Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thule fietskar adapter voor naafversnelling - Forum Wereldfietser

Thule fietskar adapter voor naafversnelling

Hallo allemaal,

Wij hebben net een Thule Coaster XT fietskar gekocht om met ons dochtertje fietstochtjes te gaan maken, en ik wil deze bevestigen aan mijn fiets met Shimano Nexus naafversnelling. Volgens de handleiding en de Thule website zou ik hier deze adapter voor nodig hebben die de originele dopmoer van de achteras vervangt:
https://www.thule.com/nl-nl/accessories ... _-20100797
Nu vraag ik me echter af of deze adapter altijd nodig is? Ik snap de noodzaak als de as te kort is om de dopmoer nog goed vast te kunnen draaien met het koppelstuk ertussen, maar ik heb het even geprobeerd en het lijkt erop dat mijn as lang genoeg is om de moer nog muurvast te draaien.
Of is er nog een andere reden waarom je dat adapterstuk moet gebruiken?
Misschien om ervoor te zorgen dat je ook nog de bocht om kan zonder dat de stang tegen het wiel aankomt? Of om ervoor te zorgen dat de aanhanger netjes in het midden van de fiets staat?
Die Zweden verzinnen niet zomaar iets, daar zit een gedacht achter, en een vraag aan hen stellen kan natuurlijk ook nog.
Ook zonder dat ding kom je de bocht nog wel door, anders had je hem ook voor een snelspanner :wink:
Als je as lang genoeg is om de moer er ver genoeg op te draaien met de koppeling er tussen en hem dus goed vast kan zetten heb je hem niet nodig.