Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cane Creek st - Forum Wereldfietser

Cane Creek st

Dames, heren ik heb een cane creek st zadelpen die binnen een jaar al behoorlijk piept en tikt tijdens het fietsen. Deze schoon gemaakt maar er zit best veel spelling op die buisjes/ringetjes? Al geprobeerd te smeren helpt niet. Iemand een goede tip voor mij.
Leg even uit wat een Cane Creek ST is? Iets met buisjes?
sjefke schreef:
di 23 jun, 2020 13:43
Leg even uit wat een Cane Creek ST is? Iets met buisjes?
Cane Creek Thudbuster ST verende zadelpen waarschijnlijk.
sjefke schreef:
di 23 jun, 2020 13:43
Leg even uit wat een Cane Creek ST is? Iets met buisjes?
Het enige product van Cane Creek met 'ST' erin dat ik hier vaak besproken zie worden, is de Thudbuster.

Carl
Ik heb nog steeds geen problemen met de mijne. Een beetje speling hoort er overigens bij. Er zijn complete kant en klare onderhoudssetjes te koop met alles wat je nodig hebt voor een grote beurt.
Als die al binnen het jaar piept en kraakt zou ik er van af blijven en garantie claimen bij de verkoper.
Op bewegende delen heb je vaak geen garantie.
Als die bushings van metaal zijn dan zou je ze kunnen smeren, als het een soort van plastic is dan juist weer niet. (ben ik met andere plastic lagering achter gekomen.)
Ik heb dat ook eens gehad. Heb het rubber licht ingevet, en de scharnier punten ingespoten met WD40.

Geen last meer gehad.

Mario
Inderdaad de Thudbuster ST.
Er zit inderdaad best wel speling die busjes in de ringen. Heb ook geprobeerd on te smeren maar help niet. Moet wel zeggen dat ik het zwaarste rubber er tussen heb weg zelf 113 kg.
Als je een nieuw setje koopt krijg je alleen die ringen zeg maar, maar die busjes dan?
Heb trouwens bet bedrijf (zit in Duitsland) waar ik het gekocht heb een email gestuurd over het probleem.
_Peter_ schreef:
di 23 jun, 2020 16:45
Op bewegende delen heb je vaak geen garantie.
Dat meen je niet.... zowat alles op een fiets beweegt, dus wat heb je dan aan garantie.
Je kan toch verwachten dat zo'n zadelpen niet na een paar maanden helemaal los staat, tenzij ze zwaar overbelast is.
Je kan bij Rose of Bike components, deze kopen.

Kijk op youtube hoe te doe

Mario
Ok dank zo er, vind het wel raar ik zie dat je alleen de ringen kunt vervangen maar er staat niks over die buisjes?
Voor de ST heb je een andere rebuild set nodig dan voor de LT, voor de ST heb ST1004 nodig, voor de LT ST1003,

De set heeft ook vervangende buisjes:

Afbeelding

Niet heel ruim verkrijgbaar maar wel bijv. hier.
Ok maar die pennen die in die buisjes gaan zitten er niet bij? Of slijten die niet dan?
In de Nederlandse wet staat dat een product zo lang moet meegaan als u ervan mag verwachten.Dit impliceert dat je van een duur product als de Thudbuster mag verwachten dat deze langer als 1 jaar meegaat. Dit staat geheel los van garantietermijnen.Dus inderdaad terug naar de leverancier
Inderdaad Bert. En dan maakt het niet uit of de delen statisch of bewegend zijn, of wat dan ook.
Hoogstens zal de leverancier bij bepaalde onderdelen wat eerder de discussie in het grijze gebied willen trekken om onder een claim uit te komen.
Hij gaat terug gestuurd worden.
Dit kreeg ik terug als bericht.

Unfortunately the described error is not unknown. We would kindly ask you to return the defective seat post and we will will initialize the refund of the full purchase amount.