterker en echt goed genoeg.
Even opgezocht: goede RVS spaken worden daar ook van gemaakt. Ook bekend als 18/8.
Dat verklaart waarom die zo mooi schoon blijven.
https://www.bikeraceinfo.com/tech/bicyc ... -knew.html

Nicole: ik denk dat vrijwel iedereen zijn bagagedrager(s) heeft gemonteerd met RVS boutjes. Ik heb nog nooit van een probleem daarmee gehoord. Veel boutjes aan een fiets zijn niet heel kritisch qua sterkte van het materiaal. Dan kun je gerust voor RVS gaan.
+1 we zitten nu niet echt op de grens van het materiaal wat dat betreft.