Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rohloff shifter rubber vervangen - Forum Wereldfietser

Rohloff shifter rubber vervangen

Ik heb mijn best gedaan, maar kan hier gek genoeg niets over vinden.

Ik hoop dat iemand me kan vertellen welke versie van de Rohloff shifter ik heb. Ik wil het rubber vervangen, maar als ik daadwerkelijk de oude versie heb dan lijkt het erop dat ik geen nieuw rubber kan bestellen (is overal uitverkocht)?

Wat zijn mijn opties?

Alvast bedankt!
Rohloff 1.jpeg
Rohloff 2.jpeg
Rohloff 3.jpeg
De oude versie inderdaad. Rubber ziet er eigenlijk uit alsof hij nog wel een tijdje mee kan :D
Ziet er idd nog best goed uit.

Lees wel dat de oude en nieuwe draaigreep niet uitwisselbaar zijn. Vreemd dan dat de oude niet meer leverbaar is (de naaf zelf zal het nog wel langer dan 9 jaar volhouden).
Rubbergreep is nog als nieuw :wink:
Bedankt, ik ben genezen. Wilde een frisse greep nu ik ook frisse handvatten had gemonteerd op deze tweedehands fiets.

Wel gek dat ik een hele nieuwe shifter moet kopen mocht dit rubber het ooit begeven.
Die greep is inderdaad het oude type, maar is nog nieuw.
Ze kan nog heeeel lang meegaan als je wil ;-)
20200623_201352.jpg
Stond nog een greep van het nieuwe type op marktplaats van de week, maar die lijkt nu helaas verdwenen te zijn.

Als je uitkijkt met zonnebrand kunnen ze best lang mee. De vorige eigenaar van mijn Rohloff shifter hield wel van smeren, daar werd de rubber grip nogal een vies plakkerig geheel van.
Je kan een mailtje naar info@elan.cc sturen (importeur Rohloff in NL) en vragen of ze nog wat hebben liggen.