Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies fiets voor woon-werk verkeer - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Advies fiets voor woon-werk verkeer

Voor zover ik weet wordt (werd in ieder geval) deze met slot geleverd. Alleen een insteek-ketting erbij gekocht, maar afhankelijk van de stallingsopties op werk en thuis is dat wellicht overboig?
Polling schreef:
wo 19 feb, 2020 06:43
Voor zover ik weet wordt (werd in ieder geval) deze met slot geleverd. Alleen een insteek-ketting erbij gekocht, maar afhankelijk van de stallingsopties op werk en thuis is dat wellicht overbodig?
Een beetje verstandige fietsenverkoper levert zo'n "hebbedingetje" om niet bij de koop, zeker als ie ook nog uitzicht op 3 jaar onderhoud bij de koop meekrijgt. Een beetje als de automatten of de veiligheidsdriehoek die je bij de aankoop van een auto krijgt (ik moet zeggen, bij mijn laatste auto kreeg ik alleen maar gratis mankementen meegeleverd, ik had gewaarschuwd moeten zijn bij de vorige was het niet veel beter).
Hallo

Ik ben intussen bij enkele fietsenwinkels geweest. Mijn voorkeur gaat uit naar een Koga.

Eerder was mij hier de Venya 4.0 aangeraden.

De fietsenmaker zelf stelt eerder de F3 4.0 voor omdat deze riemaandrijving heeft en dit onderhoudsarm zou zijn en langer meegaan.

Ik ben een behoorlijk leek op gebied van fietsen. Naar welke fiets zou jullie voorkeur uitgaan in mijn situatie?
De F3 en de Venya zijn de twee series. De eerste heeft schijfremmen, de tweede prima hydraulische velgremmen. Of er ook nog verschillen in de geometrie zitten kan ik zo snel niet opzoeken (de tabellen staan wel online). Binnen beide series zijn er verschillende aandrijfsystemen. Ik zou voor jouw gebruik de Shimano 8 speed kiezen. Zelf ben ik wat aarzelend over die vering in de vorkkroon. Gewoon brede banden was slimmer geweest denk ik. Verder lijken het me allemaal prima fietsen, hoewel niet mijn smaak.
Je zou ook eens kunnen kijken naar de Union Lite, een typische stadsfiets met belt en drie of acht versnellingen. https://www.union.nl/nl/lite/. Pakweg 900 euro inclusief lichte bagagedrager. Binnen jouw budget kun je een extra-slot en een verzekering toevoegen. Ik rijd daar nu drie jaar mee, met veel genoegen.
Groeten,
Robert
Poppink schreef:
di 18 feb, 2020 01:11
Was het niet zo dat die Alfine 8 relatief veel weerstand heeft?
Integendeel: Alfine 8v draait het lichtste; Nexus 7v heeft heel erg veel wrijvingsweerstand.
Wellicht ook eens kijken in Leuven
Daar zijn een paar betere fietsenzaken:
Fietsen Koen en Cadans.
Kamperfoelie schreef:
zo 23 feb, 2020 18:40
Hallo

Ik ben intussen bij enkele fietsenwinkels geweest. Mijn voorkeur gaat uit naar een Koga.

Eerder was mij hier de Venya 4.0 aangeraden.

De fietsenmaker zelf stelt eerder de F3 4.0 voor omdat deze riemaandrijving heeft en dit onderhoudsarm zou zijn en langer meegaan.

Ik ben een behoorlijk leek op gebied van fietsen. Naar welke fiets zou jullie voorkeur uitgaan in mijn situatie?
Hoe vind jij dat de F3 4.0 rijdt? Naafdynamo en riem aandrijving maakt het een fiets om weinig naar om te kijken. Lijkt mij ideaal als het verder nietje hobby is, fietsknutselen.
bert sitters schreef:
ma 24 feb, 2020 05:55
Wellicht ook eens kijken in Leuven
Daar zijn een paar betere fietsenzaken:
Fietsen Koen en Cadans.
Fietsen Koen heet nu Fietsen King.
De Koga's zijn een prima keuze, echter bijvoorbeeld Batavus, Cube of Union hebben vergelijkbare fietsen voor minder geld.
Kamperfoelie schreef:
zo 23 feb, 2020 18:40
Hallo

Ik ben intussen bij enkele fietsenwinkels geweest. Mijn voorkeur gaat uit naar een Koga.

Eerder was mij hier de Venya 4.0 aangeraden.

De fietsenmaker zelf stelt eerder de F3 4.0 voor omdat deze riemaandrijving heeft en dit onderhoudsarm zou zijn en langer meegaan.

Ik ben een behoorlijk leek op gebied van fietsen. Naar welke fiets zou jullie voorkeur uitgaan in mijn situatie?
Als je kiest voor een fiets met riemaandrijving....ga dan voor Gates CDX.
Deze is veel duurzamer dan de CDN aandrijving.
Google maar eens op problemen met CDN
Is riemaandriving voor alleen maar twee keer per dag 10 km naar het werk en terug noodzakelijk?
Nee, maar wel fijn. Vooral omdat dan de altijd schurende en kwetsbare kunststof kettingkast achterwege kan blijven. Vanmorgen nog afgelopen ketting van mijn vrouw haar fiets gerepareerd en daarbij de kunststofkettingkast gemold, gerepareerd met t-raps, gaat ze vast over mopperen :D.