Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 50.000 ligfietskilometers gehaald - Forum Wereldfietser

50.000 ligfietskilometers gehaald

Hoi, gistermiddag bereikte ik tijdens een korte fietstocht in een tamelijk saaie en oninteressante nieuwbouwwijk in Bedum de kilometerstand van 50.000 kilometers met mijn Challenge Furai 2x26 ligfiets.

Het is natuurlijk maar een getal, maar omdat ik ligfietsen leuk vind, betekent een hogere kilometerstand meer plezier.

Bij het kopen van deze eerste ligfiets had ik mijn twijfels over kwaliteit, maar die zorgen waren dus onterecht. De fiets rijdt naar mijn indruk niets minder dan toen ik hem kocht: soepel, comfortabel en snel. Natuurlijk zijn er genoeg andere, zelfs veel goedkopere fietsen, die al veel meer kilometers hebben gehaald, maar ik ben toch wel heel tevreden over deze fiets.

Er zijn wel redelijk wat onderdelen vervangen: een gebroken bout van het zitje, een nieuwe demper, een nieuwe achternaaf, een nieuwe achterrem, twee nieuwe balhoofdlagers en natuurlijk meerdere kettingen en tandwielen. Ook de achterderailleur is vervangen en ik dacht ook 1 gripshifter. Inmiddels laat het rubber van de verder comfortabele gripshifters steeds meer los, dus die moeten ook maar eens vervangen worden.

Ik hoop er ook weer eens een wat grotere fietsreis mee te gaan maken.

Afbeelding

Afbeelding
Mooi hoor! 8)
Zeer mooie afstand :D

In hoeveel jaar? (ik ga er van uit dat het iig meer dan één jaar is ;))
Fedor schreef:
di 01 okt, 2019 07:38
Zeer mooie afstand :D

In hoeveel jaar? (ik ga er van uit dat het iig meer dan één jaar is ;))
Dank je, ik heb er acht jaar over gedaan. De eerste jaren ging het sneller, maar de laatste jaren ben ik ook meer gaan afwisselen met de rechtopfiets.
flinke afstand Jeroen, ja een ligfiets kan heeeel lang mee en veel confortabele km's (ik lig ook al 10 jaar)