Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorstel + vraag Nexus 4 speed (opgelost) - Forum Wereldfietser

Voorstel + vraag Nexus 4 speed (opgelost)

Goedenavond,

Mijn naam is Richard, woon in het mooie Dokkum, de noordelijkste stad van Friesland. Ben zelf graag op de fiets weg, helaas laat mijn medische geschiedenis wel eens in de steek. We zijn de wereld nog niet rond geweest op de fiets, dat het ooit gaat gebeuren weet ik ook niet.. Wellicht ben ik op het verkeerde forum, maar werd door Google doorverwezen naar hier.

Zelf heb ik een fiets van de Decathlon, de Btwin hoprider 900. Ik heb deze fiets gekozen aangezien de prijs aantrekkelijk was en deze fiets volledig is voorzien van Shimano onderdelen. Ik ben er nu na een half jaar nog steeds dik tevreden over en maak meestal tussen de 15 en 20 kilometer per dag.

De vraag over de versnelling, ik heb hier nog een fiets te staan die ik graag wil opknappen en verkopen. Nu is de versnelling niet mooi afgesteld, bij de nexus 7/8 zet je hem in de 4e versnelling voor het afstellen om de 'gele' puntjes bij elkaar te krijgen en goed af te stellen (mijn vrouw heeft een Gazelle Bloom Moederfiets met Nexus 8) Maar ik vraag me af in welke versnelling je de Nexus 4 afstelt met de puntjes naar elkaar toe. Ik repareer regelmatig fietsen voor vrienden en familie, maar deze Nexus 4 Speed was ik nog niet eerder tegengekomen.

Hopend dat ik op de juiste plek ben hier voor, en anders hoor ik dat ook graag!

Fijne avond allemaal!
Bij mijn weten is het bij Nexus 4 ook in de vierde versnelling. Maar dan gaat het om twee rode markeringen die moeten matchen.
Ik kan zien waar de kleur gezeten heeft, maar inmiddels is het volledig zwart.
Van de week zal ik eens even proberen om hem goed af te stellen.

Bedankt voor de reactie, ik kom er weer op terug!
ja, inderdaad in 4e versnelling. zie bijvoorbeeld hier: https://slideplayer.nl/slide/2049567/ met bijzondere/irritante computerstem :shock:

Afbeelding
Inderdaad een bijzondere website, maar gevonden. Vierde versnelling. Vandaar dat hij niet goed is nu.
Bedankt voor de reacties!