Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zadel ter voorkoming van slijtage aan je broeken - Forum Wereldfietser

Zadel ter voorkoming van slijtage aan je broeken

Sinds ik iedere dag naar mijn werk fiets merk ik dat mijn broeken snel slijten, vooral chino's slijten snel. Ik kan snel een zadelafdruk op mijn broek herkennen, de stof wordt dan glad.

Met wat voor zadels kan ik dit voorkomen?
Niet, ik heb dit opgelost door op mijn werk van broek te wisselen.
Ligfiets kopen, niet de goedkoopste oplossing, al komen er best wel vaak koopjes langs op MP. Zorg dan wel voor ritsen in je broekzakken, of stop daar nooit iets in.
Ik herken het probleem. Misschien geen makkelijke oplossing, maar de broek zo droog mogelijk houden tijdens het fietsen (niet in de regen fietsen - of enkel met regenbroek - en traag genoeg fietsen om kontzweet te vermijden). Natte broeken slijten verschrikkelijk snel (en kwestie van amper enkele tientallen kilometers).
Ik heb gewoon een fietspak aan (lycra dus) en kleed op het werk om.
Met lycra kan je niet overal aankomen :D .
Nee klopt, maar in mijn werk wel hoor - halve bedrijf is fietsgek hier - veel racefietsers hier, is een beetje cultuur in Zeeland :wink:
Dizer schreef:
do 26 sep, 2019 10:44
Sinds ik iedere dag naar mijn werk fiets merk ik dat mijn broeken snel slijten,
Een bekend euvel; ik kreeg zelfs stevige jeansbroeken binnen een half jaar helemaal door.

Intussen rijd ik al jaren in fietskleding naar mijn werk. Behalve het voordeel dat mijn broeken niet meer slijten zit ik nooit met natte (regen) of klamme (zweet) kleren aan op mijn werkplek.
Heel herkenbaar, mijn kledingkast ligt vol met broeken met slijtage op het zitvlak. Ik fiets sinds een halfjaar met een zwarte lange fietsbroek van gonso. Probleem opgelost. En je wordt er lenig van, ik werk op veel verschillende plekken en verwissel mijn broek voor een normale op de gekste plaatsen. Van wc tot achter de koffiemachine. Maar het lukt altijd wel.
Rokje of kort kleedje dragen ...
Opgelost!
Misschien zo'n zadel monteren? ;) Slijtage komt vooral door de punt.

https://www.stout-fietsen.nl/fietsonder ... nder-strop
Stoute bijdrage verwijderd. Kan weg
Bij mij hielp het heel erg om af te vallen.