Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bandenspanning - Forum Wereldfietser

Bandenspanning

Hoi, wie kan mij vertellen wat de ideale banden spanning is van een swalbe racing Ralph en een swalbe thunder maat 622-54. Ik fiets alleen op asfalt en in Nederland. Alvast bedankt.
Bas.nl schreef:
za 25 apr, 2020 00:54
Hoi, wie kan mij vertellen wat de ideale banden spanning is van een swalbe racing Ralph en een swalbe thunder maat 622-54.
De Schwalbe-website.

(Met veel belading richting de maximaal toegelaten spanning, en met minder laat je d'r eventueel een beetje lucht uit...)

Carl
Bas.nl schreef:
za 25 apr, 2020 00:54
swalbe racing Ralph
Afbeelding
Bas.nl schreef:
za 25 apr, 2020 00:54
Ik fiets alleen op asfalt en in Nederland.
Lijkt me sowieso niet ideaal. Als je alleen maar op asfalt gaat rijden en aan ideaal denkt dan zou voor mij de Racing Ralph niet bovenaan staan.
Carl schreef:
za 25 apr, 2020 08:00
De Schwalbe-website.
(Met veel belading richting de maximaal toegelaten spanning, en met minder laat je d'r eventueel een beetje lucht uit...)
En voor wat minder dan achter.
En inderdaad is dit bepaald geen asfaltband.
Bedankt voor de antwoorden. Deze banden zaten er helaas op tien ik de fiets kocht maar zijn nog helemaal nieuw. Als ik op de site van Swalbe kijkt kan ik dus voor de beste rolweerstand de band oppompen tot 4 bar. Heb 1 tas van 10 kg verder geen bepakking.
4 bar is bar veel. Dan blijft er maar weinig comfort over
Bas.nl schreef:
za 25 apr, 2020 12:04
Bedankt voor de antwoorden. Deze banden zaten er helaas op tien ik de fiets kocht maar zijn nog helemaal nieuw.
Je kunt ze er toch af halen?
Andere bandjes kopen en deze op Marktplaats, blijven rijden met de verkeerde banden bederft je plezier.
Of gewoon erop laten zitten en dan gaan ervaren hoe k%t het fietst 😜

Zonder gekheid en zoals al geadviseerd: meteen vervangen door asfaltbanden.
ik heb de racing Ralp [achterband] en racing Ray [voorband] op mijn MTB liggen en verbaasd me hoe licht ze rollen op de weg met 2 bar er in [tubeless], fiets er rustig 28 a 29 km/u er mee terwijl ik op mijn Santos 3+ met Almotion 55mm banden op 3 bar [tubeless] minder hard ga.

De thunder zal wat minder licht rollen maar voor de banden die je nu hebt zou ik op de 3 bar gaan zitten.
Kortom Bas moet het maar proberen. Hij zal toch snel genoeg achter komen?
Leon schreef:
za 25 apr, 2020 22:14
Kortom Bas moet het maar proberen. Hij zal toch snel genoeg achter komen?
Als hij achter komt, kan hij snellere banden omleggen dan die Racing Ralphs. Komt hij vanzelf weer voor.

Carl
Ook niet perse een asfaltband, maar ik heb zelf een tijdje rondgereden op een Schwalbe Furious Fred, wat eigenlijk prima beviel, ding was razendsnel. Ik geloof wel dat zo'n Ralph net wat ruiger/zwaarder is. Het profiel maakt wel wat geluid, nadeel als je dat vervelend vindt.

Afhankelijk van hoeveel km's je gaat maken zou ik zelf ook twijfelen tussen oprijden of moeite nemen van voortijdig wisselen.
Bedankt voor allen antwoorden. Maar welke banden adviseren jullie dan wel.
Voor alleen asfalt zou je in een vergelijkbare maat naar bijvoorbeeld Schwalbe Almotion kunnen kijken.

Of vaker van dat asfalt af richting onverhard op je huidige banden, dat is natuurlijk ook een oplossing ;)
Bas.nl schreef:
zo 26 apr, 2020 18:01
Bedankt voor allen antwoorden. Maar welke banden adviseren jullie dan wel.
Hoe breed wil je het hebben, de banden.
Ik was heel tevreden met Schwalbe One (28mm, 7 en 7,5 bar) en Schwalbe Marathon (38mm, 4 bar). Nu heel tevreden met Vittoria Zero en Dry (beide 40mm). Met de laatste twee rij ik nu zowel asfalt als onverhard. Alleen asfalt dan 3 en 3,5bar. Onverhard er bij dan 2,25 en 2,75 bar.
Schwable Almotion! is 1 van de lichtst rollende banden en goed anti-lek, vind hem onverhard ook prima zolang t niet nat is :wink:
En dan 55mm, die zijn Tubless-easy, dus maak ze tubeless en op 2.5 a 3 bar rolt t comfortabel en licht.
DeFiets schreef:
zo 26 apr, 2020 20:04
Hoe breed wil je het hebben, de banden.
Door TS genoemde huidige banden zijn 54-622 dus ik zou uitgaan van iets soortgelijks. Ws passen 28mm banden niet eens op de velgen.

Ik zou inderdaad ook Marathon Almotion aanbevelen.