Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mini v-remmen en STI racegrepen afstelling - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Mini v-remmen en STI racegrepen afstelling

:lol: die cassette zit prima toch! grote kransje bij de spaken, kleintje aan de buitenkant, niks aan veranderen.

leuk fietsje, kun je alle kanten mee op.
voor een bijeen gesprokkelde fiets (en los daarvan): mooie fiets.
hij trapt in deze uitvoering ook heel licht :roll: :wink:
Bedankt allemaal! Ik ben er zelf ook behoorlijk content mee. Gaat ook niet slecht voor een eerste project, alleen even kijken hoe ik die ketting linksom krijg.. :lol:

Ik plaats binnenkort een foto met de dikke XT wielen en hopelijk TRP Spyre schijfremmen.

Nu nog op zoek naar een Tubus achterrek.
Project is inmiddels af zo'n beetje. Ik heb een paar TRP Spyre remmen met de juiste bevestiging kunnen bemachtigen. Dat lost alle problemen op met de remmen. Ik heb naast deze XT wielset ook nog een set Deore racewielen met schijven. Makkelijk wisselen dus.

Al met al onder de 300 euro kunnen blijven door wat oude Deore spullen van de fiets te verkopen en goed te zoeken op Marktplaats. Was mogelijk door Chinese shifters te proberen, zijn van Micronew. Naar mij weten is er een link met Microshift. Voelt heel solide en voor 45 euro voor 3 x 9 is het het waard om te proberen naar mijn idee. Of ze lang mee gaan is maar de vraag.

Zal ook verder afgebouwd worden met XT spullen die ik van een afgeschreven fiets afhaal. Zit nu alleen een XT voorderailleur op. Scheelt echt aanzienlijk met de lompe Deore die erop zat.

Echte alleskunner voor weinig, precies wat ik wilde. Ik moet alleen nog een rechte zadelpen zonder setback in 27,2 hebben, iemand misschien iets liggen? Verder misschien nog een paar vlotte spatborden, iemand suggesties voor 50 mm banden?
Stevens6.jpeg
Stevens5.jpeg
Stevens4.jpeg
Stevens2.jpeg
Stevens1.jpeg
Leuke fiets geworden zo! Witte buitenkabels staan 'm goed :) Slimme zet ook om er een donor naast te zetten.

Ga je met alleen een voordrager rijden, of volgt de achterdrager nog?

morrisn schreef:
wo 08 jul, 2020 21:14
Ik heb naast deze XT wielset ook nog een set Deore racewielen met schijven.

[...]

Verder misschien nog een paar vlotte spatborden, iemand suggesties voor 50 mm banden?
Je zou er gewoon SKS Bluemels op kunnen zetten, maar met het wielset met smallere banden is dat optisch misschien niet heel erg fraai.
Ik zou kijken of die voordrager nog wat hoger of verder naar voren kan, want dit lijkt me zo wel erg dicht tegen de band aan te zitten.
Voorlopig alleen met voordrager. Mijn vriendin gaat licht gepakt met deze rijden. In de toekomst misschien nog een achterdrager erbij zoeken.

Ook dat kan je beter van een donor afhalen inderdaad. Ongelofelijk wat mensen betalen voor onderdelen als je voor 50 euro hele fietsen kan kopen met gebroken ketting. Maar daar moet je ook zin en tijd voor hebben.

Tubus voordrager kan helaas niet verder van de band zonder adapter plaatje of iets dergelijks. Schijfremmen zitten in de weg.
morrisn schreef:
do 09 jul, 2020 00:33

Tubus voordrager kan helaas niet verder van de band zonder adapter plaatje of iets dergelijks. Schijfremmen zitten in de weg.
Hoeveel ruimte heb je daadwerkelijk over? Vind het op de foto 's ook wel wat krap ogen. Misschien toch net een bandenmaatje smaller? Van 50 naar 47mm bijvoorbeeld?
Banden groeien vaak ook nog wat in het gebruik omdat het karkas wat soepeler pordt. Ik zit daar nu zelf ook mee. Mijn Almotion 55 mm is net iets groter geworden na een duizend kilometer, en als ik hem meer dan 2,5 bar oppomp loopt het voorspatbord wat aan. Daar valt wel wat aan te doen, maar het wordt wel weer een klusje.
Deze drager is ook niet geschikt voor brede banden, daar moet je de Tara of Duo voor hebben, maar voor de laatste heb je dubbele nokken aan je vork nodig (binnen en buiten). Dit is een Ergo denk ik zo.
Nee, dit is een Tara. Kijk maar bij Tubus op de website:

https://www.tubus.com/en/products/front ... oduct/tara

Een Ergo is van dunnere buis en anders van vorm.
Dan zal het wel gaan denk ik?
Ik ga een Specialized Pizza Rack bestellen denk ik. Dan kan ik die fiets ook beter in de stad gebruiken. Deze drager is tijdelijk omdat ik niets anders had liggen.