Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Had ideetje....of tweetje (nee 2tje, niet tweet). - Forum Wereldfietser

Had ideetje....of tweetje (nee 2tje, niet tweet).

Sorry, flauwe titel, kon niet laten. Ben geen fietsfanaticus zoals meer waarschijnlijk hier, en weinig vertrouwd met wat er te koop is. Maar had twee ideetjes om op een fiets aan te brengen, wat misschien
van nut kon zijn. Eerste was naar aanleiding van een commentaar van iemand (ergens) dat een klein slagje in een wiel ook nodig was, om remblokjes weer los van het wiel te duwen. Leek meer mensen dacht ik meer klinken als flauwekul, zo kwam het op me over, maar zit wel wat in. Dus dacht, waarom zit eigenlijk niet een soort puntje aangebracht op de velg die de blokjes als het ware weer los stoot, zelf nooit gezien. En als tweede, waarom niet een extra soort richeltje (of om de zoveel cm een steun stukje) om met banden lichters de buitenband er weer in te ploppen, als je ze nu gewoon op de rand zet heb je kans dat binnenband tussen klemt en je die weer lek prikt (zag advies bandenlichter niet te gebruiken, wel zelf altijd gedaan, meestal gaat wel goed, maar kan me voorstellen dat risico omlaag gaat). Denk gooi ergens in een groep, bedankt als hebt gelezen zover, moest 't kwijt ff ergens, dus van nut sowieso, al was het maar weer voor luchten gevoelig aandrang om te "delen" van ondergetekende.

Afz G.W.
Mag dit naar kletspraat :D .
Als de remblokjes op de velg blijven heb je sowieso een probleem dat je moet oplossen, er kunnen diverse dingen aan de hand zijn, maar daar ga ik even niet op in. Als een slagje in het wiel dan zou helpen dan duurt het een dagje of zo langer voordat het alsnog een probleem wordt.