Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stuur inkorten - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Stuur inkorten

Shrek schreef:
di 14 jan, 2020 07:21
Mountainbikers (ook XC) rijden tegenwoordig al met sturen van 72cm of breder :wink:
Heeft de TS gezegd dat het om een mtb gaat? Plus: Hij vraagt slechts om advies over HOE je een stuur inkort.
Shrek schreef:
di 14 jan, 2020 07:21
Mountainbikers (ook XC) rijden tegenwoordig al met sturen van 72cm of breder :wink:
En dus??? Doen ze dat alleen omdat de controle over hun fiets dan zo geweldig is?

Ik zou er behoorlijk last van ondervinden als mijn stuur 10 cm breder was. Op een aantal van mijn vaste rondjes ga ik door poortjes die maar net breed genoeg zijn voor mijn stuur van (net gemeten) 62 cm. Om maar te zwijgen van het parkeren van een fiets in een rek in de stad. Dat vind ik echt absurd geworden. Ze moesten automobilisten eens dwingen om zo te moeten parkeren dat hun voertuigen elkaar onoverkomelijk raakten bij in- en uitrijden.
Ben eindelijk aan dit klusje begonnen en het stuur is nu 60cm breed. Van beide kanten 1 cm afgehaald. Er zou misschien nog wel wat vanaf kunnen. Eerst dit maar eens proberen. Ik vind dit lig al comfortabeler.
Meet ik mijn schouders dan ben ik circa 50cm breed.
Het stuur heeft een kleine backsweep (santos m10 stuur)
Klopt. Maar na enige gewenning met ik wel zeggen dat het veel controle geeft. En op asfalt pak je je stuur gewoon wat meer in het midden vast,