Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Anti pik snelsluiter wil niet los - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Anti pik snelsluiter wil niet los

Verdorie, ik wou dat wiel overkopen voor een prikje ;-)
Ben blij voor je.

Alleen jammer dat er dan toch altijd weer mensen zijn die een ander onnodig en onverdiend in een bepaalde hoek zetten...

Maar goed, hopelijk kun je nu verder met je fiets/wiel/naaf. Nogmaals, fijn dat het gelukt is.
Zo te zien door de kop er af te slijpen en de as er met een centerpons uit te tikken.
Klopt :)
Ik had vanochtend de kop eraf gezaagd zodat ik hem beter in de kruipolie kon zetten.
Vervolgens in de bankschroef gezet.
Het zat echt goed vast. Maar na wat harde klappen kwam er beweging in gelukkig. :D
En nu een nieuwe snelspanner goed in het vet zetten en ook vet in de holle as.
DaVinci schreef:
di 02 jun, 2020 15:22
En nu een nieuwe snelspanner goed in het vet zetten en ook vet in de holle as.
Nee! niet bij een SON! de ontluchting van de naaf zit in de as, als je daar te veel vet in smeert dan raakt ie verstopt en kan de druk in het naafhuis niet meer vereffenen met de buitenluchtdruk, dan heb je kans dat de keerringen lek gaan.
Gewoon een dunne film aanbrengen, niet dik insmeren.
M276 schreef:
di 02 jun, 2020 15:11
Klopt :)
Ik had vanochtend de kop eraf gezaagd zodat ik hem beter in de kruipolie kon zetten.
Vervolgens in de bankschroef gezet.
Het zat echt goed vast. Maar na wat harde klappen kwam er beweging in gelukkig. :D


Mooi zo. Dat lijkt me een geschikte methode en altijd leuk dat het je zelf gelukt is. Om het (overigens leerzame) topic straks een rond eind te geven:

-Zou je willen beoordelen of de lagers nog goed in orde zijn gebleven,
-mede omdat ik vermoed dat de ontluchting ook langdurig verstopt heeft gezeten en er mogelijk vocht in de lagers is getrokken.

Hoe is de rest van de fiets er aan toe? :wink:
Grandonneur schreef:
di 02 jun, 2020 15:28
Mooi zo. Dat lijkt me een geschikte methode en altijd leuk dat het je zelf gelukt is. Om het (overigens leerzame) topic straks een rond eind te geven:

-Zou je willen beoordelen of de lagers nog goed in orde zijn gebleven,
-mede omdat ik vermoed dat de ontluchting ook langdurig verstopt heeft gezeten en er mogelijk vocht in de lagers is getrokken.

Hoe is de rest van de fiets er aan toe? :wink:
Ik ben ook wel benieuwd naar de lagers, maar door de tikken van de magneten bij verdraaien kun je volgens mij onmogelijk vaststellen hoe ze aan toe zijn zonder de naaf uit te spaken en op te delen.
@Grandonneur Het zijn industrielagers waar je zelf niets mee kunt.
Gewoon een nachtje mee door rijden met het licht aan. Mooie test ;)
Wim schreef:
di 02 jun, 2020 15:34
@Grandonneur Het zijn industrielagers waar je zelf niets mee kunt.
Nee verstellen kun je ze niet idd, maar zelf vervangen gaat volgens mij al niet omdat het naafhuis opgedeeld moet worden. Zonder speciaal gereedschap wordt dat lastig.
Ik heb idd nog niet getest of hij het nog doet :)
Ik zal hem van de week even in een fiets monteren.
De lagers lopen trouwens nog prima.
De verlichting deed het ook voordat ik het wiel eruit had gehaald.
Ik verwacht dat dit ook nu nog werkt.

De rest van de fiets ziet er goed uit.
Maar is het niet.
Eigenlijk is het een beetje een miskoop :)
Maar goed dat maakt niet uit. Ik denk dat als ik alle werkende onderdelen
los verkoop ik mijn geld wel weer terug heb.
Wim schreef:
di 02 jun, 2020 15:34
@Grandonneur Het zijn industrielagers waar je zelf niets mee kunt.
Nee, en desondanks ben ik benieuwd of de naaf nog mooi loopt.
Verlichting doet het nog.
En het wiel loopt nog netjes.
:D
Mooi om te horen, dan kunnen alle toetsenbord monteurs ook weer ademhalen. :lol: