Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Review nieuwe Surly Disc Trucker modeljaar 2020 - Forum Wereldfietser

Review nieuwe Surly Disc Trucker modeljaar 2020

Alee Denham reviewed de nieuwe Disc Trucker en is teleurgesteld. Snijdt het hout wat hij zegt? Wat denken jullie? Hij verkiest lig de Salsa Marrakech en Kona Sutra boven de DT.
https://www.youtube.com/watch?v=-9uciOVthSk
Gaan we nu iederee keer als hij een scheet laat / vlog post een nieuw topic starten???

Surly heeft een nieuwe fiets ontworpen met dezelfde naam als de fiets die hij vervangt, dat er dan mensen teleurgesteld zullen zijn door de keuzes die ze gemaakt hebben, hadden ze denk ik wel voorzien.
Ik heb net z’n filmpje voor de 2e en 3e keer bekeken en er nogmaals op gereageerd (2e en 3e reactie zijn van mij momenteel) maar hij praat echt wel een beetje voor z’n beurt, het filmpje is eigenlijk van Surly wat mij zegt dat hij er zelf nog niet mee gereden heeft, hij heeft een punt met de wielen, Surly vermeld duidelijk 36 spaken op z’n website maar op de fiets in beeld tel ik er 32...da’s vreemd en dat verschil had ie zelf ook wel mogen zien.

Dan begint ie over een Shimano dynamo die bij 10km/u meer output levert als een SON, maar als je het filmpje even pauzeert zie je dat ie meer dan 3x zo veel weerstand heeft bij die 10km/u!

Dan de remmen, goeie trp klauwen maar weer die verschrikkelijke flatmount standaard en hij noemt het nog een voordeel ook! Terwijl de voorvork in beeld is waar 2 stukken pijp in gebakken zijn om de remklauw te monteren, de achtervork net als de Troll en Ogre zo’n vreselijk gietstuk heeft gekregen om die flatmount klauwen op te monteren raaskalt hij lekker verder over ‘de nieuwe standaard’ , ja heerlijk als je geen grotere schijven dan 160mm kan monteren, lijkt me echt fijn de Aspin af.

Hij praat over het ontbreken van laterale stijfheid en hoe oversize buizen dat op kunnen lossen??? Volgens mij kun je met dit staal gewoon niet betere zaken doen, mijn Big Dummy is ook van 4130 en om eerlijk te zijn is het gewoon het goedkoopste wat heel blijft, niets meer.

Dit is geen review maar gewoon een vlogger die een ander z’n vlog bespreekt en nog slecht gekeken en geluisterd heeft ook.
Alee Denham zit de laatste tijd wel heel opzichtig naar views te hengelen, inderdaad. Wat ik wel interessant vind is zijn ervaring dat er in Zuid-Amerika geen deftige 26-inch banden te vinden zijn.

PS Ik ben het helemaal niet eens met je aversie tegen flatmount (de Surly kan trouwens een 180mm voorschijf aan), maar dat wordt toch een discussie zonder einde.
Shadow schreef:
wo 01 jul, 2020 17:16
Ik ja heerlijk als je geen grotere schijven dan 160mm kan monteren, lijkt me echt fijn de Aspin af.
Surly is nooit zo van de grote schijven helaas. Veelal 160mm, soms 180mm, en af en toe eens 203mm. Maar ja, niet iedereen wil met formaat pizza aan schijven rijden....

...zoals ik ;)
Daarom Postmount of IS, kun je zelf kiezen? 160/180/200. Op m'n Big Dummy zit voor en achter 200 8)
bdr schreef:
wo 01 jul, 2020 17:29
Alee Denham zit de laatste tijd wel heel opzichtig naar views te hengelen, inderdaad. Wat ik wel interessant vind is zijn ervaring dat er in Zuid-Amerika geen deftige 26-inch banden te vinden zijn.

PS Ik ben het helemaal niet eens met je aversie tegen flatmount (de Surly kan trouwens een 180mm voorschijf aan), maar dat wordt toch een discussie zonder einde.
Probeer het eens in een apart topic, ik zie alleen maar nadelen, maar misschien kijk ik verkeerd?
Kan me wel vinden in z’n bezwaren als geen standaard-mount en de keuze voor 559. Daarnaast is ‘ie over best veel dingen positief. MAAR een review is maar half af als je er niet op gereden hebt. Je kunt je dan niet met goed fatsoen wagen aan een voorkeur voor de één of de andere fiets.
Ik snap de keuze voor het weglaten van die mount wel, dat heeft met aansprakelijkheid volgens de wet daar te maken denk ik, ze zouden 100 pagina’s met do’s & dont’s toe moeten voegen om te zorgen dat ze niet helemaal gek geclaimd worden door iedereen die z’n fiets van de standaard af laat lazeren of het frame molt door het toch te proberen met 50 kilo bagage.
Dat zou heel goed kunnen ja, ik zie dat bijvoorbeeld een ritchey outback of salsa vaya ‘em ook niet heeft.

