Additionally, paste this code immediately after the opening tag: MTB of nieuwe fiets? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

MTB of nieuwe fiets?

Ik zie nu pas dat er ook een tweede foto bij staat van de hele fiets.
Daar had jurr om gevraagd.
Je zit vrij diep op je MTB, vinden de meesten niet fijn als ze meerdere dagen gaan fietsen maar daar heb jij geen probleem mee kennelijk.
Langzamer zal hij ook niet gaan dan een vakantie fiets, ik ga harder op mn Cannondale F29 met tubeless noppenbanden onder de 2 bar dan op mijn Santos 3+ , maar heb ook sneller last van mn rug :wink:
Je voorvork is best goed en gaat niet zo maar stuk, evt een revisie beurt laten geven voor je weg gaat en instellen op het hogere gewicht op de fiets, er zijn veel oude verhalen in omloop over oude dingen die niet opgaan voor de huidige onderdelen en fietsen :wink:

En nog wat spam, ik heb voor een leuke prijs een Santos te koop :D Staat te koop op t forum hier.
liefhebber schreef:
wo 18 mar, 2020 19:11
@Theon zal niet willen investeren in een nieuwe vork.
Maar inverted forks (USD Forks) zijn beter tegen mishandeling bestand dan de doorsnee vork.
Bij inverted forks zijn de vorkpoten onderdeel van de afgeveerde massa. Alles wat je daaraan vastmaakt is afgeveerd en zonder gewichtsbeperking. Maar Theon hoeft helemaal geen nieuwe vork te kopen. De Tubus Swing voordrager rust op de vorkkroon en daaraan mag je veel gewicht ophangen. Hij swingt alleen te veel, volgens sommigen.