Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste trekkingfiets voor fietsvakantie Europa - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Eerste trekkingfiets voor fietsvakantie Europa

Misschien heb je hier wat aan: https://fietsvakantie.home.blog/
Leon schreef:
ma 25 mei, 2020 19:05
Fedor schreef:
ma 25 mei, 2020 18:58
Deze kan ook gebruikt worden voor montage van een achterdrager:

https://www.tubus.com/produkte/zubehoer ... adapterset
Best netjes. Maar om daar al mee te beginnen voordat de fiets is uitgezocht lijkt me niet de voor de hand liggende weg. Het gaat hier niet belaald om iemand met zeer speciale wensen. Bovendien is het nirt goed voor de evt. tweedehandswaarde.
Maar aan de andere kant is het wel een mogelijkheid, en kan ik me ook in eerste instantie laten leiden door welke fiets ik wil, niet door hoe de bagagedrager wordt geïnstalleerd.

De Cube Travel is, net als de Giant AnyTour RS2, geschikt voor mijn budget, maar op dit moment nergens in een winkel op voorraad. De AnyTour wordt deze week nog geleverd bij een winkel waar ik afgelopen week ben geweest; de verkoopster hielp me ook goed en gaat me ook goed helpen met de maatbepaling. Kortom: als de AnyTour me bevalt denk ik dat ik liever die kies en dan een andere bagagedrager erop laat zetten.

Wat ik wil zeggen is dat ik begrijp wat je bedoelt, maar als de AnyTour RS2 een prima fiets is, dan ga ik deze eerst proberen komende week.

Mocht deze fiets het niet zijn, dan ga ik eens kijken bij Bike4Travel; maar de 'afspraak' met de huidige verkoopster staat, dus ik vind dat ik in ieder geval de fiets een kans moet geven.

Ik houd jullie op de hoogte. Als er nog andere zaken zijn waar ik rekening mee moet houden, dan hoor ik het graag!
Als ik op dit plaatje https://www.fluittweewielers.nl/product ... tour-rs-2/ kijk van een fiets die in een winkel staat en niet in de folder dan zie je dat het slot nu aan de voorkant van de staande achtervork gemonteerd zit. De staande achtervork begint bij de zitbuis als een enkele platte buis, die net boven het achterspatbord overgaat in twee dunnere buisjes links en rechts van het achterwiel.
De rvs klemmen van Tubus zijn dus niet bruikbaar als je een andere drager wilt monteren. Daarvoor zul je waarschijnlijk zelf iets moeten knutselen of de zadelklem met zij-oogjes gebruiken.
Ander punt is de bevestiging van de drager bij het achterwiel. Ik kan het op de plaatjes die ik gevonden heb niet goed zien, ik zie namelijk geen boutjes zitten. Het zou dus kunnen dat de boutjes waarmee de achterdrager bij het achterwiel vastgezet is niet vanaf de zijkant erin zitten maar vanaf de achterkant. En dan is een andere, stevige drager vinden en monteren nog lastiger.
Dus let er in de winkel even op hoe de drager gemonteerd zit, of stel de vraag hoe je (of de winkel) een andere bagagedrager kunt monteren.
Beste mensen,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de hulp. Door dit forum heb ik een weloverwogen beslissing kunnen maken en ben ik op zaken gewezen waar ik zelf überhaupt niet aan had gedacht.

Met alle overwegingen die me zijn meegegeven heb ik besloten vandaag naar Bike4Travel in Rotterdam te gaan, na de tip van Aart Veldhuizen. Ik ben daar goed geholpen door vriendelijke mensen. Na een testrit op de VSF Fahrradmanufactur T-300 heb ik besloten deze fiets bij deze winkel aan te schaffen. Gezien ze 'm al hadden staan en de maat goed was, is deze nu dus ook in mijn bezit! Het kost iets meer dan de fiets die ik op het oog had, maar uiteindelijk denk ik dat ik 150 euro duurder uit ben dan als ik de Giant AnyTour had gekocht, maar dan wel met goed advies en goede hulp.

Allen hartelijk dank, eveneens voor de heren van Bike4Travel!
fijn dat je geslaagd bent. foto?
20200526_175555.jpg
20200526_175448.jpg
20200526_175456.jpg
Bij deze! Ik ga het binnenkort eerst eens met deze bagagedrager proberen, mocht het toch niet lukken dan een andere. Voelt voor nu stevig aan. En ik moet over een tijd toch terug voor een servicebeurt, dus dan komt dat wel goed.
Gewoon degelijke aankoop. Ga je vast geen spijt van krijgen. Veel plezier!

En lekker dat je hem meteen mee kon nemen :)

Waar is de Ipad-houder trouwens voor? Heel grote telefoon?
mooi mooi mooi! fijne fietskilometers toegewenst!
Zo te zien ook een naafdynamo? Dat hadden de beide andere opties niet geloof ik. Maakt ook een deel uit van het prijsverschil.
Mooie fiets! Ik heb dezelfde ook in deze kleur blauw, maar dan met 8-versnellingsnaaf voor woon-werk.
De aluminium bagagedrager is van Racktime en makkelijk te vervangen als je dat nodig vindt. Deze zit nu met een brede strip onder het spatbord vast. Ik krijg geen beweging in de drager, zit gewoon stevig.
Van de koplamp had ik niet veel verwacht, maar deze geeft best veel licht. Naar mijn werk is een kleine kilometer niet verlicht, en ook door een bos maar dat gaat prima. Maar op een vakantiefiets is dat niet zo belangrijk.
Wat je wel een keer moet doen is alle boutjes die in het frame gedraaid zijn een keer loshalen en dan met een likje vet weer vastzetten. Dan weet je dat ze ook weer los gaan over een paar jaar en je weet dat ze nu vastzitten.
Ik zie dat je een losse ketting gebruikt als slot, er zitten ook oogjes aan voor een ringslot.
Veel plezier ermee!
Fedor schreef:
di 26 mei, 2020 18:57
Gewoon degelijke aankoop. Ga je vast geen spijt van krijgen. Veel plezier!

En lekker dat je hem meteen mee kon nemen :)

Waar is de Ipad-houder trouwens voor? Heel grote telefoon?
Dat is de houder voor mijn telefoon. Je legt de telefoon erin en dan draai je de houders dicht.
Fedor schreef:
di 26 mei, 2020 19:03
Zo te zien ook een naafdynamo? Dat hadden de beide andere opties niet geloof ik. Maakt ook een deel uit van het prijsverschil.
Ja, dat klopt inderdaad!
Mooie fiets.Ga veel en gezonde kilometers mee rijden.
Groetjes:Andries
Mooie fiets! Wat is de officiële maat geworden?
Veel fijne kilometers ermee toegewenst! Fijn dat 'ie uit voorraad leverbaar was, lekker gelijk fietsen ermee :)

Prima afmontage ook zo met hydraulische remmen, Deore, cartridge trapas en naafdynamo erin. Als er in de toekomst veel bagage achterop komt zou je nog een betere achterdrager kunnen overwegen en deze weer terug monteren bij verkoop. Of gewoon je bagagegewicht laag houden ;)

FavouriteSongs schreef:
di 26 mei, 2020 15:28

Allen hartelijk dank, eveneens voor de heren van Bike4Travel!
Vergeet de dames niet :)