Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Elektrische fiets die zowel voor man als vrouw past - Forum Wereldfietser

Elektrische fiets die zowel voor man als vrouw past

We willen een elektrische fiets aankopen. Als eerste zou deze dienen voor mijn vrouw om mee te touren, kleine reisvakanties,... sporadisch gebruik denken we. Als tweede zou deze dienen voor woon- en werkverkeer voor mezelf (30km/dag).

Mijn vrouw is echter 1,69m, ikzelf 1,88m. Twee elektrische fietsen aankopen zien we niet zitten, omdat we geen plaats hebben in ons appartement en ook het kostenplaatje is natuurlijk dubbel.

Welk fietstype/frametype zouden jullie aanraden voor ons ? Een mountainbike misschien ? Ik keek al op de website van Cube, onze lokale dealer verkoopt dit, maar ik zie door het bos de bomen niet meer.

Bedankt voor jullie advies !
Tsja, dan kom je in het beste geval uit op een fiets die voor de een net te groot is en voor de ander net te klein. Dat is voor een ritje naar de supermarkt prima. Maar voor 30km per dag WW en fietsvakanties geen fijn vooruitzicht.
Zoals @Berger zegt, is er eigenlijk geen "overlap" bij zo'n lengteverschil. Je zegt door het bos niet de bomen te zien. Ik denk dat er geen bos is. :wink: Een stadsfiets-frame met lage instap waarbij het zadel iedere keer wordt versteld lijkt me de minst nadelige oplossing. Immers bij dergelijke fietsen blijken de horizontele lengte-verschillen tussen framematen nogal beperkt: soms enkele centimeters, soms nog minder (bijv bij Koga). Die zijn bij mountainbikes veel groter en dat is niet met het verstellen van wat dan ook te verhelpen.
Twee fietsen en lekker licht houden zou ik doen. Met een budget van een goede e-bike kun je er best twee prima lichte fietsen van kopen.

3D de hoogte in denken met ophangen. Met een lichte fiets til je 'm ook wat makkelijker op, daar word je met een e-bike dagelijks ook niet blij mee.

De enige fiets die ik met die lengteverschillen zou willen delen zou een tandem zijn.
Vouwfietsen hebben het voordeel dat deze heel ruim en gemakkelijk verstelbaar zijn. Dat zal voor een electrische het zelfde zijn.
Decathlon maakt fietsen die opvallend aanpasbaar zijn, zoals deze https://www.decathlon.be/nl/p/elektrisc ... RIJS_BLAUW.

Maar dan nog zit je met een range van 1,75 tot 1,95 meter. Bovendien stelt de fiets als e-bike niet zoveel voor.
Een makkelijk verstelbaar stuur (speedlifter), en een zadel met snelverstelling (niet goedkoop) gaan je in dit geval het beste compromis geven, maar ideaal is het niet.