Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Giant Expedition Travel opknappen de moeite waard? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Giant Expedition Travel opknappen de moeite waard?

DannyPrenen schreef:
do 21 mei, 2020 13:44
Allereerst iedereen hartstikke bedankt voor alle reacties. Wat een behulpzame mensen zijn jullie en wat voel ik mij welkom op dit forum.ik heb een eerste ritje erop zitten met de nieuwe aanwinst. Gewoon om eens wat kilometers te maken, conditie opbouwen, uiteindelijk hopelijk gewichtsverlies en zo. Ik zou heel graag een keer naar Srebrenica fietsen. En weer terug. Alleen heb ik nu 2 kleine kinderen van respectievelijk 2,5 en een half jaar oud. Dus dat is wat lastig. Maar ik kan goed kilometers maken door middel van mijn werk. Ik ben ambulant begeleider en kom bij mensen thuis in een gebied van Renkum tot aan Doetinchem dus daar liggen wel mogelijkheden. Zo nu hebben jullie weer iets meer informatie over mij.
Heen en terug naar Srebrenica is niet even iets wat je zo maar doet, dat is met de auto al 3500km en op de fiets niet veel minder, Bosnië is ook niet echt vlak te noemen en dan komen daar nog de temperatuur en de vaak stevige regenbuien bij (voor zij die zich afvragen waarom het daar toch zo groen is) Zelf een aantal keren in de gelegenheid geweest om daar naar toe de weg in te salln maar dat toch niet gedaan, iets teveel historie (negatief beladen) daar voor mij. Die is overigens ook in de omgeving van Srebrenica, aan zowel de Moslim als Servische kant nog erg goed zicht en tastbaar.
bij zo'n set Koga wielen zou ik even checken of het geen 40-spaaks achterwiel is (is op foto vaak al te tellen). gewoon 36-spaaks is prima/goed. (40-spaaks is niet verkeerd, maar het is niet nodig en duurder (en mogelijk kwetsbaarder door te veel gaatjes in naafflens)).

er zo nodig een paar nieuwe velgen op spaken is iets voor de wintermaanden aan de keukentafel, toch?

je woont in een erg mooie streek om je werkkilometers te maken! ik heb daar in de studiejaren vertoefd en het is daar prachtig en gevarieerd fietsen.
groet, hoogframe
Leon schreef:
do 21 mei, 2020 12:21
[...] of complete set van crackstel en as.
Crackstellen zijn achterhaald, crystal meth is helemaal van nu. ;)

Wél ontopicreactie: raakt de achterderailleur nou bijna de buitenkant van de liggende achtervork, of is dat zinsbegoocheling? En geloof ik nog niet genoemd: misschien ook even de kabels nakijken.

Veel fietsplezier gewenst,

Carl
Voor nu kan ik wel even vooruit, ik heb het geluk dat ik een relatief goede fiets voor weinig op de kop heb kunnen tikken. Ik heb verder echt weinig verstand van fietsen in elkaar zetten of echt de technische aspecten maar dat is nu ook niet aan de orde. Van mij mag er een slot op deze thread. Ik hoop dat ik bij weer een vraag weer zo goed geholpen word. Dank jullie wel!
DannyPrenen schreef:
vr 22 mei, 2020 19:18
Van mij mag er een slot op deze thread.
Niks er van, we willen het uiteindelijke resultaat zien en wat je er mee gaat doen :)
Hahaha fair enough
Wel even geduld dan
Ik heb 34000 km op een dergelijke Alu Giant Expedition gereden, veel met bagage en o.a. over slechte wegen in hoge bergen. Fijne fiets, maar na 33000 km scheurde het frame. Lag vast aan mijn fietsonvriendelijke rijstijl. Wat pleit voor het frame is dat ik er nog een maand op doorgereden heb (verzuimde de fiets te controleren) met een raar zwabberend gevoel, zonder dat de fiets het helemaal begaf. Veel plezier er mee!
EelkeG schreef:
za 23 mei, 2020 13:09
Ik heb 34000 km op een dergelijke Alu Giant Expedition gereden, veel met bagage en o.a. over slechte wegen in hoge bergen. Fijne fiets, maar na 33000 km scheurde het frame. Lag vast aan mijn fietsonvriendelijke rijstijl. Wat pleit voor het frame is dat ik er nog een maand op doorgereden heb (verzuimde de fiets te controleren) met een raar zwabberend gevoel, zonder dat de fiets het helemaal begaf. Veel plezier er mee!
Zo hey, da's heel wat. Wie weet gaat mijn fietsje een zelfde glorieuze toekomst tegemoet.

Ik wil heel graag een voorwiel met een naafdynamo. En nu heb ik ook deze gevonden:

Wielenset. Voorwiel met Shimano naafdynamo
€ 20,00
http://link.marktplaats.nl/m1553829266? ... ialbuttons

Is dat iets?
DannyPrenen schreef:
za 23 mei, 2020 16:18

Is dat iets?
Als je 'm zo graag wil dat je de snelspanner bevestiging kunt laten vallen en er geen moeite mee hebt dat de lagere kwaliteit Shimano naafdynamo's minder lopen dan de duurdere dan kan het een prima aanschaf zijn.

Anders zou ik toch even verder zoeken.
Jurr schreef:
za 23 mei, 2020 16:30
DannyPrenen schreef:
za 23 mei, 2020 16:18

Is dat iets?
Als je 'm zo graag wil dat je de snelspanner bevestiging kunt laten vallen en er geen moeite mee hebt dat de lagere kwaliteit Shimano naafdynamo's minder lopen dan de duurdere dan kan het een prima aanschaf zijn.

Anders zou ik toch even verder zoeken.
Hahaha, dat is een duidelijk antwoord. Waar kan ik een kwalitatief goed voorwiel kopen met een naafdynamo?
Kurbelix als het goedkoop moet. Anders bij bike4travel of plaatselijke fietsenmaker
Of gewoon even wachten tot er wél eentje op marktplaats staat. Ze komen wel eens voorbij in betere kwaliteit.

Zijn ook vaak snel weer weg trouwens in de juiste kwaliteit met een courante velg eromheen.