Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets koplamp - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fiets koplamp

[/quote]
Wat ik me dan afvraag is waarom je niet meteen in je openingspost hebt aangegeven dat je een voorwiel met naafdynamo hebt. Dat lijkt me nogal relevant. :|
[/quote]

Om eerlijk te zijn had ik daar helemaal niet aan gedacht omdat ik deze eigelijk nooit gebruik nu hangt er een smart lichtje aan mijn fiets. :wink:
Stijnvanhoucke schreef:
zo 22 sep, 2019 00:19
Ik denk het goedkoopste model van Shimano. De fiets zelf koste mij 400 euro.
Let daarbij even op de gewichten van die dingen. Wij hebben hier een paar fietsen, van jaren geleden, met het destijds goedkoopste model. Die functioneren prima maar zijn wel erg zwaar. Iets in de 700 g.
Ik weet niet wat er nu op de markt is.
Leon schreef:
zo 22 sep, 2019 09:25
Stijnvanhoucke schreef:
zo 22 sep, 2019 00:19
Ik denk het goedkoopste model van Shimano. De fiets zelf koste mij 400 euro.
Let daarbij even op de gewichten van die dingen. Wij hebben hier een paar fietsen, van jaren geleden, met het destijds goedkoopste model. Die functioneren prima maar zijn wel erg zwaar. Iets in de 700 g.
Ik weet niet wat er nu op de markt is.
Voor mij komt het niet op een paar honderd gram hoor.
Zou zelf nog makkelijk 15 kg kunnen af doen van mijn eigen gewicht. :D
Voorspelling: als je er straks een gaat kopen ga je er nu toch op letten. :D
8)
ik denk dat ik ga kiezen voor de b+m IQ X dit lijkt mij een goede betaalbare keuze
deze zou ik monteren op mijn naafdynamo van shimano DH-2n35 met 6 volt en 2.4 Watt.

is dit een goede combinatie?
Het zal ongetwijfeld werken, ik vraag me af waarom je niet voor een goedkopere en betere wat lichtbeeld betreft andere lamp als de Spanninga Axendo 60 (XDAS of XDA versie) gaat.
Omdat die er gek uit zien? :wink:
Shadow schreef:
zo 22 sep, 2019 12:36
Omdat die er gek uit zien? :wink:
Sinds wanneer is dat een criterium voor fietsonderdelen? Het lijkt verdorie wel Insta :roll:
Hahaa ik wist dat die ging komen, vandaar de knipoog Willem!
Ik denk dat een meerderheid toch wel gevoelig is voor lelijke dingen aan de fiets. Zo heb ik op dit forum talloze, misschien wel tien, commentaten gekregen over een lila bidonhouder. :D
Tja hoe hou je anders je choco en je water uit elkaar?
Eens dat de lamp van Bumm er beter uitziet, voor een ding als veiligheid zou ik me daar dan toch over weten te zetten (ik heb de Philips voorlopers ervan, zowel USB als dynamo, daarnaast de Edelux en Suprenova en moet zeggen die Philips geven echt wel een bak met goed licht als ik dat vergelijk met de SON en Supernova (die doen dat ook maar wel voor een hogere prijs)) , als we die vergelijking gaan maken met fietszadels zijn we nog wel even bezig.
Dus wat mij betreft function over form in dit geval.
Jup die Axendo is een prima lamp!
De bezem door dit draadje gehaald, graag weer verder op de vraag van de TS.
Issie al binnen?
Houd er rekening mee dat veel fietslampen een slecht afgetopte lichtbundel hebben waardoor de verlichting ongeschikt is voor het gebruik op de openbare weg. Dat geldt ook voor veel gewoon bij de fietswinkels verkrijgbare verlichting en sowieso voor bijna alle zaklampachtige verlichting zoals veel verlichting.

Bij verlichting zonder een goed ontworpen lichtbeeld is het vaak kiezen tussen de lamp slecht instellen voor jezelf of de lamp dusdanig instellen dat je tegenliggers verblindt.

Gelukkig hebben veel van de hier voorgestelde lampen wel een degelijk lichtbeeld.

Renaat
Als aanvulling op bovenstaande kun je kijken of het licht de StVZO goedkeuring heeft, de meeste hier genoemde wel, zoals de Spanninga en Bumm lampen. Zaklampen en andere (vaak) Chinese "rommel" niet, en dat maakt het voor je medeweggebruiker er niet plezieriger op jou tegemoet te fietsen in het donker.
Nog een degelijke dynamokoplamp: de Bumm Luxos U. Mooi lichtbeeld, behoorlijk veel licht, usb-voedingsaansluiting en vanaf het stuur bedienbaar. Wat ook belangrijk is: deze is goed zichtbaar vanaf de zijkant, net als de IQ-X en Cyo Premium overigens.
Mooi design ook die Luxos U 8)