Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hemelsblauwe racert - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Hemelsblauwe racert

162 berichten
Als ze nu nog konden tellen bij Go-Cycle, dan zouden ze toch echt maar 36 spaken tellen ipv. de 40 die ze opgeven :D
Beetje vreemd wel, heb ze al een paar keer aangesproken op foute informatie in hun advertenties.
En corrigeren ze dat dan?
Ik vind beide bagagedragers toch maar raar op die fiets zitten. De achterdrager zit erg ver naar achteren en de voordrager niet recht. Ik zou de oorspronkelijke bestelbon wel willen zien.
Klopt nooit wat van hun advertenties. Zit geen sram red op de fiets. Kan ik lezen.

(En ik vin de fiets ook niet zo héél mooi :oops: )
Eens, en als je al rohloff schakelt met SRAM dan laat je die speciale box toch ook even zien. Ik dacht eerst even van waar zit die rohloff draaischakelaar dan? TRP is leuk maar wat Shadow ook schrijft BB7, geen geklooi met hydrauliek op reis en kabels hebben ze overal, mocht die een keer knappen.
Shadow schreef:
za 13 jun, 2020 15:14

Beetje vreemd wel, heb ze al een paar keer aangesproken op foute informatie in hun advertenties.
Advertentie kopiëren van de vorige fiets en net niet genoeg aanpassen ;)
Leon schreef:
za 13 jun, 2020 15:57
En corrigeren ze dat dan?
Ik vind beide bagagedragers toch maar raar op die fiets zitten. De achterdrager zit erg ver naar achteren en de voordrager niet recht. Ik zou de oorspronkelijke bestelbon wel willen zien.
De dragers zitten zo door de montagepunten, of het netjes staat is 2e plan. Ik zou de lowrider wel horizontaal willen hebben, maar op vorken met rechte scheden zie je dat wel vaker. Ben ook benieuwd hoe dat gaat op m’n Salsa...
Dat achterrek komt door de dropouts, de montagepunten staan ver naar achter door de dropouts, bij (wederom) m’n Salsa zou dat ook zo kunnen, maar ik het iets gemaakt waardoor de drager verder naar voren komt (maar wel net zo hoog).
Shadow schreef:
za 13 jun, 2020 23:31
De dragers zitten zo door de montagepunten, of het netjes staat is 2e plan.
Netjes boeit me niet zo. Of je van je fiets afgewiebeld zou worden wel.
Leon schreef:
zo 14 jun, 2020 10:04
Netjes boeit me niet zo. Of je van je fiets afgewiebeld zou worden wel.
Dat is suggestief want je kunt niet weten of dat zou of niet. Daarnaast kan 'netjes' ook uitstekend gelezen worden als 'netjes toegepast voor z'n beoogde doel'.
Grandonneur schreef:
zo 14 jun, 2020 10:37
Leon schreef:
zo 14 jun, 2020 10:04
Netjes boeit me niet zo. Of je van je fiets afgewiebeld zou worden wel.
Dat is suggestief want je kunt niet weten of dat zou of niet.
Zeker weten niet en dat zei ikook niet, maar als je je er in verdiept of wel eens een fiets gehad hebt met slingerproblemen en lang hebt gezocht naar oplossingen weet je dat het erg ver haar achteren plaatsen van je bagage op de achterdrager geldt als vragen om problemen. En het gaat er zeker nooit lekkerder door fietsen
Als je goed kijkt zie je dat de drager op de achterste montagepunten vastzit, bij de spatbordstangetjes. De vraag is; waarom is dat. Reden die ik kan verzinnen is om conflict met voeten te voorkomen. De racert heeft dan ook waarschijnlijk een kortere achtervork dan een S28. Persoonlijk ben ik van mening dat zo'n drager icm met de fiets niet logisch is samengesteld, neem dan idd een S28 met drop bar oid.

Maar het kan best zijn dat drager icm fiets dusdanig stijf zijn dat het in praktijk geen enkel bezwaar is.
Bij mijn Salsa Fargo zit de boel ook ver naar achteren, door de lange vork, lange cranks en grote voeten, maar als je de boel goed belast gaat het nog niet slingeren. Dus Leon z'n stelling dat het niet goed kan gaan klopt niet altijd, maar het kan zeker een oorzaak zijn.
Veel Tubus en Racktime bagagedragers zijn er in 26" en 28" uitvoering. Tekeningen met maten vindt je op de site van Tubus en Racktime. Het verschil in hoogte is ongeveer 2 cm, afhankelijk van het type.
Als dan de oogjes op het frame hoger zitten dan "normaal" dan kun je misschien beter een 26" uitvoering aanschaffen voor een 28" fiets.
Plus dat op mijn fiets geen 55mm brede banden komen met bijpassende spatborden. Hooguit 35mm en waarschijnlijk zelfs dat niet eens. Drager wordt zéker een 26" versie. Een 24" versie past zelfs rond 30mm banden, maar dat is wel lachwekkend krap :D
Beste mensen,

De racert heeft d’r eerste meters gereden! Superhappy dat het me tot hier gelukt is, veel geleerd, veel lol gehad tijdens het aanrommelen. Aanrommelen is echt een toffe hobby, kan het iedereen aanbevelen.

