Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Derailleur op 2 versnellingen - Forum Wereldfietser

Derailleur op 2 versnellingen

Ik en ik probeer vreemde projecten, maar in wezen moet ik weten of het mogelijk is om een ​​derailleur gemaakt voor een cassette te laten werken met slechts twee versnellingen (18 en 9 tanden) als het niet mogelijk is, vraag ik alternatieven aan die vergelijkbare output geven als een Overbrengingsverhouding 44: 9. Dank u 55 printing low cost color copy
Beste Ik en ik, welkom,

Het zal best kunnen, maar een achterkettingwiel met slechts 9 tanden ken ik niet. Je kettingschakels moeten dan flink 'de hoek om'. Ik zou dan eerder voor bijvoorbeeld 11 en 22 of 12 en 24 tands kiezen en het voorkettingblad naar/in verhouding groter kiezen.
Je derailleur gebruiken voor slechts twee kettingbladen kan ook. De andere kettingbladen achter vervang je dan door een vulbus of meerdere vulringen.
Je gebruikt je achterderailleur dan ook als kettingspanner, prima: daar is ' ie mee bekend :D .
Om wat voor fiets gaat het? Foto's?

met vriendelijke groet, hoogframe
baiselmareo6 schreef:
ma 30 mar, 2020 12:22
als het niet mogelijk is, vraag ik alternatieven aan die vergelijkbare output geven als een Overbrengingsverhouding 44: 9. Dank u
(ongeveer)
54:11
59:12
64:13
68:14
etc.
Hetgeen al boven is gezegd: +1
Daarnaast is het onmogelijk om het bereik van een moderne derailleur (voor 8v of 9v) te "knijpen" tot slechts 2 tandwielen. De stelschroefjes kun wel tot 3 à 4 versnellingen minder worden ingedraaid, maar dat is dus te weinig.
Ben benieuwd naar het nut van deze operatie.
Ik weet niet of ik het echt begrepen heb je vraag, maar

De echt oude derailleurs schakelde je volgens mij met de hand onder/bij het zadel via een 'pin', misschien valt er zelf iets te maken.


[urlhttp://]www.m-gineering.nl/svsc.htm[/url]
sjefke schreef:
ma 30 mar, 2020 16:08
Hetgeen al boven is gezegd: +1
Daarnaast is het onmogelijk om het bereik van een moderne derailleur (voor 8v of 9v) te "knijpen" tot slechts 2 tandwielen. De stelschroefjes kun wel tot 3 à 4 versnellingen minder worden ingedraaid, maar dat is dus te weinig.
Ben benieuwd naar het nut van deze operatie.
Tja, gewoon een of andere oude(re) derailleur nemen, liefst wel zo modern dat er een "slant" kooi op zit dat maakt een grote stap makkelijker schakelen.
Desnoods langere stelschroefjes nemen (dus beter een toch best primitieve derailleur, daarbij zitten die stel-schroefjes soms echt van buiten, je hebt dan meer fröbel-ruimte, eventueel pas je bij een derailleur met buitenliggende stelschroefjes de aanslag-nokjes aan).

En dan die 9 tandjes? Bedenk dat 9 tandjes kleiner is als een normaal derailleurwieltje, daarmee wordt het moeilijk om nog een beetje netjes de kracht over te brengen. Pas bij 10 tandjes gaat het op een op een tandwiel lijken en 11 tandjes is denkelijk een verstandiger minimum.
Bij standaard Shimano HG body is fysiek een kransje van 11t het minimum. Kleiner (als ze al bestonden) kan er gewoon niet op. Alleen bij SRAM XD naven en Shimano Microspiine is 10t het minimum. Bedenk dat baanrenners achteraan NOOIT op 11t of 12t kransjes rijden. 13t of nog liever 14t is minimum. 11t en 12t geven teveel weerstand.