Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oriënteren voor achterwiel - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Oriënteren voor achterwiel

Geen enkele twijfel dat dat een mooi en sterk wiel zal opleveren! Echter :wink:

Het is wel het andere uiterste imho. Velg zal iets van een halve kilo zwaarder zijn dan de wtb. Ik wilde ooit weten of gewicht nou echt zo’n factor is in real life, ben zelf niet zo’n gevoelige rijder. Wielen destijds in de racefiets (105 naven, open pro 32h, niet veel bijzonders) verwisseld met toerwieltjes (lx naven, sputnik 36h). Verschil was ruim 300 gram per wiel geloof ik. voelde ik wel degelijk! eigenlijk bij elke aanzet. Ree aanzienlijk minder fijn. Rondje was zo plat als een pannenkoek.

Dus: dat maakt fietsen minder leuk. Voor mij dan. Op een Sutra zou ik zoeken elders in het compromissenspectrum (indien TS zelf van een gemiddeld postuur is, aanname).
Opzich wel mee eens, maar als ik het 'convoi exceptionnel' van TS op de foto zie staan en de schade aan het wiel al is geweest dan snap ik de denkrichting van Shadow ook wel.

Wel een mooi fietsje voor een setje lichte wielen ook ja, misschien als tweede setje voor als de belasting minder zwaar is?
Grandonneur schreef:
wo 24 jun, 2020 12:10
Geen enkele twijfel dat dat een mooi en sterk wiel zal opleveren! Echter :wink:

Het is wel het andere uiterste imho. Velg zal iets van een halve kilo zwaarder zijn dan de wtb. Ik wilde ooit weten of gewicht nou echt zo’n factor is in real life, ben zelf niet zo’n gevoelige rijder. Wielen destijds in de racefiets (105 naven, open pro 32h, niet veel bijzonders) verwisseld met toerwieltjes (lx naven, sputnik 36h). Verschil was ruim 300 gram per wiel geloof ik. voelde ik wel degelijk! eigenlijk bij elke aanzet. Ree aanzienlijk minder fijn. Rondje was zo plat als een pannenkoek.

Dus: dat maakt fietsen minder leuk. Voor mij dan. Op een Sutra zou ik zoeken elders in het compromissenspectrum (indien TS zelf van een gemiddeld postuur is, aanname).
Dat verschil is er, maar niet zo heftig. Zeker niet met een aanhangfiets / volle bepakking.
De WTB zijn 23mm breed ( binnenmaat). Deze fiets stuurt logger dan mijn Koga Colmaro maar wel erg stabiel ( geen flex, bevalt mij erg goed). Snel trap ik ook niet ermee, het is echt mijn toerfiets/commuter. De fiets trapt opzicht heerlijk door nu.

Volledige bepakking gaat er op alleen met camperen, aanhangfiets gaat wel regelmatig eraan vast.Heb zelf liever een solide dan een snellere wiel op de Sutra.
Shadow schreef:
wo 24 jun, 2020 09:44
Valentino Dailybiker schreef:
di 23 jun, 2020 22:30
Top thx , ff kijken als de boel heel blijft dit weekend, anders ff naar R’dam
Ik wil ook wat voor je bouwen wat niet meer stuk gaat, maar die heb je niet komend weekend al in bezit...;

Hope Pro4
DT Swiss Alpine 3 spaken
Ryde andra 40 Disc

Da's een wiel zoals ik hem voor mezelf ook zou bouwen....als je meer wilt weten doe even een pb.

Thx voor het aanbieden, een sterke wiel heeft mijn voorkeur boven een snelle wiel. Kan het kloppen dat de Andra 40 een 650B wiel is? Het zat ook een beetje te spoken om een 650b ombouw te doen mitst het past met spatborden :P
Andra 40 is verkrijgbaar in verschillende maten, 406/507/559/584/622, dus ja, ook 650B - da's 584x25C in ETRTO.
De hele zomer nog kunnen doorfietsen.. echter de eerste spaakbreuk is een feit sinds vandaag :(

Nu maar eens op zoek naar een goede set wielen :)
Ik heb nu bij Bike4travel het ene en andere overlegd, ze gaan nu een geschikte wiel voor mij bouwen.


Allemaal bedankt voor de info!
Valentino Dailybiker schreef:
vr 30 okt, 2020 13:02
Ik heb nu bij Bike4travel het ene en andere overlegd, ze gaan nu een geschikte wiel voor mij bouwen.


Allemaal bedankt voor de info!


Mooi, wat gaat het worden?
Ik had uitgelegd wat de situatie was en puur uit zijn expertise :

Hope pro4 hub, Sapin spaken en Rad15 storm 26mm velg. Voor nog ff wachten... Dynamo is wel verleidelijk maar tot nu toe best wel tevreden over mijn led licht op accu van BeM
Valentino Dailybiker schreef:
vr 30 okt, 2020 14:52

Hope pro4 hub, Sapin spaken en Rad15 storm 26mm velg.
Betere naaf, bredere velg, handgespaakt.... komt vast goed (-:

Valentino Dailybiker schreef:
vr 30 okt, 2020 14:52

Voor nog ff wachten... Dynamo is wel verleidelijk maar tot nu toe best wel tevreden over mijn led licht op accu van BeM
Lekker wachten tot die ook problemen geeft, en dan een bijpassend voorwiel laten spaken. B&M maakt ook prima naafdynamo koplampen ;)
ja denk dat ik de originele set wtb wielen ga gebruiken met mtb banden, heb ik ff een setje om soms te gaan spelen bij een lichte mtb parcour
Valentino Dailybiker schreef:
vr 30 okt, 2020 15:26
ja denk dat ik de originele set wtb wielen ga gebruiken met mtb banden, heb ik ff een setje om soms te gaan spelen bij een lichte mtb parcour
Goed plan, altijd leuk om twee sets in verschillende setup te hebben. Had je eigenlijk nog overwogen om nieuw naar 650b te gaan? Ik twijfel nog altijd om dat te doen.
Ja het idee spookte wel in mijn hoofd om over te gaan naar een setje 650b, echter te weinig ( of beter gezegd geen) ervaring mee... erg ontevreden over 700c was ik ook niet echt ..