Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van een oud voorblad een (lijm)klem maken - Forum Wereldfietser

Van een oud voorblad een (lijm)klem maken

Ik vind dit soort vindingrijkheden zo leuk om te zien. Zo kan je van een oud voorblad een (lijm)klem maken en zo meer....

https://www.youtube.com/watch?v=60QCaNLRBvI
Leuk, maar onwaarschijnlijk.
Nadat ik een kettingbladboutje was verloren, brak mijn kettingblad spontaan.
Ik veronderstel dat er op een lijmklem grotere krachtsen staan dan ik met mijn benen kan bewerkstelligen.
Dscn8844.jpg
Dscn8844.jpg (56.71 KiB) 3524 keer bekeken
spoorzoeker schreef:
wo 11 mar, 2020 11:15
Leuk, maar onwaarschijnlijk.
Nadat ik een kettingbladboutje was verloren, brak mijn kettingblad spontaan.
Ik veronderstel dat er op een lijmklem grotere krachtsen staan dan ik met mijn benen kan bewerkstelligen.
Dscn8844.jpg
Op het filmpje zijn er twee delen van het voorblad aan elkaar gelast. Op jouw foto staat Made in France. Ik herinner me een fietsenmaker in Engeland die me zei: Franse fietsonderdelen waardeloos, neem Brits staal! :lol:
Volgens mij kun je hier, naast andere termen betreffende chauvinisme, de term plaatsvervangende ontwetendheid toepassen, zo die bestaat.
Het Franse merk staat namelijk best wel goed bekend om zijn voorbladen, al zijn die volgens mij meestal van een aluminiumlegering.
Maar als je echt goed staal wilt hebben moet je natuurlijk in Duitsland zijn, om maar mee te doen met opbieden wie de beste is, .:D
Ik denk dat het goedkoper is om als je een lijmtang nodig hebt dat je deze even uit de aanbiedingen bak bij de bouwmarkt haalt. Lasapparaat (en cursus lassen) en haakse slijper moet je ook maar hebben.
Ik heb al een stel lijmtangen in de schuur liggen, maar dit soort filmpjes vind ik wel leuk om te zien. En het maakt je vindingrijk.