Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw forumlid, eerste fiets kopen, koga, santos of ?? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuw forumlid, eerste fiets kopen, koga, santos of ??

Nee hoor, Willem. Ik heb ook geen testrit gemaakt - wist wat ik wilde en dat het goed zou zijn. Vermoed echter dat wij uitzonderingen zijn vandaar dat ik anderen wel aanraad om te testrijden.
Inge1 schreef:
wo 29 jul, 2020 21:12
Ik heb ook geen testrit gemaakt - wist wat ik wilde en dat het goed zou zijn. Vermoed echter dat wij uitzonderingen zijn [...]
Ik ook niet.

Nooit een nieuwe fiets gekocht zelfs. Steeds weer wat aan het veranderen tot wat het nu is (-:

Inge1 schreef:
wo 29 jul, 2020 21:12
[...] vandaar dat ik anderen wel aanraad om te testrijden.
Dat zeker ja!
dins1 schreef:
wo 29 jul, 2020 17:15
Edwin* schreef:
wo 29 jul, 2020 16:36
Velotraumer schreef:
wo 29 jul, 2020 15:27
Koga, Santos of..... Avaghon X27,5 met derailleur!
Is inderdaad wel om te smullen :wink:

(deze is weliswaar met Rohloff/riem, maar een derailleur zal 'm ook vast niet misstaan).
Kun je mij uitleggen waarom deze voor jou de voorkeur heeft boven de santos travelmaster 2.8. Ik weet dat de Santos een alu frame heeft en de avaghon een stalen (toch?) maar zijn er nog andere zaken waarom die beter is.?

Ik ben overigens vanochtend in de winkel geweest, mijn voorkeur gaat nu uit naar de santos, maar kan nog veranderen. Ik zit nu echt nog even in de oriëntatiefase.
Ik heb geen voorkeur voor een Avaghon boven een Santos, maar ik vind de Avaghon wel heel mooi. Zelf heb ik een Santos Travelmaster 3+ en ben daar heel erg tevreden over.
Dank allemaal voor jullie reacties! Vandaag de knoop doorgehakt, het is de santos 2.8 special xt geworden! Prijs/kwaliteit volgens mij top.
Nu nog 4 weekjes wachten en ondertussen maar eens op zoek naar een ortlieb tassenset.
dins1 schreef:
za 01 aug, 2020 20:40
Dank allemaal voor jullie reacties! Vandaag de knoop doorgehakt, het is de santos 2.8 special xt geworden! Prijs/kwaliteit volgens mij top.
Nu nog 4 weekjes wachten en ondertussen maar eens op zoek naar een ortlieb tassenset.
4 weken, da's lekker snel! Welke kleur?

En foto's posten bij aankomst :)
Toffe keuze! daar ga je geen spijt van krijgen.

Ben benieuwd naar je kleur samenstelling en natuurlijk foto's als je hem hebt.
Dit is toch de special uitvoering waar niet veel te kiezen valt en daarom ook korte levertijden heeft?
De kleur is dan standaard geanodiseerd zwart ("leverbaar in alle kleuren zolang het maar zwart is" :wink: ).
Deze heb ik ook gekocht in 2011.
Yes de special is altijd zwart. En heeft een mooie prijs/kwaliteit verhouding.
Scheelt weer twijfelen over de kleur ;)

Gefeliciteerd!
JanH schreef:
zo 02 aug, 2020 08:26
Dit is toch de special uitvoering waar niet veel te kiezen valt en daarom ook korte levertijden heeft?
De kleur is dan standaard geanodiseerd zwart ("leverbaar in alle kleuren zolang het maar zwart is" :wink: ).
Deze heb ik ook gekocht in 2011.
Klopt, is inderdaad die uitvoering. Kleur dus zwart, verder ook helemaal standaard gelaten. Uiteindelijk niet gekocht in Rotterdam, maar bij Henk Baars in Hilvarenbeek. Is wat dichterbij dus handiger als er eventueel iets is.
Jurr schreef:
zo 02 aug, 2020 09:52

Gefeliciteerd!
Dank!
egopro schreef:
zo 02 aug, 2020 09:21
En heeft een mooie prijs/kwaliteit verhouding.
Dat leek mij ook. En het is per slot van rekening nog maar een probeersel, wie weet gaat het me wel tegen vallen en belandt hij in de schuur..Maar dat denk ik niet :D
Hij is van de week geleverd. Eerste rondje al gereden, wat een heerlijke fiets! Dank voor alle input hier!

Bijlagen

Zo te zien ben je er helemaal ondersteboven van ;)

Veel plezier ermee!
Haha, ik zie het nu ook, is een nieuw forum voor mij he, plaatjes uploaden was ook even zoeken :D Maar bedankt!
Aah het Australische model, gefeliciteerd met je fiets!
Gefeliciteerd er mee :D
¡ʇsuǝʍǝƃ ɹǝᴉzǝldsʇǝᴉɟ lǝǝΛ

:D

Carl
Heel fijn dat je er blij mee bent en een foute fiets is het zeker niet. Toch vind ik dat dit allemaal wat snel gegaan is. Per slot zijn er veel soorten fietsvakanties en veel meer soorten vakantiefietsen. Ik althans zou voor iets heel anders gekozen hebben. Dat wil niet zeggen dat dat beter zou zijn geweest, maar de shortlist was wel erg kort.
Veel plezier en veilige kilometers!
Wim schreef:
di 08 sep, 2020 22:57
Heel .... kort.
En wat is nu je werkelijke probleem?
Ik begrijp je reactie niet, zou je die willen toelichten?

Groet,
Tom.