Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx Racing Rohler aanpassen voor touren - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Idworx Racing Rohler aanpassen voor touren

En waarom juist die drie, of eigenlijk vier? Vooral de Kona valt me op, met dropbars. Daarin is'ie wel anders dan de twee anderen. Als je de Rohloff wil houden en met dropbars wil rijden zou je bijvoorbeeld ook een Salsa Fargo kunnen overwegen.

Is het nog gelukt om je huidige fiets meer naar wens te maken?
Ja excuus, ik bedoel de Kona rove. Dit is inderdaad een wat vreemde eend in de bijt kwa zithouding en weinig toevoegen gezien ik al een Cannondale caadx heb.

De reden van de shortlist is dat dit fietsen zijn die:
A. kwa kwaliteit niet zo onderdoen voor Santos, idworx, avaghnon etc
B. als los frame te krijgen zijn
C. je niet elke dag op de weg ziet
D. goede reviews krijgen op internet.

Ik heb inmiddels gereden met een zadelpen met 2cm setback, en verschillende zadel hoogtes. Stuurpen a 11cm zit al aardig aan de max. Ik kan m'n draai niet vinden helaas, ook al wil ik het nog zo graag. Met 1m89 en bbl 84cm moet ik gewoon L of XL frame maten hebben.

Maar ik kijk inmiddels ook naar een optie tot omzetten van alle onderdelen naar een Surly big dummy, dat zou moeten passen en een leuk project opleveren :D
Nel!s schreef:
ma 03 aug, 2020 21:05

De reden van de shortlist is dat dit fietsen zijn die:
A. kwa kwaliteit niet zo onderdoen voor Santos, idworx, avaghnon etc
B. als los frame te krijgen zijn
C. je niet elke dag op de weg ziet
D. goede reviews krijgen op internet.
Denk dat je op punt C het beste voor de Thorn kunt gaan. Zeker een MK3 wordt hier lastig om te vinden denk ik...

Verder denk ik lastig om een slechte fiets te vinden, qua reviews is het weer lastig om het referentiekader en het verwachtingspatroon van die mensen mee te nemen lijkt me.
Nel!s schreef:
ma 03 aug, 2020 21:05

Ik heb inmiddels gereden met een zadelpen met 2cm setback, en verschillende zadel hoogtes. Stuurpen a 11cm zit al aardig aan de max. Ik kan m'n draai niet vinden helaas, ook al wil ik het nog zo graag. Met 1m89 en bbl 84cm moet ik gewoon L of XL frame maten hebben.

Maar ik kijk inmiddels ook naar een optie tot omzetten van alle onderdelen naar een Surly big dummy, dat zou moeten passen en een leuk project opleveren :D
Jammer. Maar opent de deuren naar weer wat anders leuks :) Big Fat Dummy al overwogen? ;)
Is Marten (M-Gineering) niet de importeur van Thorn voor Nederland?
Jurr schreef:
ma 03 aug, 2020 21:21

Denk dat je op punt C het beste voor de Thorn kunt gaan. Zeker een MK3 wordt hier lastig om te vinden denk ik...
...

Jammer. Maar opent de deuren naar weer wat anders leuks :) Big Fat Dummy al overwogen? ;)
De Thorn Nomad is een hele goede optie inderdaad. Ik kom (normaal gesproken...) ook veel in Engeland dus kan deze wellicht een keer testen. Maar eerlijk gezegd vind ik de Surly's mooier, met een multiposition stuur etc

De big fat dummy had ik nog niet op t vizier, waarom die ipv de normale big dummy als ik de clearance niet nodig heb voor grotere rollers?
Nel!s schreef:
di 04 aug, 2020 08:12
Maar eerlijk gezegd vind ik de Surly's mooier, met een multiposition stuur etc
Ach, ik zou een frame niet laten staan om het stuur wat men op de complete versie schroeft. Tenzij de maatvoering daardoor afwijkt in bijvoorbeeld recht stuur tegen dropbars.
Nel!s schreef:
di 04 aug, 2020 08:12

De big fat dummy had ik nog niet op t vizier, waarom die ipv de normale big dummy als ik de clearance niet nodig heb voor grotere rollers?
Ach, nodig... ;) Geeft wel een hoop flexibiliteit die clearance. Naar 29x3.0 bijvoorbeeld. Daarover gesproken, staan nu ook 2 Surly Krampussen op marktplaats =)
Jurr schreef:
di 04 aug, 2020 08:25
Daarover gesproken, staan nu ook 2 Surly Krampussen op marktplaats =)
Deze is van iemand (zeer actief op mountainbike.nl-forum) waar ik ook een fiets gekocht heb. Heel goede ervaring mee.

