Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Proefrit: waarop letten? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Proefrit: waarop letten?

De fietsmeting kostte behoorlijk wat tijd: de pasfiets werd voorzien van een passend stuur, en ook een zadelpen die beter past bij mijn lichaamsbouw. Toen dat allemaal ok was is dat allemaal over gezet op de fiets waarmee ik ging rijden. Dat reed gewoon heerlijk, en alle ongemakken waar ik op mijn huidige fiets aan gewend was waren verdwenen.
En als ik de zorg bekijk die er aan het maken van een proefrit is besteed heb ik er alle vertrouwen dat eventuele kleine aanpassingen ook geregeld worden,
Nu 5 weken wachten.....
Klinkt allemaal goed en veelbelovend! Hopelijk vliegen die 5 weken voorbij en kun je gauw lekker rondtoeren op je nieuwe fiets. Gefeliciteerd met je aankoop.
Een Santos TM frame heeft een nogal hoog zittende bovenbuis. Als je gemakkelijk/vaak op/af wilt stappen of bij veel bagage goede steun voor de voeten wil, is dat wel een aandachtspunt. Ze hebben intussen een model met "lagere instap". Moest dat hebben bestaan ten tijde (-3j) van mijn aanschaf ik ging dat hebben gekozen. Dan had ik wèl de grotere frame maat kunnen kiezen die ik had gewild.

PS laat je ervaringen weten zodra je er hebt.
Ik heb gekozen voor het mixte frame. Ik ben 60 en zal er niet leniger op worden.
Eerste week van juli komt hij, en ik zal dan ook wat ervaringen posten.
Een nog op te lossen puzzel is het ophalen van de fiets.
Met het openbaar vervoer naar de winkel, en dan naar huis fietsen staat me op dit moment een beetje tegen. Niet het fietsen, wel de bus en trein.
Mijn vrouw rijdt geen auto, en voor de rest ga ik niemand vragen om te rijden met me.
Fiets demonteren en achter in de auto heeft wellcht als risico dat ik thuis loop te tobben om hem weer
in elkaar te krijgen.
Iemand enig of het voorwiel eruit genoeg is om hem achterin een Toyota Auris TS (station) te krijgen en dan de klep te sluiten?
wim59 schreef:
di 26 mei, 2020 17:19
Iemand enig of het voorwiel eruit genoeg is om hem achterin een Toyota Auris TS (station) te krijgen en dan de klep te sluiten?
Nu weet ik niet goed groot deze auto is, maar in onze Ford Focus station kon een trekkingfiets als geheel er in (wel eerst de Chinese puzzel oplossen). Als het stuur hoog staat zal het voorwiel er hoe dan ook wel uit moeten.
wim59 schreef:
di 26 mei, 2020 17:19

Iemand enig of het voorwiel eruit genoeg is om hem achterin een Toyota Auris TS (station) te krijgen en dan de klep te sluiten?
Geen probleem, het is geen Double Travel. Desnoods haal je ook het achterwiel eruit.
Dat achterwiel ben ik minder happig op. Vereist wat meer handigheid om er goed in te krijgen.
Gelukkig kun je bij het inladen een verkoper vragen uit te leggen hoe je dat netjes doet. Je hebt immers net een hoop geld aan een fiets uitgegeven.
Als het afleveren net zo goed gaat als de proefrit twijfel ik daar niet aan.