Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hemelsblauwe racert - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Hemelsblauwe racert

162 berichten
Jurr schreef:
ma 08 jun, 2020 21:32
En dan geen foto's met progressie plaatsen? ;)
O dat kan ik morgen wel even doen natuurlijk. Goeie. Ik wens alvast geen commentaar op dat er geeneens 50-622 almotions in passen.
Panaracer Pasela's dan maar? ;)
Kunnen die wel tubeless?
Vast wel, of ze de lucht ook vasthouden is even uitproberen. het ligt natuurlijk ook aan je velgen. :wink:

Nee dus, een lekkere onhandige website hebben ze overigens (mijn mening)
Gaat dit nu al 4 pagina’s over titanium boutjes en het wel of niet openlijk benoemen van het gewicht van een frame..?

Kom op! Fotooo’s!
Bert van Sprang schreef:
ma 08 jun, 2020 21:20
Ik heb nog niet gezien dat een titanium frame bij dezelfde stijfheid lichter is als aluminium.

Let op, mening;
De eerste carbon frames voor fietsen met bagage zijn er ook al (Salsa Cutthroat oa.), ik vindt alu geen optie voor een fiets, carbon wel, maar onder voorwaarde dat ie geschikt is om bagage aan te hangen.
Als het dan ook nog lang mee moet gaan, ga ik dus liever voor staal, de nieuwe Columbus NIobium O.I.D.
jwkeij schreef: Gaat dit nu al 4 pagina’s over titanium boutjes en het wel of niet openlijk benoemen van het gewicht van een frame..?

Kom op! Fotooo’s!
Ja nou!
Ik vindt is met dt maar dat terzijde, en wat is er mis met alu, ik heb nu 4 aluminium en 2 stalen vakantiefietsen gehad/nog steeds in gebruik, en raad eens welke nog steeds bruikbaar zijn? Drie van de aluminium fietsen, 1 ervan heeft inmiddels een dikke 40.000 op de teller staan, en ja het zijn misschien niet de lichtste maar ze sturen allemaal wel strak omhoog en net zo strak naar beneden, waarbij de stalen toch wat meer zwabberde, mogelijk ook de reden dat de staande achtervork op de zadelpen losliet. (inmiddels al weer 30 jaar geleden)
Aluminium frames zijn wel een stuk minder comfortabel dan staal maar als je een fiets van steigerpijp maakt zit er ook weinig flex en dus comfort in het frame, het zal altijd een compromis blijven.
Deze is zelfs zonder foto's vermakelijk! :D
Men heeft hier gewoon foto's nodig om terug on topic te komen.

Terecht ook overigens ;)
_Peter_ schreef:
ma 08 jun, 2020 23:36
Ik vindt is met dt
Dat klopt, maar ik vind is met d en dat is ook nog eens correct Nederlands. Ik gaat is natuurlijk weer goed Rotterdams, wat bij een racert wellicht meer van toepassing is.

Ik vin ook dat er foto's van die Racert motte komme!

Carl
Als prinses vindt ik dat zo'n raceerwt nooit goed kan zitten.
_Peter_ schreef:
ma 08 jun, 2020 23:36
Ik vindt is met dt maar dat terzijde
Aangepast, het was al laat zullen we maar zeggen :shock:
_Peter_ schreef:
ma 08 jun, 2020 23:36
Ik vindt is met dt maar dat terzijde,
https://wijzeroverdebasisschool.nl/werk ... g-d-of-dt/
In een topic over een RacerT mag er best wat meer Rotterdams stam+T dan in de rest van Nederland gebruikelijk is ;)
En dat ik dat zeg met mijn vader uit Utrech.
Shadow schreef:
di 09 jun, 2020 10:42
_Peter_ schreef:
ma 08 jun, 2020 23:36
Ik vindt is met dt maar dat terzijde
Aangepast, het was al laat zullen we maar zeggen :shock:
Ja, maar nu moet je dus ook twee regels daaronder ga ik veranderen in gaat ik!

Carl
Waarmee maar weer is is geiluustreert warom een unieforme speling zijn nudt bewijzen ken.
De racert staat op de foto. Enjoy.
07D9B0C3-DE71-477F-9190-E3A3A23BDB21.jpeg

De oplettende kijker merkt op dat fase 1 nog niet helemaal af is. Er moet vooral nog wat leidingwerk besteld. En bijvoorbeeld een stuurlintje. Normaal ben ik fan van fi’zi:k maar daar zit geen enkel onderdeel van op de fiets dus dat mag niet. Hopelijk dat ik vanavond na een biertje ineens weet wat het worden moet.

De banden die er nu op zitten zijn 30mm (en in werkelijkheid 30mm, moet ik er dan bij zeggen). Ziet er goed uit, past lekker, heb op de liggende vork 7mm over aan weerszijden.

Lijkt er nog steeds op dat ik met de positie op de fiets optimaal uit ga komen. Tenzij iemand het daar natuurlijk niet mee eens is. Word nog altijd helemaal happy van het projectje.

Meer foto’s voor de liefhebberts;
1FA04F13-FE58-4D01-A901-3A96944B1D6A.jpeg
CAAA54DF-E814-4A34-B292-D8083328F847.jpeg
9E2BF3EA-1FF0-46FD-819B-6574913D0318.jpeg
9BD1AADB-1DF0-4BD0-AF65-F4B99D0278EB.jpeg
Stuurlint? ESI al overwogen? wel gelijk een rolletje tape van hun mee bestellen, werkt mooier af.
Fraai zeg!

Grappig om de nieuwe Avaghon sliding dropouts in actie te zien.

Geen groen-wit-groen boven het balhoofd maar rood-wit-blauw? ;)