Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Doe het zelvers: kosten verschil tussen nieuw of zelfbouw? - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Doe het zelvers: kosten verschil tussen nieuw of zelfbouw?

151 berichten
Jurr schreef:
wo 13 mei, 2020 11:43
Flix schreef:
wo 13 mei, 2020 11:37

Of misschien kun je ook een deal maken met Santos voor een ombouw naar Neodrives.
Denk dat 'ie daarom juist zo afgeprijsd is.
Dat vermoed ik ook inderdaad. Ik vermoed ook dat vervangen door Neodrives niet goedkoop zal zijn. Dat zullen ze niet zomaar doen. https://www.bibikeshop.nl/neodrives

Ik ga proberen er een extra Swissdrives accu bij te onderhandelen (in het geval de fiets bevalt): die zijn over een paar jaar natuurlijk lastig te krijgen. Wie weet hebben ze wat op voorraad. Voor wat betreft het Swissdrives systeem maak ik me behalve de accu eigenlijk alleen zorgen over het display en de motor regelaar: als die stuk gaan (vocht) zou het lastig kunnen zijn aan nieuwe te komen. Ik weet niet in hoeverre het moederbedrijf die op voorraad zal houden.

Het alternatief is een paar 1000 EUR extra neerleggen voor een fiets met Neodrives. Dat is ook niet echt een optie haha.

Wellicht helpt de kleur "mais geel" ook niet echt om de prijs hoog te houden, maar daar kan ik persoonlijk dan weer minder mee zitten :)
asdfsagsg schreef:
di 12 mei, 2020 22:28
Vrijdag avond ga ik de gele Santos uitproberen.
Topic net gelezen. Ik dacht dat je ging voor een zelfbouw project.....
Je had toch de Pinion aandrijving al gekocht ?

Mocht je serieus de Santos overwegen, zoek dan ook even over problemen die zich voor kunnen doen met Go Swiss.
Maar ja, zo is er ook veel te lezen over problemen met de Neodrives Z15.
De Neodrives Z20 schijnt verbeterd te zijn.

https://www.faz.net/aktuell/technik-mot ... 85693.html
jumbo schreef:
wo 13 mei, 2020 18:19
asdfsagsg schreef:
di 12 mei, 2020 22:28
Vrijdag avond ga ik de gele Santos uitproberen.
Topic net gelezen. Ik dacht dat je ging voor een zelfbouw project.....
Ging ik ook, tot ik de Santos zag die binnen de prijzen en wensen viel ;) Wellicht ga ik nog steeds voor zelfbouw. Ik heb nog geen besluit genomen ;)
Je had toch de Pinion aandrijving al gekocht ?
Yes, die heb ik hier liggen. In het ergste geval gaat die weer op marktplaats o.i.d. Is nieuw.
Mocht je serieus de Santos overwegen, zoek dan ook even over problemen die zich voor kunnen doen met Go Swiss.
Maar ja, zo is er ook veel te lezen over problemen met de Neodrives Z15.
De Neodrives Z20 schijnt verbeterd te zijn.
Ga ik zeker doen!
Je vind altijd alleen de ellende op internet...de mensen die geen problemen hebben zijn namelijk aan het fietsen in plaats van mopperen over hun fiets.
Shadow schreef:
wo 13 mei, 2020 18:29
Je vind altijd alleen de ellende op internet...de mensen die geen problemen hebben zijn namelijk aan het fietsen in plaats van mopperen over hun fiets.
Mee eens, maar als er heel veel problemen worden gemeld , is er vaak constructief iets niet goed.
Bij auto’s zijn hier meer voorbeelden van te vinden ( olieverbruik, distributieketting VAG group etc )
jumbo schreef:
wo 13 mei, 2020 18:19
Maar ja, zo is er ook veel te lezen over problemen met de Neodrives Z15.
De Neodrives Z20 schijnt verbeterd te zijn.
(voorspelling) De Z30 komt er aan. Die is beter dan de Z20.
asdfsagsg schreef:
di 12 mei, 2020 22:28
Vrijdag avond ga ik de gele Santos uitproberen.
En, was het wat?
Jurr schreef:
vr 15 mei, 2020 23:11
asdfsagsg schreef:
di 12 mei, 2020 22:28
Vrijdag avond ga ik de gele Santos uitproberen.
En, was het wat?
Staat in elk geval "gereserveerd" op Marktplaats.
Niet meer online geweest sinds donderdag - die heeft gevonden wat ie zocht.
Na 148 reacties zou het wel leuk zijn om te weten wat er uit gekomen is.
De Santos op Marktplaats stond gereserveerd, maar staat nu weer te koop

Ik ben toch benieuwd wat TS heeft besloten.
Weer terug naar zelfbouw ?

Ook mijn PB is niet gelezen ( staat nog in de uit box )