Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gates carbon belt gebroken: advies gevraagd. - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Gates carbon belt gebroken: advies gevraagd.

Welk probleem wil je met een belt oplossen Bert? Volgens mij ben je handig genoeg voor een "kettingdiploma".
Ik wil geen probleem oplossen. Ik vind het gewoon een hele nette innovatie. Ik ben overigens wel erg tevreden met mijn Rohloff en erg blij dat ik voor mijn vakantie/woonwerkfiets van de derailleur af ben.
Ook op mijn volgende frame komt een opening voor een riem. Of die er ook op komt zien ik dan wel weer. Anders kan ik de ketting nog verwijderen zonder quicklink of kettingpons ;)
Jurr schreef:
ma 10 aug, 2020 14:04
Ook op mijn volgende frame komt een opening voor een riem. Of die er ook op komt zien ik dan wel weer. Anders kan ik de ketting nog verwijderen zonder quicklink of kettingpons ;)
Dat is handig ;) Denk je wel aan de openingen in de derailleurkooien?
FransD schreef:
ma 10 aug, 2020 14:09

Dat is handig ;) Denk je wel aan de openingen in de derailleurkooien?
Die komen er dan weer niet op... Alleen de mogelijkheid om ze te monteren, mocht Rohloff er onderweg een keer geen zin meer in hebben ;)
Gelukkig genoeg fans voor alle diversiteit die er is!
Flix schreef:
ma 10 aug, 2020 13:30
Waarom zou een riem igv een achterwielmoter meer belast worden?
Ik kom bijvoorbeeld deze (oude) quote tegen, geen idee of die op je fiets van toepassing is,

“You have some good questions!

One of the reasons more ebikes don't use belt drives vs. chain drives, is torque sensing systems on many hub motors which is done on the axle or the drop-out. If you use a belt, it needs to be under high tension for this type of torque sensor to function properly which causes the belt to wear our more quickly then a chain. There are bottom bracket torque sensors available but they are comparatively much more expensive.

The best combo for a belt drive bike is a center motor system, like Bosch and an internally geared hub. You will see these as the eBike market continues to expand.”
geelfietsje schreef:
ma 10 aug, 2020 14:15
Gelukkig genoeg fans voor alle diversiteit die er is!
Absoluut! En verkopen als die Rohloff je niet zint toch? ;)

Anders zou je 'm op z'n minst kunnen laten zien in het posteenfotovanjevakantiefiets-topic. Wie weet maakt iemand wel een 'offer you can't refuse' ;)
FransD schreef:
ma 10 aug, 2020 13:46
Dat levert mij veel ruimte in mijn hoofd op en heb ik veel minder problemen om over na te denken.
Zo is het FransD. Fietsen is voor mij enorme vrijheid ervaren, en dat is o.a. niet op de voorhand oplossingen verzinnen voor problemen die zich nog niet hebben aangediend. Zorgen voor bv een goede ziekte-/reisverzekering is een must als je naar een ander, vooral ver land gaat. Maar zoveel dingen kun je ad-hoc oplossen, en zo niet: jammer dan. En soms zeg je tegen jezelf: ‘stom dat...’ Nou en?
Voor mij werkt de nu gekozen oplossing prima, dat een ander het anders zou doen, begrijp ik. Maar altijd die meningen spuien... pfff!
En natuurlijk helpt het in de door mij gekozen route dat ik een paar centjes heb, en bij mijn oude werkgever voor heel weinig mag meevliegen.
Flix schreef:
ma 10 aug, 2020 15:00
Maar altijd die meningen spuien... pfff!
Uhm, daar is het hier een forum voor toch? Iedereen vindt wat anders, iedereen fietst op wat anders en iedereen gaat ergens anders heen. Houdt het toch juist lekker divers?

En ik denk dat de overgrote meerderheid jou gewoon een fijne vakantie gunt, al zullen ze dat misschien niet allemaal zo letterlijk opschrijven.
Bert van Sprang schreef:
ma 10 aug, 2020 14:01
Ik vind het gewoon een hele nette innovatie.
Dat vind ik ook Bert. Niks ‘gadget’ maar gewoon een technische innovatie, zoals er meer zijn geweest vanaf de loopfiets.
Ik ben erg tevreden over de riem, ondanks dat ik met een ketting nooit pech heb gehad. Ik zie een aantal voordelen die het dik de moeite waard maken.
Ik denk dat dit gewoon een gevalletje pech was, maar 13k km is ook idd weer niet ‘net nieuw’.

Misschien was ik iets teveel in slaap gesust door dit artikel: CyclingAbout: Gates Carbon Belt Drive: Everything You Ever Need to Know.
Nee Jurr, die meningen zijn verhulde dan wel onverhulde beledigingen.
Flix schreef:
ma 10 aug, 2020 11:48
Maar inmiddels heb ik een plan in werking gezet: ik pak de trein en het vliegtuig naar huis.
Had je nog gekeken naar de lokale mogelijkheden? Daar ben ik wel benieuwd naar (en handig voor andere lui die daar fietsen).
Flix schreef:
ma 10 aug, 2020 15:20
Nee Jurr, die meningen zijn verhulde dan wel onverhulde belediging.
Lastig he, kritiek ervaren?

"Nicht ärgern, nur wundern."
En waarom zou ik kritiek moeten ‘ervaren’? Leg dat maar eens uit.
Flix schreef:
ma 10 aug, 2020 15:29
En waarom zou ik kritiek moeten ‘ervaren’? Leg dat maar eens uit.
Nee, geen tijd. Ik ga fietsen.
Doe dat maar.


Fedor schreef:
ma 10 aug, 2020 15:24
Had je nog gekeken naar de lokale mogelijkheden? Daar ben ik wel benieuwd naar (en handig voor andere lui die daar fietsen).
Goede vraag Fedor, maar het antwoord is nee; ik moest voor deze exercitie wel om 09u op het station staan. Dus niet meer bij betreffende winkel(s) nagevraagd.
Flix schreef:
ma 10 aug, 2020 15:20
Nee Jurr, die meningen zijn verhulde dan wel onverhulde beledigingen.
Vast grotendeels niet.

Tuurlijk is het minder fijn dat je je vakantie anders invulling hebt gegeven dan verwacht, en misschien nog wat minder fijn als de oplossing minder dan 100 gram gesealed in het plastic van een slager kan zijn....

Vat het niet te persoonlijk op, misschien is je humeur wat minder cum laude dan wanneer je geen gebroken riem zou hebben.... Maar uiteindelijk gunnen de meesten jou, en de mensen die meelezen en ervan leren, toch echt een fijne vakantie. En de volgende keer misschien nog net wat fijner door alle tips hier.

Ik in ieder geval wel namelijk. Ook al rij ik niet met een Pinion bak en niet met motor achterin en niet met een riem. Maar daar maakt ook ieder weer zijn/haar eigen keuzes in.
Lief spelen jongens!
Flix, goede reis terug! wel fijn dat je riem breuk tegelijk was met het besluit een pauze in je reis in te lassen.

Neo-drive achterwiel motor heeft geen torq-sensor en belast de riem niet extra zoals een middenmotor wel doet.
Wat wel anders is is de Pinion, waar je bij derailleur en Rohloff aandrijving alleen je eigen kracht op de overbrenging zet is dat bij een Pinion niet het geval, die verandert het verzet voor de overbrenging [riem/ketting]
Wat ik ook niet gehoord heb: ben je gevallen? Zo’n breuk, terwijl je vrijwel stilstaat moet toch bijna tot een valpartij leiden?