Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welk Gilles Berthoud zadel als vervanging voor Brooks B17 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welk Gilles Berthoud zadel als vervanging voor Brooks B17

Leon schreef:
do 05 dec, 2019 21:27
Georg schreef:
do 05 dec, 2019 17:24
Bovendien veranderen de Britten iets wat functioneert niet, ook al zouden daar op zich argumenten voor kunnen zijn.
Dat is deel 1 van hun probleem. Deel 2 begon toen ze ooit door Italianen werden overgenomen. Vervolgens nam het aantal klachten toe.
Ik twee Brooks zadels. Het eerste dat ik gekocht heb was Swift met titanium rails, een winkeldochter die ik voor een prijsje gekregen heb. Dik leer, lange inrijperiode maar een fantastisch zadel dat nu op de trekkingfiets staat.
Enkele jaren later heb ik dan een Swallow gekocht voor de racefiets. Twee verschillende zadels, inderdaad, dus misschien is het normaal dat ik niet lekker op die Swallow zit. Maar het verschil in constructiekwaliteit is enorm. Na drie maanden had ik al de helft van de oprek-ruimte gebruikt, wat ik met mijn 65 kg erg snel vind. En dan nog bleef dat zadel maar doorzakken. Brooks heeft het over " ... a faithful reproduction of a saddle specifically conceived with the sporting cyclist in mind". Helemaal ik dus, maar helaas is mijn Swallow waardeloze prul waar niemand lekker op kan zitten en dat allesbehalve duurzaam is. Het contrast met mijn Swift is zo groot dat ik nauwelijks kan geloven dat beide zadels van dezelfde fabrikant komen. Niet comfortabel? Kan gebeuren. Vormeloze rommel? Dat ligt bij de fabrikant.
Ik ben een test aan het doen met twee zadels aan het doen. Een dertig jaar oude Brooks Colt op mijn ene fiets, een andere vorig jaar nieuw gekochte Brooks Colt op mijn andere fiets.Kijken welk onderstel het het eerst begeeft.
Er zijn grote verschillen tussen Brooks zadels onderling. Ik heb een B17 special en een B17 imperial.

Het leer van het B17 special zadel is van zeer goede kwaliteit en blijft perfect in vorm, het is te vergelijken met het leer van een GDB zadel. Het leder van het B17 imperial Is veel dunner en zakt meteen door. De prijs van dit zadel was ook ongeveer de helft.
Beste reageerders,

Ik wil diegenen dit iets nuttigs op mijn vraag: "GB Mente of Aspin als vervanger voor de Brooks B17" hebben bijgedragen bedanken voor hun reactie.
Helaas ben ik nog niet zeker welk model het voor mij gaat worden al neig ik naar de Mente.
Dus als iemand nog een toevoeging heeft..... (geen reacties over onderdelen van zadels en/of negatief gedoe over Brooks graag en ook geen SQLab)