Additionally, paste this code immediately after the opening tag: flessenhouder op vork - Forum Wereldfietser

flessenhouder op vork

Hallo,

Ik zou graag een dergelijk systeem op mijn vork monteren: https://www.futurumshop.nl/topeak-versa ... NUQAvD_BwE

Probleem is dat ik maar 1 bevestigingspunt heb op mijn vork (en geen 3 zoals op het voorbeeld in bijlage). Kent hier toevallig iemand ofwel een gelijkaardige houder die aan 1 punt kan opgehangen worden, ofwel een tussenstuk waarmee ik dat ene punt naar 3 kan uitbreiden?
Ik heb al systemen gevonden zonder mechanische bevestiging, maar daar heb ik niet veel vertrouwen in...

grt,
Stijn
Van hetzelfde merk Topeak heb je ook de versamount:

https://www.topeak.com/global/en/produc ... versamount

Misschien dat dat een oplossing is, kost volgens mij niet eens zo veel. Ik heb deze zelf gebruikt om een extra bidonhouder aan de onderkant van mijn frame te plaatsen, en de mounts werken prima!
Als je een bidonhouder met vleugeltjes monteert zoals deze, kun je deze, tenzij je voorvork van carbon is, aan één kant bevestigen met een slangklem, bij de bouwmarkt verkrijgbaar. Stukje tape of binnenband eronder om je lak te beschermen. Als je een 'King Cage Universal Support Bolt' gebruikt, kun je ook ander soort houders bevestigen.
R!k schreef:
di 26 mei, 2020 00:09
Als je een 'King Cage Universal Support Bolt' gebruikt, kun je ook ander soort houders bevestigen.
Deze gebruik ik (naast mijn standaard bevestigingspunt. Houden prima. Je moet wel extra ringetjes of een busje gebruiken bij het standaard bevestigingspunt omdat de Universal Support Bolt iets uitsteekt. Dan loopt de bidonhouder mooi parallel aan de vork.
stijnv schreef:
ma 25 mei, 2020 23:49
Ik zou graag een dergelijk systeem op mijn vork monteren: https://www.futurumshop.nl/topeak-versa ... NUQAvD_BwE
Hier worden ook al extra klemmen bijgeleverd. Waarom die niet eerst proberen?
Ik heb voor dat doel een hulpstuk in 3D laten printen waarbij de binnenkant de vorm van de vork volgt. Nu kan ik de "regenpakken-houder" op twee punten aan het hulpstuk vastschroeven. Het bovenste van de twee boutjes zit daarbij tevens in het ene gat in de vork vast. Het andere is alleen in het hulpstuk geschroefd.

Dat ziet er dan zo uit:

IMG_8138b.jpg
Pieter
Maar al dit ijzerwerk weegt toch meer als een simpele voordrager en is veel kwetsbaarder.
Ik ben ook niet erg positief. Mijn ervaring met 3D-geprinte onderdelen is dat het nog niet echt stevig is en vrij makkelijk breekt, misschien dat dit materiaal steviger is, maar ook op steunpunten komen krachten te staan. En wat Bert schrijft, een gewone voordraer is steviger en ook nog eens smaller als die niet wordt gebruikt om er een tas aan te hangen.
kwootje schreef:
di 26 mei, 2020 22:21
Ik heb voor dat doel een hulpstuk in 3D laten printen waarbij de binnenkant de vorm van de vork volgt.
Creatief. Maar moeten ze per sé horizontaal hangen dan?

Waarom niet gewoon die houders met het middelste bevestigingspunt in het gat van je voordrager vastgezet en dan een paar tie-wraps door de bovenste en onderste sleuven heen om ze zo naar de vork toe te trekken?

Of de eerder genoemde optie van King Cage, en zo zijn er nog wel veel meer mogelijkheden.
Bert van Sprang schreef:
di 26 mei, 2020 22:29
Maar al dit ijzerwerk weegt toch meer als een simpele voordrager en is veel kwetsbaarder.
Bij een simpele voordrager horen ook nog voortassen bij en die maken het dan weer wel weer zwaarder dan alleen deze houder.

Verder is er in een of ander "extra tough" kunststof materiaal geprint, dat het best past bij deze functie. Ik heb zelf wel het vertrouwen dat het jaren mee kan gaan en dat het tegen een stoot kan; maar we zullen het gaan ervaren.


Pieter
Jurr schreef:
di 26 mei, 2020 23:00
kwootje schreef:
di 26 mei, 2020 22:21
Ik heb voor dat doel een hulpstuk in 3D laten printen waarbij de binnenkant de vorm van de vork volgt.
Creatief. Maar moeten ze per sé horizontaal hangen dan?

Waarom niet gewoon die houders met het middelste bevestigingspunt in het gat van je voordrager vastgezet en dan een paar tie-wraps door de bovenste en onderste sleuven heen om ze zo naar de vork toe te trekken?
Het is idd creatief opgelost, maar de houder hangt nu dus maar aan één punt aan de vork? Komt daar dan geen spanning op te staan?

Voor het eerst dat ik anything-cages niet de vorklijn zie volgen :)