Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin Montana 680 geen mass storage - Forum Wereldfietser

Garmin Montana 680 geen mass storage

Beste mensen, kom er even niet uit. Zit in Vietnam. Mijn Garmin Montana wil niet meer koppelen met de telefoon. Interface ingesteld op Spanner. Maar de vraag voor Mass Storage komt niet meer. Gisteren wel, vandaag niet meer. Iemand een idee? Thanks
Krijg nu ook melding "dit accessoire wordt niet ondersteund"
Kabel al vervangen
Waypoint forum ziet mijn IP hier als spammer, dus daar kom ik niet op.
Please Help
Heb je al geprobeerd de powerknop 30s lang ingedrukt te houden?
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... DCE75.html
De 30 seconden truuk is meestal wanneer het toestel niet meer wil opstarten, zie ook : http://www.javawa.nl/toesteldoethetnietmeer.html
Als ik de openingspost lees concludeer ik dat het toestel wel opstart met de interface op Spanner.
Als je dan het toestel aansluit met kabel aan PC hoort de vraag te komen: USB-kabel gevonden. Wilt u naar massaopslag gaan? : Ja/Nee. Deze vraag komt kennelijk niet meer. Piept de gps wel als je de kabel aansluit?
Waarom op Interface Spanner?, normaliter zet je de gps op Garmin Serieel. Spanner gebruik je eigenlijk wanneer je het toestel als gps-ontvanger wilt gebruiken voor een andere toepassing.
Hoe komt die koppeling met telefoon tot stand?, Ios/Android en voor welk programma. Kennelijk wel via de kabel (OTG?) en is daar Spanner modus voor nodig?
Ja. Het toestel piept wel, maar ziet de telefoon als stroomvoorziening.
Spanner íntelling zou moeten vragen of ik naar Mass Storage wil, đất gebeurt dus niẻt, heb serieel ook geprobeerd, ook geen resultaat.
30 seconden truc werkte ook niet.
Heb alleen telefoon, Samsung note 10, geen PC hier.
En ja in de Samsung verschijnen de Garmin schijven van normaliter otg
Dat geeft wat meer duidelijkheid, maar nog geen concrete opLossing.
Ik zou proberen om een harde reset te doen met je sd-kaart uit je gps.
Risico is wel dat je instellingen weer opnieuw moet doen en bepaalde zaken (tracks ed) kwijt raakt. Je hebt geen mogelijkheid om via PC je gpx bestanden van intern naar sd te zetten.
Controle op corrupte bestanden via JDM kan ook geen kwaad, maar ik begrijp dat je geen gebruik van een PC kunt maken...
Met de GPSmap64, en ook met de 62, heb ik ook wel eens gehad dat ze computer of de telefoon alleen als stroomvoorziening herkend wordt. In dat geval is een andere USB-kabel gebruiken vaak de oplossing, zelfs als de andere kabel voorheen wel prima gewerkt heeft.
Andere kabel heb ik ook al gebruikt. Kreeg vandaag weer een paar keer de melding "dit accessoire wordt niet ondersteund". Melding is voor mij nieuw, maar vermoed dat het iets met het probleem te maken heeft
Voor mij houdt het even op hier op afstand.
Ik denk alleen nog aan: usb-aansluiting gps defect geraakt? (wel nog voeding, geen data meer)
of neem direct contact op met Waypoint technische dienst/helpdesk via +31 88-0226900 of reparatie@gps.nl (geschikter mailadres vond ik niet).

Ik heb voor je ook ene bericht geplaatst op waypointforum met link naar dit forum, wellicht komt daar nog wat uit.
Dankjewel, alles werkt nog inderdaad behalve connectie naar Storage. Wel voeding via de USB dus.
Ruud van Waypoint reageert op het andere forum als volgt:

Berichtdoor Ruud » 5 feb 2020 11:31

Zo te lezen heeft hij de interface op Garmin Serieel al geprobeerd, dan zou die vraag namelijk niet moeten komen en zou het toestel gelijk naar de mass storage mode moeten gaan. Eventueel kan hij nog de interface op MTP proberen. Als dat niet werkt ben ik bang dat er een probleem is met de USB connector van de Montana.
Nu denk ik dat hij de verbinding maakt om routes / tracks over te zetten van de telefoon naar de Montana, dit zou misschien via de microSD kaart kunnen. Als je die met een cardreaders of iets dergelijks op de telefoon aan kunt sluiten? Kwestie van GPX bestanden plaatsen in de map \Garmin\GPX op de geheugenkaart. Wanneer hij zijn actieve log uit de Montana moet halen wordt het wat lastiger wanneer deze niet herkend wordt. Indien er een mogelijkheid is om het een keer met een echte computer te proberen zou dat nog aan te raden zijn.
Ik zou eens in de instellingen kijken om te zien of er een instelling is die ervoor zorgt dat alles op de SD-kaart opgeslagen wordt, ook in Vietnam zullen ze wel SD-kaart lezers verkopen als je die niet hebt meegenomen. Die SD-kaart lezer kun je met het juiste kabeltje (mogelijk een OTG kabeltje) koppelen aan je telefoon en met behulp van Total Commander (en gekochte USB-plugin) kun je dan de data overpompen. Als je dan weer thuis bent kun je rustig achterhalen wat je moet doen om de boel weer aan de gang te krijgen.

Wat ik daarnaast nog kan bedenken is dat er ergens een pluisje inzit dat de verbinding blokkeert.
Dank je wel voor de reacties.
MTP werkt ook niet.
Het enige wat ik met de telefoon en Garmin wil is, de gereden route van de Garmin afhalen.
Thuis heb ik de tracks er al opgezet.
En inderdaad het zou mooi zijn als je de current track ook op de SD kaart zou kunnen schrijven, maar dat kan volgens mij niet.
Nog mooier zou zijn een Back-up op de SD kaart te maken en dan een Full reset, maar deze mogelijkheden kent Garmin, volgens mij, niet.
Ik denk nog steeds dat het te maken heeft met de melding "dit accessoire wordt niet ondersteund". Deze melding kreeg ik op dezelfde dag als welke de Mass Storage niet meer werkte. Dit accessoire zou de temp sensor kunnen zijn, maar die heb ik ook al uitgeschakeld, en dan nog geen storage te zien. Andere accessoires heb ik niet en staan in de settings ook uit.