Plaatjes d’r bij:
A32D5418-2C9A-4E4D-8A5B-4837C9153B12.jpeg
1E9B78F4-BAC2-4D88-92AD-BB241177CB55.jpeg
Ze moet nog definitief en netjes afgewerkt. Afstelling, kabels en dergelijke.
Ik waardeer jullie mening over de fiets! Heb er al veel aan gehad. Ik geef wel eens oprechte opmerkingen, maar kan ze ook prima ontvangen. Please let me know hoe je d’r vindt, of ik nog punten van aandacht moet hebben etc.

FYI het gewicht zoals op ‘t plaatje is 11,1 kg. Dat is met redelijk lompe banden en pedalen die ik nog had liggen. Ze gaat zeker nog wel wat afslanken maar sub 10 kg gaat ‘em niet worden in deze setup. Couldn’t care less :), ze is cool.
Shadow schreef:
ma 08 jun, 2020 23:08
]
Let op, mening;)ik vindt
Ik vind dat dat een foute mening is. ;-)
Grandonneur schreef:
zo 28 jun, 2020 21:14

De racert heeft d’r eerste meters gereden! Superhappy dat het me tot hier gelukt is, veel geleerd, veel lol gehad tijdens het aanrommelen. Aanrommelen is echt een toffe hobby, kan het iedereen aanbevelen.
Fraai geworden zeg!

Grandonneur schreef:
zo 28 jun, 2020 21:14

Ze gaat zeker nog wel wat afslanken maar sub 10 kg gaat ‘em niet worden in deze setup.
Wat staat er tussen de dieetwensen? ;)
Jurr schreef:
ma 29 jun, 2020 11:39
Wat staat er tussen de dieetwensen? ;)
-De wielen zijn 995 gram achter / 795 gram vóór (ja echt, zelf gewogen :lol:). Is een coole set geworden. Een 584 set ga ik lichter maken: bijvoorbeeld dt350 ipv Shimano 105 en lichtere velgen scheelt zo 250 gram op de set. Is vooral een centenkwestie dat ik dat nu niet gedaan heb + Shimano naven hebben me ook nooit in de steek gelaten en klinken goed. NB een stock setje is voor vergelijkbaar geld ook al -200 gram te koop. Ben echter bang dat ik dat saai vindt.

-Voorvork kan 250 gram af. De fyxation is sterk en kan alles. Eerst mee rijden en zien hoe het bevalt kwa geometrie. Waarschijnlijk kan ik straks 98% toe met 35mm bandbreedte en liefst 20mm lagere axle-crown en minder nokkies (en full carbon). Dan blijft de fyxation voor reizen.

-Banden gaat heel redelijk 100 gram per band af.
-Pedalen -40 gram (xt ipv m520)
-bidonhouders -50 gram (bijvoorbeeld elite vico ipv lezyne flow cage)
-vorkbuis -30 gram (zagen)
-zadelpen -30 gram (zagen)
-zadel -50 gram (bijvoorbeel regale FX ipv regale)
-en natuurlijk de titanium boutjes 8) :lol:. echt hoor. 20 stuks van 2,5 gram elk is het nu.
-ben ik nog wat vergeten?

Dat kan iemand gerust als onzin beschouwen en allicht merk je er niks van. Voor mij is 't de hobby en opgeteld toch easy 400 gram winst (het onderstel lijstje).
Ander frame? 😀
Leuk, nog genoeg te tweaken dus :)

Fabrikanten wegen ook zonder bidonhouders en pedalen toch? Dan mogen die er best af voor het weegmoment als je leukere cijfers wil halen ;)

En hoofdkussen en overhemden in je bagage maken ook al uit natuurlijk ;)
Jurr schreef:
ma 29 jun, 2020 21:11
En hoofdkussen en overhemden in je bagage maken ook al uit natuurlijk ;)
jaja, i know... :roll:. Ik zou dan ook niemand adviseren om het zo te doen als ik. Iedereen die er wat uit wil pikken, be my guest, daarvoor schrijf ik het op :)

Maar klopt, opgegeven gewichten zijn altijd zonder bidonhouders/pedalen/bel/boutjes en dergelijke. (En dan nog weet je niet hoe betrouwbaar ze zijn). Het gewicht is nu eenmaal zoals de fiets op de foto, wel zo simpel. Mag iedereen zelf vinden wat 'ie daarvan vindt. Is toch lekker :)

Ik kan alvast verklappen dat het gewicht nog wel omlaag gaat maar ook omhoog als er bijvoorbeeld spatborden aan hangen, en een drager, computertje, wellicht een stuurlint, dat soort dingen. disclaimert.

Bert van Sprang schreef:
ma 29 jun, 2020 20:43
Ander frame? 😀
Is geen optie want dan zou de titel van het topic niet meer kloppen.
Zoals je weet (als iemand het weet, moet jij het wel zijn schat ik zo in) is deze waarde goed vergelijkbaar met bijvoorbeeld een cotic escapade of sonder santiago (bron road.cc). Die scoren erg goed. Ik mag alleen maar hopen dat de racert net zo goed is, en daarbij nóg prettiger met bagage te rijden.