Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een opknapproject: Koga Miyata Road Touring 1976 - Forum Wereldfietser

Een opknapproject: Koga Miyata Road Touring 1976

Ik spaarde indertijd brochures van Koga. Omdat die van 1976 ontbrak heb ik die opgevraagd en gekregen.
Het is een kopie van een exemplaar dat Koga bewaarde in een ringmap.
Later kwamen alle brochures van Koga op internet.
Ik had 1976 met elkaar vergeleken en constateerde dat dit model niet in de brochure op internet voorkwam.
Daar heb ik Koga destijds over benaderd en dat werd bevestigd maar Koga was niet van plan dat te veranderen.

Afbeelding

Ik kon dit model 2 weken geleden overnemen van een oudijzerhandelaar.
Hij had deze Koga op marktplaats gezet en woont maar 10 km bij me vandaan.
Ik belde hem op en met een kwartier stond ik bij hem op de stoep.
De deal was gesloten en een half uur later stond de fiets in mijn schuur.
De afgelopen 2 weken ben ik heerlijk bezig geweest om deze fiets op te knappen.
Nog een paar detaillies en dan is het project helemaal naar mijn zin.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Naast dat het lijkt alsof er bijna niet op is gefietst, het frame ziet er op de foto's nog erg goed uit voor de leeftijd vraag ik me af hoe groot het museum bij jullie inmiddels is.
Stuurpen ziet er niet goed uit vind ik, maar kan de foto zijn. Zit ze diep genoeg?
Ha Janenliseth,

Ik kwam dit bericht toevallig tegen omdat ik mijn oude Miyata fiets wil verkopen. Ik heb ook een Miyata Road Touring uit 1976 staan en kon deze niet in de Koga brochure vinden. Het enige bewijs van het bestaan van deze fiets dat ik heb gevonden is jouw afbeelding hier! Dus bedankt!

Verder ben ik zelf niet zo bekend met oude racefietsen en het opknappen daarvan en wie er in geïnteresseerd zou zijn. Ik vroeg me af of je zelf nog geïnteresseerd bent in een dergelijke fiets of een idee hebt waar ik personen kan vinden die ik er blij mee kan maken?

Met vriendelijke groet,
Floris
Wat een leuke fiets weer voor het heel lichte snelle touren. Ik moet dringend eens een foto plaatsen van mijn Koga Country Touring stadsfiets uit 1988. Ik was mijn lompe Gazelle stadsfiets zat en zag toen voor 50 euro deze lichtgewicht schoonheid. Sommige onderdelen waren wel erg licht, zoals een inderdaad superlicht stuur dat enkele jaren geleden plots brak. Maar ik fiets er nog elke dag met veel plezier op.