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... nbike.html
Fedor schreef:
di 04 aug, 2020 10:11
Jurr schreef:
di 04 aug, 2020 08:25
Daarover gesproken, staan nu ook 2 Surly Krampussen op marktplaats =)
Deze is van iemand (zeer actief op mountainbike.nl-forum) waar ik ook een fiets gekocht heb. Heel goede ervaring mee.

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... nbike.html
Ik zag hem al staan, helaas heeft de 2014 versie geen oogjes voor dragers! Toch bedankt voor de tip.
20200813_184626.jpg
Zo, klaar om een weekje mee op vakantie in NL te gaan! Paar aanpassingen gedaan die hopelijk de fit ten goede komen. Heb de max ergotec swell stuurpen van 14cm erop en een zadel dat verder naar achteren kan dan een brooks b17. Ik ben benieuwd, test ritjes waren lekker.
Toch maar houden? ;)

Kun je achter de voetjes van dat kinderzitje nog wel een setje tassen kwijt?

'k Zou wel een flink lange zadelpen nemen. idworx gebruikt op sommige punten best dunne buizen, hetgeen het gewicht van het frame relatief licht laat zijn. Maar deuken komen er wel rap in, en of deze buis nou ontworpen is voor de mogelijkheid van een kinderzitje....

Anders even idworx polsen?

Shannon levert zadelpennen tot 500mm mocht je een heeele lange zoeken en anders gaan ze bij bijvoorbeeld Thomson tot 410mm dacht ik.
Nee de verkoop wil nog niet vlotten, dus ik probeer het gewoon nog eens zelf! Uiteindelijk heb ik zelf ook een fiets 'nodig' en ik begin steeds meer naar alu ipv staal te neigen, en in dat geval kun je niet veel beter dan idworx krijgen. Het lijkt in deze opbouw en beetje op de idworx off rohler of BLT, en dat bevalt mij prima.

Het gaat net met Ortliebs op de achterdrager, niet helemaal vol doen als je ze erop zet en dan gaat het. Sowieso niet te zwaar laden ivm kind achterop.

Het zitje zit bevestigd op de zadelbuis van het frame, niet op de pen - die zadelpen is ook van carbon dus dat zou ik nooit durven :)
Die fiets is als nieuw zeg, erg mooi. Het oogt wel spannend zo; kind achterop én tassen vrij ver naar achter, benieuwd of dat een beetje wil.

Jurr bedoelt ook de montage op de zadelbuis (niet de pen). Het alu van de buizen van idworxen is echt behoorlijk dun, die frames zijn verschrikkelijk geoptimaliseerd op stijf én licht (je hoort zelden van een stukke, zijn echt goed). Je zou de buis dus een soort van kunnen steunen van binnenuit met een lange zadelpen.
Grandonneur schreef:
do 13 aug, 2020 22:15

Jurr bedoelt ook [...]
....eigenlijk precies dat ja ;)

Kan ook prima goed gaan hoor, maar dan zou ik het wel even bij idworx checken. Met een zadelpen die erin gaat tot voorbij waar je stoeltje op de buis klemt heb je op die manier daar wel intern een stuk extra zekerheid.
Hmm in de idworx veiligheids handleiding wordt er wel gerept over een 'aan de idworx bevestigd kinderstoeltje'. De zadelpen komt met 400mm ook tot halverwege het stuk vd beugel dat vast zit op de zit buis. Maar ik zal nog even een goede fietsenmaker bellen voor de zekerheid!

Binnenkort kan hij hopelijk op een aanhang fiets :)

Update: fietsenmaker vindt dit er zeer prima uitzien, zeker omdat de beugel zo lang is en de zadelpen overlapt. Handleidingen van idworx en yepp zijn ook positief, of althans niet uitdrukkelijk negatief. We gaan nu richting lf9 :D
Nel!s schreef:
vr 14 aug, 2020 08:55
We gaan nu richting lf9 :D
Veel plezier!