Edit: en een Marrakesh en een Sutra trouwens ook niet ;)

Edit II: nu zie ik ook dat de marrakesh 2x IS-Mount heeft. Daar zijn liefhebbers voor :)
Hij reageerde wel sportief en is wat gaan graven; de 32 spaaks wielen zijn waarschijnlijk alleen voor de presentatie geweest, maar nagevraagd bij Surly had ie het niet :roll:
Waarop ik het filmpje van Surly nog eens doorspitte en de dame op 3:00 hoor zeggen ‘36 spoke wheels’ dus dat klopt wel degelijk met wat er op de website staat.
Daarop is hij weer gaan zoeken en ontdekte dat collega’s van hem wel de 36 spaaks wielen hadden, eea is te volgen in de commentaar sectie :D
Grandonneur schreef:
wo 01 jul, 2020 20:26
Dat zou heel goed kunnen ja, ik zie dat bijvoorbeeld een ritchey outback of salsa vaya ‘em ook niet heeft.

Edit: en een Marrakesh en een Sutra trouwens ook niet ;)

Edit II: nu zie ik ook dat de marrakesh 2x IS-Mount heeft. Daar zijn liefhebbers voor :)
mijn marrakesh heeft in elk geval een mount voor een fietsstandaard.
(over de Vaya of Sutra kan ik niets zeggen).

Aangezien ik die dagdagelijks gebruik was dat wel belangrijk voor me. (net als een ringslot, maar dat zit er maar opgegooid, past niet zo goed)
kristiano schreef:
do 02 jul, 2020 09:26
mijn marrakesh heeft in elk geval een mount voor een fietsstandaard.
Ha ik keek aan de liggende achtervork. Bij de trapas kan natuurlijk ook nog :roll:
Dank voor de correctie!
Shadow schreef:
wo 01 jul, 2020 16:34
Gaan we nu iederee keer als hij een scheet laat / vlog post een nieuw topic starten???
Nee, alsjeblieft niet zeg. Ben helemaal geen fan van Alee Denham. Wat ik van hem heb gezien spreekt me niet aan. Content komt op mij geacteerd/gemaakt over (commercieel dus waarschijnlijk ook). Alles voor de views.

Ook deze video over de Disc Trucker. Vind hem opvallend negatief. Alleen de titel al: I had BIG expectations....now I'm disappointed. Clickbait als je het mij vraagt.
Dat is bij veel van die lui zo, de regels van YT werken nu eenmaal in het voordeel van de kliks, maar het kan ook leuk; Seth's Bike Hacks is een van de grootste fietsgerelateerde kanalen en ik kijk er graag naar.
Maar effe los van de reviewert, ik ben wel van mening dat surley probeert maximaal rendement uit z'n reputatie te halen. Een frame wat niet bijzonder hoogwaardig is volhangen met het goedkoopste van shimano, novatecs, mechanische remmen, cheap goedkope velgremvelgen zonder dat die er überhaupt op kunnen, gare bb lagers en meer van die ongein voor dat geld is idd niet het koopje van de week.
Nee klopt, maar Kona en Salsa maken zich er wat dat betreft ook niet beter vanaf...ik las al meer geluiden en idd is 1500-1750 euro (wat ie hier gaat kosten denk ik) nogal stevig aan de prijs.
Ik bouw liever zelf op, maar dan nog is een kaal frame ook vrij prijzig voor 4130 cro-mo.
Als ik naar de video kijk en luister begrijp ik niet goed wat er zo ontgoochelend is aan de laatste wijzigingen in dit model op de groepset na die blijkbaar standaard geleverd wordt met een gemonteerde versie.
Wel heb ik steeds meer zin om zelf zo’n Trucker in elkaar te steken. :-)
nicolevelo schreef:
ma 20 jul, 2020 18:51
Als ik naar de video kijk en luister begrijp ik niet goed wat er zo ontgoochelend is aan de laatste wijzigingen in dit model op de groepset na die blijkbaar standaard geleverd wordt met een gemonteerde versie.
Wel heb ik steeds meer zin om zelf zo’n Trucker in elkaar te steken. :-)
Het is geen traditionele reisfiets meer in de zin van meer stack en een aflopende bovenbuis, plus die achterlijke flatmount remmen die eigenlijk voor een racefiets bedoeld zijn en niks te zoeken hebben op een reisfiets. De steekas hebben ze wat mij betreft ook de plank aardig mee misgeslagen door het oog aan de kant zonder schroefdraad open te maken en er een soort van dropout van de te maken - zo zet je de deur wel open om de as er scheef in te draaien en de schroefdraad verkeerd te belasten.
Shadow schreef:
di 21 jul, 2020 07:34
De steekas hebben ze wat mij betreft ook de plank aardig mee misgeslagen door het oog aan de kant zonder schroefdraad open te maken en er een soort van dropout van de te maken - zo zet je de deur wel open om de as er scheef in te draaien en de schroefdraad verkeerd te belasten.
Dan is het dus gewoon geen steekas meer, en de stevigheid zal dan ook wel wat minder zijn. Vraag me af wat de logica hierachter is.

En een aflopende bovenbuis (al valt het hier nog wel mee) is nu eenmaal gewoon hipper.