Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beste apocalyps-proof fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Beste apocalyps-proof fiets

Jurr schreef:
zo 03 mei, 2020 12:16
dvdh80 schreef:
zo 03 mei, 2020 12:10

Nee, ik hou het bij een high-end onderhoudsarme trekkingfiets of dito tweewielbakfiets voor meer bagage.
In het geval van een zombie-aanval kun je misschien wel dusdanig afscheid nemen van onnodige ballast dat je nog maar weinig in de bak van die bakfiets hoeft te stoppen.
In die reeks zijn het trage strompelende zombies ;) Daarnaast maakt het weinig verschil in snelheid als je met of zonder bagage fietst. Enkel bergop is het een groot verschil. Om te handelen met andere gemeenschappen of regelmatig te migreren (bvb. naar een veiligere regio of een andere plaats om voedsel te zoeken) kan je toch beter je eigendommen meenemen. Dan denk ik aan extra voedsel en drinken, materiaal om je te beschutten en warm te houden, wapens,... Lijkt me toch allemaal noodzakelijk als je niet weet of je op de nieuwe plek een alternatief vindt.

Heeft iemand de reeks 'als de dijken breken' gezien? Lijkt me toch niet zo onrealistisch in het toekomstige Nederland. Bij een massale evacuatie zie je altijd eindeloze files van mensen die met de auto willen vluchten. Ze willen zo snel mogelijk weg, maar staan stil. Bvb. bij orkanen in de VS of de bosbranden in Australië. Eens raden waarmee je die files kan omzeilen, desnoods door de velden :) De tankstations worden dan ook overrompeld, dat zie je ook in de VS, nog voor de evacuatie begint.
dvdh80 schreef:
zo 03 mei, 2020 12:22
De tankstations worden dan ook overrompeld, dat zie je ook in de VS, nog voor de evacuatie begint.
:idea: Een voertuig dat loopt op wc-papier!

Carl
Ik heb deze nog gevonden :) Fiets/motor-combi. Wel amper bagagecapaciteit en zonder brandstof moeilijk om te trappen.

Ook leuk, maar enkel voor kortere ritten: https://www.montaguebikes.com/military-folding-bikes/

Afbeelding
dvdh80 schreef:
zo 03 mei, 2020 12:22
Heeft iemand de reeks 'als de dijken breken' gezien? Lijkt me toch niet zo onrealistisch in het toekomstige Nederland.
Ik woon binnen dijkring 17 en ik zie dat in 2010 de berekende overstromingskans 1/1.000 per jaar is.
Zelf woon ik op z'n 10 meter hoogte dus ik verwacht de onderburen.

Voor de fiets dat ik aan zoiets: