Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw forumlid, eerste fiets kopen, koga, santos of ?? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Nieuw forumlid, eerste fiets kopen, koga, santos of ??

Wim schreef:
di 08 sep, 2020 22:57
Heel fijn dat je er blij mee bent en een foute fiets is het zeker niet. Toch vind ik dat dit allemaal wat snel gegaan is. Per slot zijn er veel soorten fietsvakanties en veel meer soorten vakantiefietsen. Ik althans zou voor iets heel anders gekozen hebben. Dat wil niet zeggen dat dat beter zou zijn geweest, maar de shortlist was wel erg kort.
Ik geloof niet dat een lange shortlist (eigenlijk een longlist) tot een beter besluit leidt. Bij mij werkt dat in ieder geval niet zo. Ik kijk wat ik ongeveer wil en zoek vervolgens een aantrekkelijk aanbod, liefst bij een winkel in de buurt, en vervolgens ga ik kijken of dat product echt aan mijn wensen voldoet. Bij een vakantiefiets heb ik een paar eisen: derailleurversnelling met ruim bereik, schijfremmen, hij moet lekker fietsen en in de prijsrange € 1.200 - € 1.800 vallen. Ik kan een uitgebreid marktonderzoek doen, maar ik kijk gewoon bij twee/drie fietsenzaken in de buurt welke fietsen zij in die prijsklasse hebben en die vergelijk (welke biedt de beste prijs/kwaliteit verhouding) en probeer ik. Veel meer dan twee - vier fietsen probeer ik dan niet uit.

Zo doe ik dat bijna altijd, bv ook bij een andere auto of een andere telefoon en het bevalt me goed. Soms blijkt achteraf dat ik toch niet helemaal het optimale product heb gekocht, maar een echte miskoop doe ik zelden.
Wim schreef:
di 08 sep, 2020 22:57
Ik althans zou voor iets heel anders gekozen hebben.
grappig. volgens mij is zo'n travelmaster juist zo'n beetje de beste fiets die je kon verzinnen, gezien de eerste post. Kun je exact helemaal alles mee wat er gewenst is (relaxed toeren, kamperen met tassenset) zonder dat het op de één of andere manier overkill is (functionaliteit, gewicht, bling, budget, etc).

sterk en stabiel frame én vork, met als bonus magura velgremmen en dan niet de firmtech (+), een traditionele hoogteverstelbare stuurpen (+++) en, voor de tegenstanders daarvan, afwezigheid van HT2 lagers.
Hier in elk geval wat meer achtergrond: https://fietsvakantie.home.blog/