Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vraagje over Rohloffshifter - Forum Wereldfietser

Vraagje over Rohloffshifter

Hey

Het rubber op de schakelaar van mijn Rohloff is erg versleten, en is daardoor onaangenaam in omgang. Ik zou dit graag vervangen. Online zijn vervangingstukken te vinden, ik vroeg me af of het eenvoudig is om dit zelf te doen.


Dit is het model dat momenteel op mijn fiets zit ( ik heb een rechtshandige, dit plaatje is gewoon het eerste dat ik vond). Is het dus mogelijk om deze te bestellen, en mijn versleten stuk te vervangen?
Oude shifter.PNG
Oude shifter.PNG (27.5 KiB) 3344 keer bekeken
Ik vraag me ook af of ik deze nieuwere(?) schakelaar in de plaats kan zetten.
nieuwe shifter.PNG
nieuwe shifter.PNG (16.06 KiB) 3344 keer bekeken
Is er een kwaliteitsverschil tussen de twee modellen?

Alvast bedankt!
Kan je zelf, zit vast met een spring-veer in het uiteinde, net zo'n veer als je achtertandwiel op zn plek houd bij een gewone terugtrap- of versnellingsnaaf.
Je trekt hem er daarna af en drukt de nieuwe er in, past maar op manier en de kabels blijven gewoon in de trommel zitten.

En er is geen verschil, nieuwe type geeft wat meer grip als het nat is
Welkom op dit forum... :)
denk zelf ook na over vervanging van de rubbergreep, kwam deze nog tegen: https://www.youtube.com/watch?v=s2cBGgNkRWA

Edit: ik heb die oude driehoekige van voor 2011, de nieuwe schijnt daarmee niet uitwisselbaar te zijn, lees hier
Dan wordt het een wat duurder grapje: nieuwe schakelgreep en bekabeling.
Bedankt voor de snelle reacties, nieuwe greep is besteld!