Additionally, paste this code immediately after the opening tag: afstellen 2x10 - Forum Wereldfietser

afstellen 2x10

beste mensen, help! ik probeer iemand te helpen met het goed laten schakelen van een Deore 2x10 groep op een Surly LHT.
met de ketting achter midden op de cassette en voor op het buitenblad wil ' ie vaak niet goed op- en af schakelen.
ik heb allerlei gangbare afstelaspecten bekeken, maar het blijft niet helemaal je van het....

wie heeft dé tip voor nog een afstelpoging?

groet, hoogframe
B-schroef moet goed staan bij alle Shadow-derailleurs. Dwz schakel achteraan naar grootste kransje en regel de derailleur met de b-schroef af dat het wieltje 0,5 à 1cm onder het kransje valt.
Binnen- en buitenkabel vervangen als dat niet recent is gebeurd wil vaak ook wel een hoop schelen
Dubbelchecken of er een 10sp ketting op ligt.
Derailleuroog krom?
Zoals Shadow zegt, derailleurpad controleren of hij niet krom is, een achter derailleur die in het midden niet zuiver schakelt en bij zwaar en licht wel is eigenlijk altijd het gevolg van een kromme pad.
en de winnaar is... bdr met de B-schroef! :D

dank van een heel blije V uit R met zijn Surly. en dank jullie allemaal voor het meedenken!
zo begon het:
Afbeelding
en nu heeft hij een zelf opgebouwde, fijn rijdende én fijn schakelende fiets, die hij door en door kent: fijn.
begin augustus begint zijn reis naar de Middellandse zee en verder.
Mooi dat het opgelost is, die foto zo doet me denken aan de advertentie die Keiler cycles altijd op mp heeft staan :| da’s me daar een partij overjarige rommel die niemand op z’n fiets zou moeten willen hebben, dat heb jij beter gedaan zo te zien :D
Let ook op dat de kabel naar de derailleur op de juiste manier vast zit, nu leek mij dat ook onzin, maar het maakte een wereld van verschil bij het schakelen en vooral doortrappen, zelfs met een nieuwe ketting en cassette. Hij kan dus boven of onderlangs de bout die hem vastzet, ik weet nu alleen niet of het boven of onderlangs was. maar het verschil merk je vrij snel, zij het vooral als er op de pedalen gestaan moet worden.
de jongeman heeft de fiets grotendeels zelf en samen met zijn reismaat opgebouwd, na en flinke bestelling bij o.a. bike-components.de.
ik heb niet zo veel gedaan: dingen toegelicht in lange mails en twee keer een laatste-beetje-mee-afgesteld.
het voornaamste: het geeft voldoening als iemand zo verder/op pad kan!!
Nice!