Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Separaat E bike forum - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Separaat E bike forum

Knap, 100 berichten zonder dat de TS iets van zich heeft laten horen.
ericplan schreef:
do 30 jul, 2020 19:06
Knap, 100 berichten zonder dat de TS iets van zich heeft laten horen.
Die ontwikkelt een separate website genaamd www.reizenoprijwielenmettrapondersteuning.nl.
... en laat ons achter met een hoop trollenvoer :? .

keesswart schreef:
do 30 jul, 2020 21:28
... en laat ons achter met een hoop trollenvoer :? .

Precies, want wat is nu jouw standpunt in dit onderwerp, Kees? Uit jouw 3 bijdragen in dit topic komt dat namelijk niet naar voren....

Dus: wel of geen separaat e-bike forum?
Nee joh, TS Albert is 62 jaar (zegt ie), en in die leeftijdscategorie zitten mensen die denken dat internet wekelijks ververst wordt. Dus zondag a.s. komt ie weer eens kijken.
Edwin* schreef:
do 30 jul, 2020 17:17
Blackbelt schreef:
do 30 jul, 2020 16:53
Ik heb helemaal niks tegen mensen die gewoon fietsen, ik heb er wel iets tegen als ebikers worden afgeschilderd als lui, omdat ik er van overtuigd ben dat door het fenomeen ebike er gewoon meer gefietst wordt, en dat is alvast toepasbaar op mezelf.
En daar is jouw beeld dus vertroebeld geraakt en maak je geen onderscheid tussen het één en het ander.

Door het fenomeen e-bike wordt er absoluut niet meer gefietst, maar juist minder gefietst, omdat er steeds meer voor een e-bike gekozen wordt door een bepaalde categorie mensen.

Er wordt misschien wél meer bewogen (op een e-bike) door mensen die om gezondheidsredenen de fiets moesten laten staan en nu plezier beleven aan een e-bike. En dat is een goede zaak!
Maar dat is in de meeste gevallen helaas niet de reden om een e-bike te willen berijden.
Op een e-bike fiets je niet, dat doe je dus op een fiets.

Ergo: hoe meer e-bikes, hoe minder fietsen... vind ik 8)
Ik denk dat je nog niet verder dan een blokje om (als het al zo ver is) met een ebike gefietst hebt.
Als ik 60 km doe, meestal op eco, dan voel ik niet alleen aan mijn reet dat ik een degelijke fietsinspanning gedaan heb. Ben trouwens 5 kg af gevallen sinds ik mijn fiets heb.
Edwin* schreef:
do 30 jul, 2020 15:40
[…]
Mijn antipathie is niet zo groot als het lijkt. Ik vind het wel leuk om af en toe een karikatuur van het fenomeen te maken.
Als je de emoticons ziet en de soms aangedikte teksten leest (stuur op wenkbrauwhoogte) moet dat toch wel duidelijk zijn..... toch?
Uit veel van jouw berichten is helemaal niet duidelijk dat je het sarcastisch bedoelt. De toon van humor is ook lastig over te brengen via een tekstbericht dus als je dat niet kunt moet je er beter niet aan beginnen. En een grapje moet kunnen maar je valt nu al pagina’s lang in herhaling met lange, zogenaamde grappige bedoelde maar vooral negatieve epistels over e-bikes en volgens mij heb je zelf ook wel door dat niet iedereen erom kan lachen.

En het is prima dat jij een bepaalde mening hebt over iets, maar er is ook zoiets als takt en respect. Ik kan ook in een forumtopic over veganisme eindeloos vlees gaan verheerlijken maar in mijn beleving is dat expres mensen gaan irriteren en opfokken, trollen of flamebaits noemen ze dat ook wel. Iets wat overigens ook gewoon tegen de regels van dit forum is; rules .
Edwin* schreef:
do 30 jul, 2020 17:17
Op een e-bike fiets je niet, dat doe je dus op een fiets.
Ergo: hoe meer e-bikes, hoe minder fietsen... vind ik 8)
Edwin* schreef:
do 30 jul, 2020 16:12
Deze site is ook interessant: https://duurzaamheidskompas.nl/blogs/ho ... che-fiets/
[…]
Bij de productie van li-ion batterijen komen schadelijke stoffen in de atmosfeer en daarbij moeten grote hoeveelheden kobalt en grafiet gewonnen worden. Ook leggen de accu’s vaak enorm grote afstanden per vliegtuig af voordat ze op de plaats van bestemming aankomen.
De fietsaccu heeft een gemiddelde levensduur van vijf jaar en is hierna door slijtage toe aan vervanging. Door op een goede manier om te gaan met de accu kan deze levensduur iets verlengd worden
En hier verkondig je ook nog eens een hoop onzin. Meer e-bikes is niet perse minder fietsen. Immers iemand kan ook een e-bike aanschaffen in plaats van een auto/scooter/bromfiets of zijn privéjet. En ook op een e-bike moet je de trappers rondbewegen om vooruit te komen dus ook in dat opzicht is het fietsen.

Dan refereer je naar de lifestyle blog van een willekeurige mevrouw https://duurzaamheidskompas.nl/over-duu ... idskompas/ om nog wat ‘feiten’ de wereld in te slingeren hoe slecht e-bikes wel niet zijn. Echter ik stel daar mijn vraagtekens bij. Zo wordt gesuggereerd dat alle fietsaccu’s per vliegtuig worden geleverd maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Luchtvracht is duur, accu’s zijn zwaar en de regels voor batterijvervoer per vliegtuig worden steeds strenger. https://www.evofenedex.nl/kennis/actual ... batterijen

Daarnaast heeft de accu inderdaad een beperkte levensduur maar is hij prima te reviseren wat slechts een fractie van de energie kost vergeleken met een nieuwe accu kopen. Ook kunnen accu’s na gebruik als fietsaccu worden gerecycled in accupakken die een minder hoog prestatievermogen eisen zoals bijvoorbeeld een powerwall. Dus het is allemaal niet zo negatief als die blog suggereert.

En ja, fietsen zonder accu is misschien duurzamer – maar alleen als je al je ritten ook kunt afleggen op een gewone fiets. Zodra je een e-bike gebruikt als vervanging voor trein, taxi, auto, scooter zal de milieuwinst er al snel zijn. Bovendien zijn er grotere problemen als je kijkt naar milieu, denk aan vliegvakanties, (elektrische) auto’s, vleesconsumptie enzovoorts. Het is erg flauw om de e-bike hierin als probleem weg te zetten, maar het is wel in lijn met je eerdere posts.
martin schreef:
do 30 jul, 2020 09:49
Ook deze discussie die start met een algemene vraag eindigt weer in heel veel welles-nietes-ik-probeer-je-te-overtuigen-van-mijn-gelijk-berichtjes over elektrische fietsen. Het is vrij kansloos,het is wel duidelijk dat het meestal dezelfde mensen zijn die de discussies voeren. Ik denk dat alles wel gezegd is en dat jullie niet tot elkaar komen. Een separaat welles-nietes forum over elektrische fietsen lijkt me zeer nuttig.
Volgens mij is een beetje moderatie nuttiger dan een apart forum. Ik zie dit topic (maar ook een paar andere actieve topics) bol staan van de offtopic berichten, berichten in het verkeerde subforum en de nodige persoonlijke aanvallen en discussies. Het is jammer dat het nodig moet zijn dat iemand politieagentje komt spelen maar volgens mij is het nodig. Is in ieder geval geen reclame voor de vereniging dit soort discussies (en het gebrek aan moderatie), nodigt ook niet uit om lid te worden.