Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Salsa Fargo opbouwen - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Salsa Fargo opbouwen

Shadow schreef:
di 31 dec, 2019 00:22
Ik kraak niet andermans spul af, ik zeg gewoon dat ik geen alu dragers wil omdat ik dat ongeschikt vindt,
Gelukkig dat je nu als mening presenteert wat je eerst als feit presenteerde. Dat begreep ik niet. Er zijn immers massa's fietsers die dagelijks spullen op hun aluminium drager torsen.
Hoe verklaar jij dat laatste?
Tip voor de moderator in 2020 :

Iemand die een topic start, mag deze ook zelf afsluiten.
Ik zou hier een slotje op zetten
jumbo schreef:
di 31 dec, 2019 10:53
Tip voor de moderator in 2020 :

Iemand die een topic start, mag deze ook zelf afsluiten.
Ik zou hier een slotje op zetten
Dan kan het hele forum wel offline...
Leon schreef:
di 31 dec, 2019 10:27
Shadow schreef:
di 31 dec, 2019 00:22
Ik kraak niet andermans spul af, ik zeg gewoon dat ik geen alu dragers wil omdat ik dat ongeschikt vindt,
Gelukkig dat je nu als mening presenteert wat je eerst als feit presenteerde. Dat begreep ik niet. Er zijn immers massa's fietsers die dagelijks spullen op hun aluminium drager torsen.
Hoe verklaar jij dat laatste?
Dat er blijkbaar genoeg mensen genoegen nemen met spullen die de branche hun voorschoteld? Sinds wanneer mag je ergens zelf niet meer vraagtekens bij zetten?
Even samenvatten;

- er zijn hier 2 mensen die inhoudelijk reageren, waaronder Leon
- de Mensen die hier azijn komen gieten, ga dat lekker even ergens anders doen

Ik ben van mening dat wat een hoop fabrikanten die ik aanspreek als ‘de fietsbranche’ hun spullen net zo slecht maken dat het nog nét acceptabel is om te verkopen; we moeten immers wel omzet halen. Waar men vroeger naam opbouwde door zo goed mogelijke spullen te leveren die zo lang mogelijk mee gingen is met de komst van de marketeers en de boekhouders een industrie ontstaan die het motto ‘made for a price’ ten volle benut. Merken zoals Santos en Idworx proberen daar tegenin te roeien, maar zijn door hun schaalgrootte niet overal vrij in. In mijn ogen zijn de kleine fabrikanten zoals M-gineering, Wind cycleworks en een hele handvol bouwers over de wereld de vrije geesten die fietsen bouwen zoals ze bedoeld zijn; een zo duurzaam mogelijk vervoersmiddel voor hun eigenaar m/v zijn.
Shadow schreef:
di 31 dec, 2019 11:33
Leon schreef:
di 31 dec, 2019 10:27
Shadow schreef:
di 31 dec, 2019 00:22
Ik kraak niet andermans spul af, ik zeg gewoon dat ik geen alu dragers wil omdat ik dat ongeschikt vindt,
Gelukkig dat je nu als mening presenteert wat je eerst als feit presenteerde. Dat begreep ik niet. Er zijn immers massa's fietsers die dagelijks spullen op hun aluminium drager torsen.
Hoe verklaar jij dat laatste?
Dat er blijkbaar genoeg mensen genoegen nemen met spullen die de branche hun voorschoteld? Sinds wanneer mag je ergens zelf niet meer vraagtekens bij zetten?
Van mij wel, en ik ben het met je eens. Maar wees pragmatisch: schrijf gewoon dat je ze ruk vindt, dan ben je er van af. :wink:
Het is gewoon, vind ik, is mijn ervaring op dit forum, dat je hier geen 'fouten' lijkt te kunnen/mogen maken in wat je zegt en wat je schrijft en hoe je het schrijft; een gezellig keuvelen over fietsen of fietsenmaken .. wordt dan moeilijk als je continu alert moet zijn op wat je schrijft :? :(
Shadow schreef:
di 31 dec, 2019 00:22
Ik kraak niet andermans spul af, ik zeg gewoon dat ik geen alu dragers wil omdat ik dat ongeschikt vindt, als je zelf een andere mening toegedaan bent, prima. Ik vind gewoon dat fabrikanten het woord ‘innovatie’ nogal makkelijk misbruiken. Als je je dan genaaid voelt kun je je uit gaan leven op de persoon die jou die kennis bij bracht, zoals zo vaak hier gebeurd - mensen horen niet graag dat ze een fijn gevoel gekocht hebben in plaats van een technisch superieur product - of je kan je eens gaan verdiepen in wat nu werkelijk de stand van zaken is in de wereld. En dan bedoel ik niet alleen in fietsland, waar de e-bike onthaald wordt als de grootste evolutie in de ontwikkeling van de fiets sinds 100 jaar :roll:
Leon schreef: Wat ik wel weet is dat het maken van dragers als die van Tubus niet gemakkelijk is omdat het lassen van dunwandige stalen buisjes echt wel een kunst is als je het goed wilt doen. Bij Tubus zijn ze daar drommels goed in want mijn dragers hebben al 3 resp. 4 fietsen overleefd en ik heb met kamperen meestal 30 kilo meuk bij me.
Die zijn heel goed, Tubus kan dat ook heel goed, ook al worden ze helaas ergens in Azië (tegen een paar cent per stuk) in elkaar gelast. Maar het lassen van aluminium dragers begrijp ik niet goed, aluminium veranderd namelijk behoorlijk van eigenschap nadat er aan gelast is, die eigenschappen zijn volgens mij wat lastiger terug te winnen zoals dat bij staal door middel van ontlaten in een warmtebehandeling wel te doen is.
Met afkraken heb ik het ook niet over wie welke drager op zijn fiets gebruikt. Zal me een zorg zijn, iedereen z'n eigen keuze. Om je geheugen op te frissen, je begint ineens off topic over een Hollowtech trapas, uiteraard refererend naar mijn fiets. En iedereen kan tussen de regels door lezen wat de bedoeling is van dat bericht.
Ennuh...ik heb geen enkele moeite met kritiek, alleen sommige manieren vind ik minder chic. Iedereen is hier met dezelfde hobby bezig, kan soms wel wat vriendelijker. Maar misschien ben ik te idealistich.
theLabrigs schreef:
di 31 dec, 2019 15:02
Om je geheugen op te frissen, je begint ineens off topic over een Hollowtech trapas, uiteraard refererend naar mijn fiets. En iedereen kan tussen de regels door lezen wat de bedoeling is van dat bericht.
Euh nee? Ik had geen idee wat voor trapas je had tot nu. Je zelf aangesproken voelen is ook een kunst blijkbaar?

Ik heb zelf een fiets met Hollowtech lagers gehad en toen deze nogal snel kapot gingen ben ik me gaan verdiepen in het hoe en waarom van dit systeem, meer niet.