Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies gevraagd fiets WW-verkeer - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Advies gevraagd fiets WW-verkeer

Leon schreef:
vr 03 apr, 2020 16:04
jebo schreef:
vr 03 apr, 2020 15:52
Mooi toch, wetenschappelijk bewijs!
Het valt inderdaad nogal mee met dat slechte rendement.
De Nexus 7 kan het beter idd :lol:
Je ziet echter dat zelfs de shimano 7 soms toch beter scoort dan de kampioen rohloff. Een verschil van 5 procent bij 200 watt, leidt tot 10 watt verschil. Kijk je naar tireresistance testen dan is 10 watt heel veel. Dus het telt allemaal bij elkaar op en de gewone 3 versnellingsfiets kan in het platte land efficiënter zijn dan de rohloff fiets van 3000 euro maar natuurlijk iedereen zijn hobby en je kunt daar veel plezier aan beleven. Verwacht dan echter niet dat je met een zoveel duurdere fiets veel sneller zult zijn.

Verder nog (op basis van mijn eigen ervaring) en wellicht belangrijker dan de fiets:

* Zweten is onvermijdelijk. Ik los dit op door heen een sporthemd aan te doen. Me op mijn werk om te kleden naar overhemd. Hiermee terug naar huis te fietsen en dan onder de douche.
* Hoeveel spullen neem je mee? Vaak meer dan je denkt. Pak dat eens in. Een laptop? Schone kleren? Lunch, boeken? Inclusief tas zit je dan snel op een kilo of 6-7. Dat past dan bij niet in 1 ortlieb en dus gekozen voor de low budget Eastpack rugzak (middelbare school) en die in de voordrager. Niet voor niets zie je de jeugd zo fietsen.
* Schoenen met flexibele zolen leiden op den duur tot klachten. Speciale fietsschoenen is het mooiste maar dan moet je ook weer je gewone schoenen meenemen etc. Dus gekozen voor ouderwetse schoenen met stugge rubberzool.

Dit moet je allemaal een beetje goed kunnen organiseren.
jebo schreef:
za 04 apr, 2020 09:34
...
* Hoeveel spullen neem je mee? Vaak meer dan je denkt. Pak dat eens in. Een laptop? Schone kleren? Lunch, boeken? Inclusief tas zit je dan snel op een kilo of 6-7. Dat past dan bij niet in 1 ortlieb en dus gekozen voor de low budget Eastpack rugzak (middelbare school) en die in de voordrager. Niet voor niets zie je de jeugd zo fietsen.
...
Ik vind een zware tas op de voordrager niet zo'n goed advies. En de jeugd lijkt me ook geen goede graadmeter voor wat verstandig is. Ik spreek uit eigen ervaring: pubers die liever een zware Cortina transportfiets willen dan een lichte ww-fiets met tas achterop ("Dan sta ik echt voor gek, papa!").
Jarenlang 15 km naar werk gefietst en op het werk omgekleed met kleren die daar bleven liggen. Geen gesjouw en toch fris op het werk.
Jarenlang 15 km naar werk gefietst en op het werk omgekleed met kleren die daar bleven liggen. Geen gesjouw en toch fris op het werk.