Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Review nieuwe Surly Disc Trucker modeljaar 2020 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Review nieuwe Surly Disc Trucker modeljaar 2020

@shadow: waarom hoort meer stack en een aflopende buis niet bij een reisfiets? Of bij welk soort fiets hoort dat dan wel?
Fedor schreef:
di 21 jul, 2020 09:28
Shadow schreef:
di 21 jul, 2020 07:34
De steekas hebben ze wat mij betreft ook de plank aardig mee misgeslagen door het oog aan de kant zonder schroefdraad open te maken en er een soort van dropout van de te maken - zo zet je de deur wel open om de as er scheef in te draaien en de schroefdraad verkeerd te belasten.
Dan is het dus gewoon geen steekas meer, en de stevigheid zal dan ook wel wat minder zijn. Vraag me af wat de logica hierachter is.

En een aflopende bovenbuis (al valt het hier nog wel mee) is nu eenmaal gewoon hipper.
De logica is lompe yanks die volgens het informatiefilmpje hun steekas kwijt raken in het donker, nou blijf dan gewoon bij een snelspanner :?

Die aflopende bovenbuis is zogenaamd voor de standover height, maar het hippe klinkt logischer want juist in de kleine maten is de standover groter geworden...
Of die bovenbuis horizontaal loopt of eenbeetje schuin aflopend: maakt het wat uit?
Schuin aflopend is een misverstand. Het is schuin oplopend. Vroegâh kon je een stuur simpel op hoogte stellen. Met Ahead kan dat niet meer. Er is wel wat marge: je kunt je een paar cm spacers permitteren, een riser stuur, een pen met grotere hoek, eventueel zelfs stuurpenverhogers. Maar optimaal is een klemming op min-of-meer gewenste hoogte. Niet veel mensen willen erg diep zitten.
Zag zojuist verschillende aanbiedingen voorbijkomen. Is bikester een betrouwbaar adres?

https://www.bikester.nl/kona-sutra-al-s ... a159164eba
Heb zelf goede ervaringen met hen, voor banden en onderdelen e.d. Ze zijn niet het snelst, maar komt waarschijnlijk doordat het uit Duitsland of zo moet komen, net als bij Rose.
Recensies over Bikester zijn uiteenlopend, maar zelf geen problemen met bestellingen gehad (ging om kleding overigens).
Ze zijn in ieder geval niet erg accuraat met hun omschrijvingen, daar klopt meestal niets van. Dus vooraf goed checken of de omschrijving klopt met de getoonde plaatjes en bij Bikester navragen of de omschrijving geldt of de plaatjes.
Velotraumer schreef:
ma 27 jul, 2020 10:52
Zag zojuist verschillende aanbiedingen voorbijkomen. Is bikester een betrouwbaar adres?

https://www.bikester.nl/kona-sutra-al-s ... a159164eba
Bij Bruegelman nog goedkoper https://www.bruegelmann.de/kona-sutra-a ... d=G1143290
En bikester lijkt me een grote inkoop organisatie te zijn. Dan kun je ook wat met prijzen stunten. Verder geen ervaring mee.
Zelfde aanbod, alleen nog goedkoper. Wellicht door de verlaagde BTW in Duitsland?
Bedankt voor de reacties.

Als ik dat zo zie dan moet er achter Bruegelman wel dezelfde organisatie zitten als achter Bikester. Hetzelfde aanbod, zelfde website, etc.
Velotraumer schreef:
di 28 jul, 2020 06:14
Bedankt voor de reacties.

Als ik dat zo zie dan moet er achter Bruegelman wel dezelfde organisatie zitten als achter Bikester. Hetzelfde aanbod, zelfde website, etc.
Heb je gereedschap om de trapasdraad op te zuiveren en de aanlegvlakken vlak te frezen?
Heb je gereedschap om de balhoofdsbuis passing na te frezen en de aanlegvlakken vlak te frezen?
Nee? > bestel bij je locale leverancier.
Ik heb mijn Surly frame destijds bij JustPedal gehaald en net die service is onbetaalbaar, het scheelde 100 euro op het frame ofzo, maar dat ben je snel vergeten als je balhoofdlagers en trapaslagers gewoon heel blijven omdat die zaken in orde zijn.
Mee eens Voor een los frame kun je beter laten doen maar het gaat hier om een complete Sutra